624 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kartoffel i tørfoder.. Kartoffel i tørfoder..

Hej alle! : )
Sidder hér og vil bestille tørfoder til hundene (WolfsBlut), meeeen:
* Hvordan har I det med foder hvor ''sød kartoffel'' står som første ingrediens?
* Mener I at kartoffel er en god ingrediens at have i tørfoder, eller blot et fyldestof?
* Hvorfor er det godt for hunden med kartoffel dagligt, hvad bidrager kartoffel med af næring?

Håber på at blive lidt klogere, for personligt synes jeg jo der skal være kød som første ingrediens - Men kan jo være der er gode argumenter for at vælge kartoffel som første ingrediens?

Ingredienserne i foderet er følgende:
Sød kartoffel, frisk ørred, laks, kartoffel, lakseolie, lakselever, ærtefibre, spirulina, fingertang, irish moss, søgræs, havgrønt, hvidtjørn, taurin, lysin, mineraler, vitaminer, DL-Methinin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten
: )

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kartoffel i tørfoder..
  • #2   11. maj 2010 Jamen synes du det fungere godt som første ingrediens? Hvis ja, hvorfor er det bedre end kød (til daglig brug)? : )
    Overvejer kraftigt at købe denne variant, da foderpillerne i denne variant er små og fordi hundene er glade for fisk.

• #4   11. maj 2010 Nej altså, vil sige at WolfsBlut generelt er super lækkert - Og vi er rigtig glade for det!
    - Men ville bare gerne lige høre hvorfor kartoffel var et godt valg som første ingrediens, undrede mig nemlig lidt. : )

• #5   11. maj 2010 Ville aldrig købe et foder hvor en grønsag eller f.eks ris var første ingrediens smiley

Kan godt være at hunde ikke kun er kødædere, men kød skal være deres største bestanddel i deres kost og ikke kulhydrater...

• #7   11. maj 2010 De har 3 varianter med 'sød kartoffel' som første ingrediens. Og selvom jeg foretrækker kød/fisk som første ingrediens, er hundene vilde med disse varianter med kartoffel! : )
    Derfor jeg lige ville jeg lige have en god grund til placeringen på kartoffel, inden jeg bare propper foder i dem : )
    Men kartoffel er altså en glimrende første ingrediens, og jeg skal ikke bekymre mig kan jeg høre - Dejligt! : )

• #9   11. maj 2010 Olivers er mine ikke glade for (ingen af varianterne), så vi holder os pt til WolfsBlut : )

• #10   11. maj 2010 Ja jeg synes også der er meget kartoffel, og tænker at de ikke ville spise så meget kartoffel i naturen?
    Hundene er bare vilde med det.. Og har jo selv et godt indtryk af WolfsBlut må jeg ærligt indrømme, så det undrede mig dælme helt at kartoffel var første ingrediens i 3 varianter (har kun kigget på de andre varianter, og ikke tidligere bidt mærke i at der i disse er så meget kartoffel?)

De er også vilde med denne variant fra WolfsBlut (Wild Duck):
    Frisk kartoffel, frisk and, tørret and, kartoffelprotein, andefedt, kyllingelever, hørfrø, middelhavs urter, jordskokker, ærter, blåbær, solbær, hyldebær aronia bær, anis, bukkehorn, mælkebøtte, taurin, lysin, mineraler, vitaminer, DL-Methinin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten

• #11   11. maj 2010 Jamen hundene fungere fint på WolfsBlut's varianter, også dem med kartoffel. Så det var faktisk mere for at få ''forsvaret'' at give sin hund et foder med kartoffel som første ingrediens.. : )
    I mit hoved ville jeg helst gerne have kød/fisk som første variant, men de varianter WolfsBlut laver med kød/fisk som første ingrediens har ret store foderpiller desværre.

• #12   11. maj 2010 Tak Chine - Så bliver der bestilt nogle sække af dét! : )
    Er nemlig så glad for at have fundet et produkt som hundene synes er lækkert, og samtidig undgår alle de unødvendige ingredienser!

• #13   11. maj 2010 Jamen jeg har også fodret med det i nogle måneder nu, og mine er rigtig glade for det. : )
    Men det er først nu hér idag at jeg bemærker kartoffelmængden i nogle af produkterne. Så ville lige få en ''godkendelse'' inden det blev proppet i hundene, og jeres svar lyder meget fornuftige!
    Så jeg tør godt vove pelsen og købe nogle flere sække, synes nemlig personligt det er et lækkert produkt! : )

• #14   11. maj 2010 Jeg tænker lige højt her..

Lad os sige at hunden optager 30% af kartoflerne og 85% af kødet, så er det vel ok at kartoflerne er det der er mest af i tørkosten så hunden får "lov" at få mere end feks 100g..

Forstår i?

Hvis hunden optager alle ingredienser supergodt, så skal der jo ikke så meget foder til, og hunden opnår ingen mæthedsfornemmelse..

Ja, jeg tænker som sagt bare højt =)

• #15   11. maj 2010 Fra Lene's link: ''Kødædere kan derimod kun omsætte celluloseholdige fødemidler efter kogning. Det er da også velkendt, at rå gulerødder, kartofler mv. passerer stort set ufordøjet gennem en hunds tarmsystem.''

Hmm... Se den sætning generede mig altså lidt!!
    Især nu hvor jeg lige har bestilt 3 sække foder...

Men, synes nu at mine hunde fungere ganske godt på WolfsBlut, og endnu bedre kan de lide det. Men derfor genere det mig altså lidt hvis jeg fylder dem med ting de ikke kan optage?

Kommentér på:
Kartoffel i tørfoder..

Annonce