{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Går det over??? {{forumTopicSubject}}


Jeg har aldrig haft en hund som jeg kunne mærke var i lømmelalderen.....så jeg ved ikke om det er det, men hold da op hvor er Diva belastende!!!!
Hvis ikke hun har et stort kødben/tyggeben, så laver hun konfetti af sine tæpper (p.t. er der ødelagt 7 stk. og en hundekurv) Hun kan ikke have halsånd på, uden opsyn, for det bider hun også i stykker (p.t. har hun ødelagt 2), hvordan hun gør aner jeg ikke, for de er ikke for store til hende....der røg også lige en splinter ny sele (i løbet af 15 min i transportbur på vej hjem fra stranden), den aner jeg heller ikke hvordan hun er kommet ud af, det burde ikke kunne lade sig gøre!!!!!
Normalt lystrer hun den mindste kommando og kommer promte når jeg kalder.....det gør hun så ikke rigtigt lige nu!!!
Derudover er der kommet helt ekstremt jagt op i hende, alt skal jages, selv Zia står hun på lur efter (dette stopper vi godt nok!!!), næsen er luften og jorden konstant og man kan se på hende at hun er i en helt anden verden!!! Normalt er hun ekstrem førerfikseret, det er hun så heller ikke lige nu (kun til træning, heldigvis!!!)Nu kan jeg efterhånden se på hende når hun er ved at stryge, så jeg kan nå at stoppe hende.
Men vores gåture er ikke særlig hyggelige lige nu, for jeg skal være over hende hele tiden (hun må ikke jagte de vilde dyr, eller kattene for den sags skyld!!!!)
Har overvejet om det er Border Collie i hende i stedet for Berner.......
Hun stresser også nemt og meget op når vi skal træne, hvilket gør det svært at lære hende nye ting da hun afprøver alle de kommandoer hun kan, i håb om at ramme rigtigt. Hun kan slet ikke komme ned i et tempo som gør at hun kan følge mig i hvad jeg prøver at lære hende (eller også er det mig der er noget galt med...hvis det er, er jeg åben for gode råd. Jeg har aldrig haft en hund der var så førerfikseret og så ivrig efter at lære, under normale omstændigheder ;0))

Hun er ude og søge efter foder hver morgen, går 2 amå ture på 15 min., en lang tur på 1½ time og så træner vi ca. en ½ time hver dag.....så ville mene hun bliver aktiveret nok.
Jeg kan ikke give hende foder i en flaske, papkasse ell. lign., for hun ødelægger det!!!!

Det lyder måske ikke af så meget, men hold da op jeg syntes hun er belastende.

Er hun i lømmelalderen (hun blev 1 d. 8. april, og har lige afsluttet sin 2. løbetid) og går det over, eller....????
Håber der er nogen der kan hjælpe lidt her....

(tjekker tråden i morgen tidlig, smutter i seng nu :0))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går det over???
  • #1   12. maj 2010 Hold da op det blev langt, håber der er nogen der orker at læse hele indlægget :0)

  • #2   12. maj 2010 I mine ører lyder det som en ganske almindelig hund med "harhormonforgiftning"....ønsker velkommen i klubben....suk...

  • #3   12. maj 2010 og så skulle der selvfølgelig stå...hormonforgiftning....fnis..

  • #4   12. maj 2010 Ja hun lyder lidt som en rigtig unghund smiley Mht. til træning fik jeg i sin tid det råd, ikke at forlange for meget af hunden i den alder, der er hormoner og endeløs energi og hunden kan jo ikke gøre for sin dårlige koncentration.... Jeg har selv en 8 måneder gammel hanhund og det kræver virkelig også sin tålmodighed smiley Jeg "træner" min hund i at kede sig, dvs. når der er blevet gået tur, trænet og fodret så er der pause til mor og han må ligge i gangen med en gitterlåge i mellem ham og jeg og slappe af og affinde sig med at der ingen kontakt er. Det er han blevet god til og accepterer det nu og ligger sig til at slappe af. Marvben og tyggeben får han i lange baner for det er en god og rolig beskæftigelse.

    Held og lykke med hende!


  • #6   12. maj 2010 Baaaaare rolig det går over smiley

    sådan var Simba også

    jeg begyndte så at styre ham med time-out situationer ved lufteturene
    dvs. i snor hos mig selvom der var andre hunde
    og så trænede og trænede og trænede og korrigerede og korrigerede og korrigerede jeg ham konsekvent HVER gang

    og nu er han 2 år og næsten 100 % lydig

    pøj pøj og velkommen til hundeejer verden


Kommentér på:
Går det over???

Annonce