2.808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Tror vores hund er bange for mørke. :S Tror vores hund er bange for mørke. :S

Jeg tror vores hund er bange for mørke..
de er nede i vores kælder om natten og den lille har pevet og skrabet på døren, men i forgårds satte jeg nogle dioder op dernede og nu har der intet været de sidste 2 nætter, ingen larm eller skraben på døren..

Er det "normalt" at hunde er bange for mørke.?
eller er der bare ikke fokus på det.?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tror vores hund er bange for mørke. :S
  • #1   17. maj 2010 Hvorfor er de nede i jeres kælder?

• #2   17. maj 2010 altså hvis jeg var en hund og jeg blev lukket ned i en kælder om natten væk fra dem jeg holder af så ville jeg skam også pive og prøve at komme ud!....
    Jeg tror den er ked af at blive lukket væk fra jer af, så det er godt du har sat noget lys op, og den vil sikkert vænne sig til at skulle sove derned om natten, med tiden(:

da min hund var hvalp var den også bange for mørke, så når vi skulle ud og gå om aften havde vi en lygte med. . . smiley

• #3   17. maj 2010 Har også haft en hund der ikke var glad for mørke. Det var dog mens han var hvalp/ ung. Det aftog heldigvis ( gik ud på aftentur med ham mens det stadig var lidt lyst og vendte forst hjemad når mørket faldt på).

• #4   17. maj 2010 Jeg ved ikke om det er normalt. Men har selv haft en hund der var bange i mørke. Derfor havde jeg også en lille lampe stående når jeg var på aften natte arbejde.

Var jeg hjemme og han var tæt på mig, var der ikke nogen problemer OVERHOVEDET...

• #5   17. maj 2010 Undskyld jeg skriver dette, men nu er det jo ikke alle kældre som er kolde, klamme og uhyggelige. Vores kælder er i hvert fald ikke...

• #6   17. maj 2010 En kælder kan altså godt være et rart sted. Der er jo ingen der siger at en kælder er et mørkt, fugtigt sted.

• #7   17. maj 2010 Nå, pædagogen- Der var du lige lidt hurtiger end mig

• #8   17. maj 2010 Hehe ja Lea, det kan jo smutte det skidt...

• #9   17. maj 2010 Selvfølgelig kan en kælder være rar:-) - men som du selv skriver allerførst i din profil -

"Hver gang du forlader mig, betyder det sorg for mig"

• #12   17. maj 2010 vi har lejet et hus med et lamel lign gammelt gulv og den lille holder sig ikke altid tæt om natten.. og vi har en stor lys opvarmet kælder hvor de har store puder og masser af legetøj.. og der er malet gulv så det kan nemt vaskes over..

• #13   17. maj 2010 Hvorfor ikke bare lære hunden at blive renlig - den er jo fra 09 !!!
    Mine hvalpe har været renlige ved max 14 ugers alderen, men det kræver da hårdt arbejde fra jeres side.

• #14   17. maj 2010 Det er i hvert fald et relativt normalt problem.

Man kan afhjælpe det med at tænde lidt lys, - evt. tænde en radio på svag lydstyrke ( gerne P4, hvor de spiller en del klassisk musik.......undersøgelser viser, at hunde slapper mere af til den slags end til hård rock *s*, hvis man er til den slags midler), - endelig har en del succes med DAP ( feromoner = luftbårne hormoner med beroligende virkning).

Er der en grund til, at jeres hunde SKAL sove i kælderen? Det kan jo godt være lang tid, som de skal være alene, hvis I også har almindelige jobs at passe til daglig.

• #15   17. maj 2010 Tror også Coda er bange for mørke.. men kun når hun er uden for. Men det er vel samme princip som en kælder

• #16   17. maj 2010 TS. Ja hunde kan være mørkerad. Og det er der mange hunde der er. Og læs så lige den første sætning i din profil. Er der ikke noget der ikke passer sammen.

• #17   17. maj 2010 Lær da hunden at blive renlige og luk den/dem væk fra flokken

• #18   18. maj 2010 Vi fik vores hund meget sent, så han har aldrig rigtig lært at være renlig, men vi er ved at have ham det lært nu, men det smutter en gang imellem, han er ikke låst væk fra flokken, han er der nede sammen med vores anden hund, og der er ikke noget problem længere efter at der er kommet lys op, han går selv ned i kælderen hvis han ser sit snit til det, så tror ikke at han forbinder det med noget dårlig, men da det er et lejet hus vi bor i vil vi gerne respektere ejeren og ikke ødelægge gulvene, og desuden er der bedre plads til dem i kælderen, og som sagt er der varmt og hyggeligt der nede, og der er vinduer, så der er ikke mørkt og klamt, men det har hjulpet at vi ha sat dioder op der nede. Hundene er ikke alene i ret mange timer om ugen da jeg er studerende og bor tæt ved skolen har jeg nemt ved at tage hjem til dem hvis jeg har fri time, og har en del merit, så de er max alene hjemme i 27 timer om ugen og det er sjælden at jeg er væk så længe.. smiley

Men tror at vi har fået det besvaret nu med at vores hund nok har været lidt bange for mørke.. Tak

• #19   18. maj 2010 Mac & Kiki

Dejligt at høre, at I har fået løst jeres problem.

Og fordi hundene skal være alene hjemme 27 timer om ugen, overlever de nok, - især når de har hinanden * s*

Kommentér på:
Tror vores hund er bange for mørke. :S

Annonce