{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.327 visninger | Oprettet:

Klipning af kløer ved dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Hej alle! : )
Denne tråd omhandler når man ved dyrlægen få hunden bedøvet, og klippet dens kløer relativt korte og brændt i enden (Ikke almindelig negleklipning).

Paya har ret lange kløer, og hendes nerve sidder rimeligt langt ude. Så selvom jeg klipper og klipper er de altid rimeligt lange (kan jo kun klippe minimalt af hver gang, ellers bløder det). Ud over dét hader hun at få klippet kløer - Og det fungere slet ikke at få dem klippet ved dyrlægen hver måned (er forsøgt)!

Så jeg tænker om det mon var en god idé at tage til dyrlægen og få hendes kløer klippet korte én gang for alle, så nerven trækker sig tilbage. Og derefter holde dem ved lige?

- Er der nogen herinde der har prøvet at få dette gjort ved deres hund?
- Hvor tit skal det gøres, er én gang nok når man efterfølgende holder dem ved lige?
- Gør det ondt på hunden efterfølgende?

Synes jo selv det er et ret voldsomt indgreb (pyldre pyldre), men omvendt er det heller ikke rart for en hund at gå på lange negle jo!

På forhånd tak for jeres svar : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af kløer ved dyrlægen
  • #1   14. maj 2010 følger lige med smiley

  • #2   14. maj 2010 Helt iorden Cathrine : )

  • #3   14. maj 2010 kigger også med...Jeg kan nemlig ikke lide at klippe Nessa's negle..i frygt for at klippe for langt ind...er jeg kommet til ved min gamle smiley

  • #4   14. maj 2010 Håber da der kommer nogle svar. Jeg er desværre også kun med på en lytter. Vi klipper Nalas kløer en gang i ugen, men da nerven nåede at vokse ret langt med ud da der var alt det sne er det begrænset hvor meget man kan tage af gangen, og jeg synes ikke rigtig at nerven trækker sig tilbage.

  • #5   14. maj 2010 Ja det er nemlig rigtig øv med lange nerver - Paya har altid haft det, så det har altid været begrænset hvor meget der kunne klippes af. Synes bare det er blevet værre, og kan klippe mindre og mindre af nu.
    Så nu synes jeg altså det er på tide at få spurgt ind til dette emnet, selvom jeg synes det lyder lidt voldsomt. Men nok det bedste for hende i det lange løb!
    Håber også snart der kommer nogle erfaringer : )


  • #6   14. maj 2010 puha hvor er jeg glad for at havde en hund med hvide klør ( det altså praktisk!) smiley

  • #7   14. maj 2010 Sara - Det har ikke spor med farven på kløerne at gøre (det er ihvertfad ikke derfor jeg vil have det gjort). Det er fordi nerven er lang inde i selve neglen, dvs at man ikke kan klippe neglen kort uden det bløder.

  • #9   14. maj 2010 Inge - Ja det er meget nemt at sige hver uge, men når det er en ''kamp'' ved hver negl er det mindre sjovt. Både for mig og hunden smiley
    Men jeg ved ikke om det er forbundet med smerter at få dem klippet højt oppe, for nerven bliver jo brændt efter klipningen (mens hunden er bedøvet) og så vil jeg tro hunden får noget smertefrit?
    Men som sagt spørger jeg for st få erfaringer omkring det : )


  • #11   14. maj 2010 Ann-Sophie

    Jeg tror det Sara mente var at med hvide kløer kan du netop se den røde nerve-streng så man netop undgår at klippe til det bløder da neglen er gennemsigtig i forhold til sorte.. smiley


