1.829 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Underernæring/fejlernæring Underernæring/fejlernæring

Hej jeg har købt en hvalp på snart 9 mdr som vist ikke har haft en særlig heldig start.
han ser egentlig ok ud i pelsen, Men han er ekstrem mager stort set ikke andet end pels,hud og knogler.
Jeg skal have noget sul på kroppen af ham men han er ikke meget for det hvalpe tørfoder jeg har , hans tænder er meget angrebet af tandsten (Mulige smerter i mund ) men virker ellers rask
Jeg søger opskrifter på hjemmelavet nærende proteinrig let fedende foder .

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underernæring/fejlernæring
  • #2   16. maj 2010 Utroligt hvis han kun er 9 mdr gammel, at han er slemt angrebet af tandsten. Har du været et smut forbi dr. dyr med det lille pus ? Måske er der en anden grund til at han er underernæret end dårlig pleje

• #3   16. maj 2010 Jeg tænker på om tænderne sidder hvor de skal? Hvad har den fået at spise?

Men afsted til dyrlægen og få råd og vejledning der.

• #4   16. maj 2010 Hvis han kun er lige 9 mdr gammel, er de sidst blivende tænder, der er kommet, altså kun ca to mdr gammel ( hjørnetænder og kindtænder ). Hvis de allerede er angrebet af tandsten, kunne det betyde at han har en ermaljefejl på tænderne, hvilket igen kunne tyde på at han har haft hundesyge i en ung alder. Så er det måske også forståeligt at han er så mager.
    Hvordan kan det være at du købte ham ?
    Havde du ondt af ham ?
    Hvordan var de tidliger ejer ?

• #5   16. maj 2010 Jeg har været i kontakt med den dyrlæge som har tilset ham, og hun mener hunden er go nok og at han ikke fejler noget.
    Han skal bare have kærlighed og det rigtige foder. Jeg ville bare gerne lave det selv. Da jeg tror på at man selv kan lave det billigere Producenterne ved jo nok hvad de vil have for det.

• #6   16. maj 2010 Jeg ved intet om tidligere ejer end at de havde personlige problemer men hunden virker som om den har fået klø .
    Jeg har før haft såkaldte genbrugshunde som har fået det godt hos mig . Jeg er hjemmegående og har tiden til at rette op på en sådan hund . Og ja hvem får ikke ond af sådan en .
    Han er med stamtavle og det er opdrætter jeg har fået ham igennem . han er vaccineret tilbage i dec og januar
    Han virker sund og rask men er ekstremt tynd. Jeg tro sewlv han har fået forkert kost og det er det der viser sig på tænder og krops tilstand

Kommentér på:
Underernæring/fejlernæring

Annonce