Hvor er det dejligt ( hundevenner) Hvor er det dejligt ( hundevenner)
Hvor er det dejligt når ens hund har gode hundevenner/legekammerater.
Jeg synes det er så vigtigt at ens hund bliver socialiceret med andre hunde i ALLE str.
Hvad er jeres mening om dette?
Har jeres hund/hunde også nogle gode venner?
Vi bor på en vej hvor mange af folkene mest holder sig for sig selv. men jeg har så 2 naboer som begge har hund, og dem leger Sofus med næsten hver dag.
Den ene er en mini gravhund og den anden er en schæfer. Begge hanhunde der nu er 6 mdr.
Schæferen startede med at være bange for Sofus, da han til træning var blevet løbet over ende af to større hunde. Derfor gøede han meget og gemte sig. Dette er nu helt væk, og de er bedste venner alle 3.
Begge hvalpe har lært meget af sofus, bla at respektere en voksen hanhund.
Passer lige pt mine forældres labredore, som er lige så gammel som Sofus, og de to er også bare perlevenner.
Måtte bare af med min glæde...
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Vi har 3 faste tæver, som vi går tur med, og dem leger han med. Han er bedst til større tæver, da han kan være en bullerbasse. Vi går ligeledes ture med andre hanner, så er de bare i snor, og det er intet problem
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Sofus er totalt ligeglad om det er tæver eller hanner. Det spiller ingen rolle...
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 115
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Ja men Elmo kan også med enkelte hanner, men da han er en lille stærk terrier, så vil jeg ikke have han får mulighed for at blive sur... så han hilser på hanner, gå tur med dem... men ingen løs leg. Han er nu også mest glad for lækre piger
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Wictor er dog kun med under kontrol, da han stadig ikke er helt god til hanner efter mange overfald..
Men Fadia.. Ja hun nyyyyyyder det
Vi leger med alt fra Broweilere og Amstaff's til Sheba'er og Mops
Her er der heller ikke begrænsninger mht. kønnet.. Fadia vil gerne vise hvem der bestemmer, og hun har trods hun er næsten den yngste, slået fast hvem der er Alfa tæven.. De andre accepterer det fuldt ud, og trods hendes "magt" så går man ikke af vejen for at smide sig på ryggen og blive gnavet i af sine "undersåtter" *Gg*
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.473
Vi har :
Zero (STOR hvid schæfer-bor hos os i perioder)
Sycamore (Aussie)
Diablo(Aussie)
Jada(Aussie)
Storm(Aussie)
Mirage (Aussie)
Doris (Lille Blanding)
Summer (Aussie)
Ginger (Collie-Walles ven)
Balder (StOR blanding)
Batmann og Kida (Dansk Svensk gårdhunde)
Aliah (Amstaf)
Tika (Amstaf)
Quang (Golden)
Liva (Naboens Cavalier)
Nico (En af kollergernes Rottweiler)
Osv osv. Men jeg har så den teori at de ikke SKAL lege med alle og enhver.
dec 2005
Fadia er jo bare en rigtig tæve med stort T. hehe...
dec 2005
okt 2007
Ja det er nemlig rigtig meget en skam.. Da jeg óvertog ham var han 3år og kunne med alt og alle...
Hanner der pustede sig op gloede han bare dumt på og gik videre, så at han er blevet ødelagt sådan er rigtig surt..
Efter de to første overfald fik jeg bygget ham helt op igen, men her efter det 3. og 4. er det noget sværere.. Dog kan vi gå ture med hanhunde uden problemer, også selvom de går lige op og ned af hinanden.. Men løs leg, så langt er han ikke kommet endnu
dec 2005
I hvilke forbindelser er han blevet over faldet? Uprovokeret? altså hvor han ikke gjorde udslaget til overfald.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Hun er ikke meget for hunde der er vildt store og ivrige...Måske hvis hun fik lov til lige at vende sig til den men er desværre ikke lykkens os at finde nogen der har en rolig hund eller måske en hvalp hvor hun ikke føler sig truet eller overvældet
Indtil videre har hun Max
okt 2007
Ja fuldstændig uprovokeret... Alle 4 gange af samme løse møghund.. Den sidste gang var nok den værste, for der nåede jeg slet ikke at gå imellem..
Den kom løbende bagfra og inden jeg så mig om hang den i nakken på Wictor :S
dec 2005
Lena. Rolig snus, men en smule stille leg er også godt.
Henriette. Jamen den stakkels lille mand. Det er bare en skam at folk ikke holder deres møghunde i snor. Der er så mange hunde der bliver "ødelagt" pga af det. Mange folk uden kenskab til hunde, vil se en rotte som en hund der sagtens kan klare sig, og derfor lader de deres hund løbe løs. Men nu er det jo sådan at langt de færreste rotter er aggresive hunde...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Blandt andet leger hun med Henriettes tæve Fadia..
og de to piger hygger sig bare SÅ meget!... De har virkelig stor glæde og gavn af at være sammen på den måde
okt 2007
Ja du kunne ikke ha mere ret.. Og ja rotten er en hund der kan forsvare sig, det er ganske rigtigt...
Men gør det jo desværre ikke bedre for dem at opleve overfald på overfald..
Håber bare at jeg med masser af gode oplevelser, og træning på et tidspunkt får en hund der kan med lidt flere hunde.. Ved godt alle hunde ikke blir tilfældet, men bare han engang imellem kan nyde at lege med andre
dec 2005
Hvor er det dejligt ( hundevenner)