  • #12   14. maj 2010 Geser - Det er sådan jeg allerede gør. Men synes ikke det giver nogen indvirkning.. Hendes kløer er stadig lange, og vokser generelt hurtigt? Jeg gør det sådan at jeg fx klipper 6 klør den ene dag og 6 klør den anden dag - For hvis alle kløerne skal klippes samme dag bliver hun for usamarbejdsvillig, hvilket jeg synes er synd.
    Og ork, der er massevis af godbider, kys og ros involveret hver gang! : ))
    Men det er blevet meget værre mht negleklipning, efter vi fik det gjort ved dyrlægen - Der fik hun en mundkurv på og 3 mennesker holdte nede nede til bordet! Hun skreg og skreg og var enormt bange! :(( Så dét skal vi aldrig have gjort igen!
    Så nu har jeg hende stående på køkkenbordet og tager kun fast i hendes pote, og så har jeg en masse tålmodighed. Det fungere som sådan okay, men føler hun bliver meget nervøs af det.
    Så tænke at hvis hun én gang for alle fik kløerne klippet ned, kunne det holdes ved lige med en klipning 1-2 gange om måneden fx?


  • #14   14. maj 2010 Nemisis - Ja det ved jeg. Men det har intet med dét at gøre jo? En hund med hvide negle kan jo lige såvel have lange nerver? : )
    Jeg kan godt se hvor Paya's nerve slutter, og det er langt ude på hendes negl. Derfor kan jeg ikke klippe dem korte jo..


  • #15   14. maj 2010 Inge - Jeg ville aldrig ynke hende i en sådanne situation, for så bliver hun også endnu mere nervøs.
    Men jeg taler roligt til hende og siger ''rolig'' ''dygtig'' ''nej'' ''rigtig godt Paya'' mv. Du ved, små stikord for at fange hendes opmærksomhed og fortælle hende om det er godt eller skidt, så hun ikke køre i selvsving. Og så har jeg altid godbider klar, som hun får ved hvert klip af 1 negl. : )
    Så hun ved godt at der er lækkerier og ros når 1 negl er klippet, men det ændre ikke på at hun er ret usamarbejdsvillig og bliver nervøs. Hvilket jeg synes er synd at udsætte hende så meget for? Så hvis jeg kunne nøjes med at klippe hendes negle 1 gang om måneden ville det være det optimale for hende..

    ** Ingen som har erfaringer med at få klippet kløerne ved dyrlægen, i bedøvelse? : )


  • #17   14. maj 2010 Ja oplevelsen ved dyrlægen var et KÆMPE tilbagefald! Og jeg har aldrig hørt en hund skrige på den måde, hun var vikelig bange :'(( Øv øv..
    Så jeg tager ''tålmodigheds hatten'' på når hendes klør skal klippes, men derfor ville jeg dælme gerne have dem klippet korte én gang for alle..


  • #20   15. maj 2010 Jeg har prøvet dét med at komme en klud over hovedet, men det gør kun det hele meget værre.. Så det stoppede vi med igen!
    Paya kan ikke lide at blive tvunget til noget og holdt fast, så bliver hun helt umulig.. Så det skal gøres på hendes primisser, selvom det er en lang proces :')
    Men tror I stadig ikke det ville være bedst at få hendes klør klippet korte én gang for alle, og så holde dem korte efterfølgende.. Så hun ikke skal igennem alle de negleklip? Hun har trods alt fået klippet negle flere gange om måneden, uden de er blevet kortere?


  • #22   15. maj 2010 Ja det er ovenpå neglen Geser klipper, ik? Det er ihvertfald dét jeg gør : )
    For Paya's nerve sidder i den nederste del af hendes kløer, så der kan jeg ikke klippe ret meget af, men tilgengæld burde hun jo slide af.. Men, synes jeg bare ikke rigtig sker.. Men vi opholder os også mest på græs og grus? Ikke såå meget astfalt..


  • #25   15. maj 2010 Ville bare stadig gerne høre fra nogle som har prøvet at få dem klippet korte ved dyrlægen, for tror selv på det ville være en brugbar løsning.. Især fordi jeg jo klipper og klipper, og der sker intet..
    - Ville gerne høre om det er noget som gør ondt bagefter, eller hvordan? Umiddelbart tror jeg ikke det er noget hunden vil få ondt af nemlig, og så synes jeg det er en ret human måde at klare ''problemet'' på, i stedet for at klippe og klippe uden resultat, nu hvor hun bryder sig så lidt om det.


