1.064 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Foder allergi Foder allergi
Ja vi er nok nået frem til Hannibal har foderallergi.
Vi bruger i dag nutra nuggets som er med kylling, vi har så fået af dyrlægen specific food allergy management og det er baseret på fisk.
Men findes der andre mærke, jeg vil rigtig gerne betale for kvalitet til min hund og hvis det er det eneste mærke der passer til ham så er det sådan det men 300kr for 2,5 kg synes jeg nu er mange penge.
Hvad bruger i til jeres hunde med sarte maver?
Er der evt nogle grupper for folk med allergi hunde så vil jeg meget gerne med så jeg kan lære en masse om det.
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 55
Vi fik testet vores DDB, det tog 6 mdr, en masse kødgryder, slid og slæb(lavede selv mad til ham, for at kunne se hvad han slog ud af, afhængig af hvad man tilførte, hver ingrediens tager ca 3 uger) en test ved dyrlægen, og det holdt sammen med fodertesten gjorde at vi havde en liste over det han kunne tåle og ikke kunne tåle.
Så er man væsentlig bedre stillet, og kan begynde jagten på det perfekte foder lige netop til din hund...:)
man kan selvfølgelig også blive så bidt af det at man kan begynde at barf fodre, har hørt at mange har haft succes med det til allergi hunde.
men det er vel bare om at komme igang og se hvad der passer bedst ind i jeres hverdag..:)
kan kun varmt anbefale fodertesten...:)
Knæk og Bræk....
maj 2005
Hvordan laver du den der test?
Det var da en rigtig god ide, men håber da ikke det tager 6 mdr. Han har allerede tabt 7 kg.
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
maj 2005
Men jeg ringer da lige rundt til de nærmeste dyrlæger ; o )
maj 2005
Har allerede ansøgt hehe
Nå men jeg har lige ringet rundt til dyrlæger og de siger alle sammen nej til man ikke kan teste for foder allergi, men kan test for allergi som pollen og noget andet som man kan se i blodprøverne.
Men vi tænker på at barfe hvis dette foder ikke får stoppet hans opkast og diarre.
maj 2005
Han har slet ikke de symtomer som der bliver beskrevet på dine links.
maj 2005
maj 2005
maj 2005
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Jeg kan se at du bor ved Slagelse... Jeg synes at du skulle smutte forbi Bakkely Gårdbutik i Vemmelev. Heidi, som ejer butikken, ved rigtigt meget om ernæring af hunde. Også allergihunde.
Jeg har selv en allergihund, som fungerer på Gourmix. Min dyrlæge sagde også, at han ikke måtte få andet end deres DYRE foder. (670 kr. for 14 kg).
Mvh. Gitte
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
Det er korrekt at man ikke kan teste for hvilke fødevare hunden er intolerent overfor. Dog kan dyrlæge tage en blodprøve som bliver testet for hvilke allergener hunden er allergisk overfor.
Ex hvs din hunds blodprøve viser at hunden er allergiske overfor lagermide ekstrementer så kan du bruge dennne viden i dit fodervalg, da du da skal undgå alle former for korn i foderet.
Hermed er det ikke sagt at den hellige grav er velbevaret ved en blodprøve for der er mange andre fødevare hunden kan være intolerant overfor, dog har du her noget du arbejde udfra.
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
(link fjernet)
Man kan endvidere også få foretaget en priktest.
Denne dyrlæge som både arbejder her på sjælland samt i Århus skulle være ret anerkendt -
(link fjernet)
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Har Barfet ham og her forsvandt alle symptomer - men grundet det kæmpe arbejde det er, økonomien i det og tiden der skulle bruges på det, så valgte jeg, at prøve et andet foder efter en rum tid hvor jeg vidste, at hans immunforsvar var oppe igen.
Dette var så Eukanuba og dette fungere de begge godt på og de er glade for foderet - ingen af de oprindelige tegn på allergi er vendt tilbage, så vi bliver på dette foder:)
Det kan være rigtig svært, at vide hvad netop ens hund fungere på, men jeg ville prøve et godt kvalitetsfoder.
Foder allergi