{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Westie og pels
  • #1   1. maj 2010 Man ødelægger pelsen på en westi ved at klippe den, det må man ikke.
    en westi skal trimmes, det vil sige man rykker hår af.
    læs evt. her på siden afsnittet om pleje og fodring.
    der står en god forklaring.
    (link fjernet)

• #2   1. maj 2010 Jeg ved godt, at de skal/bør trimmes.
    Rigtig god hjemmeside, forøvrigt.
    Men min veninde arvede en "blød" Westi, som var blevet klippet.
    Nu skal hun have en ny "blød", deraf spørgsmålet.
    Bliver alle Westi`er født med den samme pels?

• #3   1. maj 2010 Nej, desværre bliver ikke alle westier født med ru pels.

For en del år siden var westien en modehund og man avlede på alt hvad der kunne kravle og gå. Desværre "glemte" man pelsen, så der er en hel del blødpelsede westier rundt omkring endnu:-(

De er svære at trimme.

• #5   1. maj 2010 Tusind tak for svarene, det gav mening.
    Dvs. at hvis man gerne vil have en DKK hund og er 100 % sikker på, at man ikke vil udstille, kan man godt fortælle "avleren" at man interesseret i
    en "blødpelset", hvis der findes en sådan i kuldet!

• #6   1. maj 2010 Ja kan huske da jeg var i hundesalon at vi havde et par stk er de fødte blødpelsede, de blev klippet, trimning ville være dyremishandling på dem.. og så havde vi også dem hvor folk havde valgt at de skulle klippes, deres pels var også rimelig blød..
    Og ja det er et helved at rette op på igen hvis pelsen først har været klippet.. så det er virkelig noget man skal tænke godt og rundigt igennem.. gerne i samråd med en dygtig hundefrisør, der har forstand på racen..

• #7   1. maj 2010 eller avler...

• #8   1. maj 2010 Så blev jeg så meget klogere, tak for svaret.

• #12   2. maj 2010 ikke alle terrier har pels til at kunne trimmes, den kan være blød og så er man nødsaget til at klippe den måske derfor.

• #13   2. maj 2010 OBS:
    Man skal være opmæeksom på at hvis man frem elsker blød pels. er det underulden som bliver den primære pels. en sådan hund, egner sig ikke til at være aktiv uden for, da den jo ikke har dækhår til at holde vand væk, underulden blive våd og hunden fryser.

Men jeg er godt klar over, nogle hunde har meget underuld og altså en blødere pels, de får også nemmere fedtet pels og betændelse i hårrødderne. ( ikke en scrøne) har haft en sådan hund.

Kommentér på:
Westie og pels

Annonce