  • #28   15. maj 2010 Så har jeg sendt en PB til Britta for lige at høre hende ad, tak Inge : )

    Jeg vil smutte under dynen nu, så rigtig god aften til jer alle. Og tak for jeres svar : )


  • #30   15. maj 2010 Mine får klippet klør under bedøvelse hos dyrlægen..'Bedre de bliver bedøvet end at jeg skal sys sammen bag efter..
    Det sker en gang om året.. Nogen gange hvert andet år og de bliver ikke klippet ind imellem.
    De trænger da til at blive klippet når vi kommer afsted, men ikke HELT vildt.. De rører ikke jorden når hunden står afslappet på hårdt gulv


  • #31   15. maj 2010 tessi har også lange klør, og da hun blev opereret ordnede de hendes negle, klippede og brændte. hun var overhoved ikke mærket af det....

  • #32   15. maj 2010 Fimze har fået klippet sine negle helt ned og brændt i januar. Det har ikke hjulpet desværre, vi var lige hos dyrlægen i sidste uge, og han vil ikke klippe dem uden narkose, da fimzes klør vokser skævt, og de bliver slidt skævt, så han skal ca. hvert ½ år i narkose og have dem ordnet. Hans klør har altid været et problem, og vi havde fra start problemer med at klippe dem, og fik det gjort hos dyrlægen en gang om mdr. men da de vokser skævt, betyder det at de 'vrider' der hvor de sidder fast på knoglen, og 2 gange måtte han have fjernet negle fordi de løsner sig.

    så det er ikke altid det hjælper for altid, at få dem klippet helt ned og brændt:-(


  • #33   15. maj 2010 Min dyrlæge er medejer af sit dyrehospital, og har fået indført at metoden ikke bruges der.

    Hendes begrundelse er at det gør ondt på hunden, også bagefter.
    Hun brugte udtrykket: "Som at træde på brændsår".

    Hun siger at HVIS man finder et sted hvor de gør det, skal man få dem til at ordinere smertestillende til hunden i en periode på1-2 uger efter brændingen.

    Hun siger at mange hunde er indrettet på en måde så de ikke giver synligt udtryk for deres smerter. Så hun mener at man kan ikke regne med hvis hunden har prøvet det og ikke har givet udtryk for smerter.

    Hundeklipperen i byen klippede Toffi´s kløer i perioden mens hun var syg. hun klippede en lille bid om ugen, og forklarede at hvis man gør det på den måde, vil nerven gradvist trække sig med tilbage. Toffi gik jo meget lidt og sled derfor ikke sine kløer.

    Jeg har også problemer med at få klippet Guincho´ s kløer, han er dog blevet bedre til det, og slider dem derudover rimeligt, så jeg tror løsningen for ham er ulveklosklip under bedøvelse samtidig med tandrensning. For ulvekløerne er meget runde og dermed svære at klippe uden at komme til at klippe i trædepoten.







  • #34   15. maj 2010 det kan selvfølgelig være at hunden ikke giver udtryk for smerte, men jeg tror nu ikke at den selv ville fræse rundt og være i godt humør, hvis det gjorde så ondt?? Ville den ikke holde sig i ro, når det var muligt, hvis det gjorde så ondt? fimze var glad og legede vildt med Carlo dagen efter uden at give udtryk for smerte. vil mene han ville søge væk, hvis det gjorde ondt??

  • #35   15. maj 2010 Tusind tak for jeres svar, og dejligt der kommer nogle personlige erfariger fra folk som har prøvet det : )

    * Nu skal jeg lige høre - Er det normalt de kommer i narkose? For jeg troede det var en alm. bedøvelse de blev lagt i?
    * Kan ikke helt se hvorfor det skulle være som at gå på brandsår i flere uger? Det er jo ''bare'' nerven i neglen, som jo så ikke rammer jorden?
    Jeg har flere gange kommet til at klippe i Paya's nerve så det bløder lidt, hvor jeg stopper blødningen med ''negle stop''. Det er ikke noget hun tager sig af efterfølgende, og hendes negl rammer jo ikke jorden (så hun berøre det ikke)?
    * Tanja - Har det så hjulpet på Tessi? Så hendes nerve trak sig længere på i neglen?

    : )


  • #36   15. maj 2010 Tjah, jeg giver kun min dyrlæges mening videre. Og der er nok også delte meninger om sagen blandt dyrlæger. Hun fik lavet disse regler fordi der blev ansat en dyrlæge, som praktiserede at klippe og brænde negle ned på alle hunde, når de alligevel skulle i narkose af anden årsag.

    Karin, ja, det lyder jo ikke ligefrem som om Fimze har haft vanvittigt ondt efterfølgende´:)
    Men mon ikke også det er individuelt, der er vel forskel på smertetærsklen hos hunde, ligesom hos mennesker,
    Men min dyrlæge har mange års erfaring, og jeg tror ikke hun har dannet sin mening ud fra ingenting.

    Men det med dyr og smerter er nogen mærkeligt noget. Man ser også katte, som har været ude for trafikuhelt, ligge der med brækkede lemmer og spinde, som om de hygger sig.
    Men det er vist for at berolige sig selv, og måske det også udløser endorphiner, det mener jeg at have hørt.

    Jeg kender også en labradorejer, hvis hund logrer ved synet af dyrlægen, så man tror den er lykkelig for at se dyrlægen, men i virkeligheden bruger den logren som et dæmpende signal til dyrlægen.

    Så det er ikke vist altid helt nemt at regne ud hvad der foregår i hovederne på dyrene.


  • #37   15. maj 2010 Det er korrekt at dyresprog er noget underligt noget, også derfor så mange har svært ved at forstå det..
    Men tilbage til negleklipningen med brænding - Når hunden har fået klippet neglene korte, vil de jo ikke ramme jorden når hunden går?
    Hmm.. Tror jeg vil ringe ned til min dyrlæge på mandag og få deres mening om sagen. Kan høre meningerne er meget delte herinde : )


  • #38   15. maj 2010 Nu har jeg ikk lige erfaring med at få nerverne brændt på hundens kløer...

    Men jeg har fulgt med i tråden - da jeg faktisk ikk anede man kunne dette...

    Men jeg ved da, at jeg selv lige har været igennem en operation, hvor de under operationen brændte alle blodkar (og automatisk ramte nerver) - det har jeg overhovedet ikk kunne mærke bagefter - og det er et sted, hvor armen konstant bliver bukket sammen , så der kommer tryk på...

    Jeg vil heller ikk mene at hunden går på kløerne, hvis de er den længde de skal være.

    Men jeg glæder mig til at høre, hvad din egen dyrlæge siger AS - så håber du lige vender tilbage med svar.


  • #39   15. maj 2010 Christina - Jeg skal nok vende tilbage med et svar på mandag : )
    Men når jeg tænker på det, synes jeg heller ikke det må være noget som gør ondt i længere tid (men den første/anden dag vil jeg nok foretrække noget smertestillende, for en sikkerheds skyld).
    Men de vil jo for det første netop ikke rammer jorden og for det andet blive brændt i enden, hvilket jo må resultere i følelsesløshed i nervens ende?
    Hmm.. Jeg må se hvad de siger på mandag : ) Hun skal ihvertfald aldrig derned og have klippet negle på normal vis!



  • #40   15. maj 2010 Jeg kan godt se hvad I mener med at hunden træder jo ikke på kløerne når de er klippet superkorte:o)

    Jeg ved ikke hvem der har ret af de forskellige dyrlæger, men nu har du i hvert fald nogle forskellige bud på emnet at forelægge din dyrlæge, og så vil han/hun nok råde dig.


  • #41   15. maj 2010 Lige præcis Vivian - Det er altid godt med flere vinkler på sagen! : )

  • #42   15. maj 2010 Linnea - Nej Paya er ikke en hund man kan tvinge til noget og holde hende fast. Så bliver hun fuldstændig usamarbejdsvillig, så dét vil jeg ikke gøre imod hende!
    Det skal være på hendes primisser og i hendes tempo, men hun bliver så nervøs når hun skal have klippet negle. Og synes det er synd at tvinge hende til dét flere gange om ugen (tager kun 1/3-1/2 af neglene af gangen, for at stresse hende mindst muligt).
    Så hellere få det klaret mens hun intet mærker og ser, og så er dén ged barberet. : )


  • #43   15. maj 2010 Linnea - Det er MEGET værre ved dyrlægen! Netop efter den skrækkelige oplevelse vi havde sidst hvor dyrlægen skulle gøre det!
    Dén episode ødelagde rigtig meget, så hun skal aldrig have klippet negle på dén måde igen.
    Så enten skal det være mig der gør det eller også skal hun bedøves (Simon kan heller ikke gøre det). Og for hendes skyld tror jeg at bedøvelse er det bedste og hurtigst overtåede - Uden stres og nervøsitet.
    Men vil høre dyrlægen ad hvad de mener : )


  • #44   15. maj 2010 Jame jeg mener ikke de skal i narkose for at få ordnet neglene, de får bare en bedøvelse..
    Prisen for det er som sådan ligemeget, men narkose hver måned er rigtig usund for hunden - Så dét ville jeg aldig tilbyde hende!
    Dét med dyner, tæpper, håndklæder eller andet over hovedet dur slet ikke.. Og vil heller ikke byde hende dét, for synes det er meget grænseoverskridende nu hvor hun er så nervøs for det i forvejen?


  • #45   15. maj 2010 Hmm.. Jeg troede kun de var i lokalbedøvelse, og ikke narkose? : /
    Narkose er jeg ikke meget for må jeg indrømme, og der går længe før hun skal have ordnet tænder (børster dem jo, så de er rigtig fine).
    Kan ikke lige komme på andet hun skulle i narkose for end tandrens?
    Vil ikke smide hende i narkose kun for at få ordnet negle? Hmm..
    - Må lige ringe derned og spørge dyrlægen hvordan de gør..
    - Har lige klippet begge forpoter på hende, på kun 20 minutter. Så det gik rigtig godt : ) Det variere en del hvor samarbejdsvillig hun er, nogle dage er hun nærmest umulig, så der tager jeg kun 3-4 negle og venter til dagen efter med nogle flere.
    Men selvom jeg lige har klippet hendes negle, synes jeg stadig de er lange! Men kan ikke klippe dem kortere for så rammer jeg nerven.. Iihh altså.. Hæ!


  • #46   15. maj 2010 Nej nej.. I mit hoved er der en bedøvelse/beroligende og narkose. Ikke noget med kun at bedøve poterne?
    Det er jo ikke fordi det gør ondt at få klippet negle, det er jo lyden og oplevelsen hun ikke kan lide : )


  • #47   15. maj 2010 Jeg har sendt dig et link i pm til en tråd i et andet forum om træning af negleklip.
    For det er også en mulighed.
    Hov, jeg kan se at du lige har klippet negle på hende, det er da sejt!

    Måske hun kunne vænne sig til at det ikke er så slemt hvis du tager 1 negl om dagen, så kan det være det ender med at føles som en daglig kedelig almindelig rutine for hende?


  • #48   15. maj 2010 Vivian - Ja jeg har allerede svaret dig. Tak : )
    Jeg vil helst ikke udsætte hende for kun at få klippet én negl dagligt, for så er det hver dag hun skal være nervøs (hun bliver uanset hvad nervøs, vi har efterhånden prøvet det hele). Hun kan sagtens ligge og sove ved siden af negleklipperen, men så snart neglene skal klippes er det en helt anden sag.
    Så de dage hun er samarbejdsvillig tager jeg gerne minimum 5 negle af gangen med ros og godbider. : )


  • #49   15. maj 2010 Det lyder som en god plan:)

  • Tina H
    Tina H Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #50   25. jun 2018 Hej, selvom det er en gammel tråd, står jeg i samme problem med vores hund og negleklip. De er også alt for lange og hun bliver også panisk når de skal klippes. Vores dyrlæge har også anbefalet narkose og klip og så få den brændt. Fik du det gjort og virkede det? Vh Tina

Kommentér på:
Klipning af kløer ved dyrlægen

Annonce