{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Jeg bliver simpelthen så sur ! {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev til en af mine veninder hvad hun lavede , hun svarer så at hun kigger efter en ny hund.
hun har i forvejen 2 en bla. af rottweiler og labrador, og en bla, af amstaff og rottweiler.
Jeg skriver så til hende at det da var for dumt når hun nu havde alle de skænderier med sin kæreste i forvejen om de 2 nuværende hunde, feks. at når de flytter vil han have at de kun må være i en kælder, gang og køkken !
Plus han på et tidspunkt ville af med den ene (Rottweiler/lab) fordi den var kommet i lømmel alderen.
Og ikke nok med det havde hun ik rigtig penge til at give dem mad.
hun svarer mig så at det er fordi hun har solgt Sita (Rottweiler/lab) men at hun bare ikke er blevet hentet endnu, og hende har hun haft fra hvalp, og hun er 8mdr, mens den anden blev hentet da hun var 5mdr, som nu er 7mdr.
Der siger det simpelthen klik oven i hovedet på mig.
jeg skriver til hende, at det da er noget svineri at sælge en hund man har haft fra hvalp, for at gå ud at købe en ny!
Jeg skriver også til hende at det fandeme er hendes ansvar at tage sig af den hund, og at hun ikke skal sidde og græde og fortælle at hun er så ked af det, når hun så meget som bare kan have den tanke i hovedet !
Hun svarer så at det er fordi hun har lovet hende væk til en gammel ven, og at det er synd for ham at droppe aftalen.
Jeg skriver så at det er hendes hund, dermed hende der bestemmer, og at ham vennen da bare kan gå ud og finde en anden da der da er nok at vælge imellem.
Hun skriver nu at hun gerne vil beholde hende, men at det er led mod ham.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige, at man kan være så egoistisk, og tankeløs er mig en gåde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver simpelthen så sur !
  • #1   18. maj 2010 sq da en mærkelig tankegang nogen folk har!!!

  • #2   18. maj 2010 hun tænker ski da ikke på sin hund, ej ej forstår ikke folk kan gøre sådan noget,har de ingen følelser for deres hunde føj siger jeg bare,godt du sagde din mening til hende håber det vil få hende til at tænke sig om.

  • #3   18. maj 2010 Jeg håber dælme også at hun tænker sig om!

  • #4   18. maj 2010 det ku være jeg skulle sælge mine 2 voksne hunde og beholde mine nyfødte hvalpe ,,, ironi kan forkomme

  • #5   18. maj 2010 Minder mig om da jeg sad på Gul og Gratis, og fandt én der ville bytte sin hund for én hest ??!! HVORFOR !! Det er altså nået svineri

  • #6   18. maj 2010 Kan godt forstå at du blev sur. Er da osse synd for hunden. Jeg har da osse sagt til Akila at hun bliver solgt, når hun er rigtig teenager, men kunne virkelig ikke gøre det!! Håber du får overbevist hende!!

  • #7   18. maj 2010 Det ville være bedst hvis hun slet ikke havde nogen hunde..
    Hun er ikke god ved dem. Slår dem, og pisker dem med snoren, samt river dem op i halen smiley
    Hun er selv blevet mishandlet og udnyttet i sit liv, så hun kan ikke se at det er forkert..
    Jeg har skældt hende ud så mange gange over det


  • #8   18. maj 2010 Jeg ville melde hende!!! Det er simpelthen uakseptabelt!

  • #9   18. maj 2010 Jeg havde meldt hende, veninde eller ej, mishandlet eller ej, det er bare IKKE i orden at behandle dyr sådan!

  • #11   18. maj 2010 rikke, ja smart ide du fik der så kan man tjene nogle penge osse ja det må jeg da hellere gøre pyt med de gamle hunde de klarer sig nok et andet sted ude af øje ude af sind ,er det ikke det man siger , ej det er sku da noget svineri man kan finde på det.

  • #12   18. maj 2010 *hunden*: Spørgsmål ikke forstået? Du syntes det er iorden at mishandle dem? Og bare sælge videre?

  • #13   18. maj 2010 Jamen man skal vel have beviser på sådan noget ?
    Altså når man ser dem, kan man jo ikke se at de bliver behandlet på den måde..
    Men ja det er noger forbandet svineri. Samt det har de kvæler på begge to, og når de ikke går som hun vil, rykker hun dem så hårdt tilbage at de 'hoster eller hvad man siger.
    Hun råber rigtig meget af dem, faktisk så højt at hvis min hund Shieva er der blir bange og gemmer sig ved mig ..
    Det er rigtig tragisk . Sidst hun var her, spurgte hun mig også om jeg ikke ville have hende, men vil aldrig tage imod en hund der er opvokset og behandlet på den måde, da jeg mener at den bliver utilregnelig.
    Kan kun håbe på at en af dem en dag siger fra og bider til


  • #14   19. maj 2010 Jeg siger at sådan noget gør man ikke .. Og så noget mere jeg ikke husker, da jeg taler i vrede når det er .
    Hun svarer som regel at det er fordi hendes kæreste opdrager dem sådan, så hun gør det også ..
    Har sagt til hende at det er HENDES hunde og ikke hans, og hvis der var en der havde behandlet min hund sådan, havde jeg simpelthen banket dem med et bat. for det er fuldstændig uacceptabelt ..
    men det er bare som om at hun ikke kan se det .


  • #15   19. maj 2010 rikke, nej nemli ingen anden hund eller hvalpe kan fylde det tomrum der blir hvis man gjorde sådan, ja måske får hun bank

  • #16   19. maj 2010 Hun siger at han aldrig har slået hende.. Men han er meget hård ved hende.
    De bor langt ude på lars tyndskids mark, i en meget lille 'by'..
    Han har smadret hendes telefon, så hun ikke har kunne snakke med nogen i 3mdr.
    Hun har ingen venner der, og han er på arbejde fra 6 om morgenen til en 23-24 om aftenen.. Han gider ikke at køre hende nogen steder, samt er det ham der forsørger hende, og bestemmer derfor hvad hun må købe og ikke købe .
    Samt det har han haft en affære med en anden, (men det har hun så også). jeg har sagt at jeg gerne ville hjælpe hende med at flytte fra ham, men det vil hun ikke, fordi hun elsker ham.. Så det er hendes eget valg


  • #17   19. maj 2010 det kan være hun ikke tør flytte fra ham,hvis hun er bange for ham

  • #18   19. maj 2010 hmm ' nu har jeg læst alle kommentarene igennem og må indrømme jeg finder en lille forklaring ..
    - Jeg vil give jer fuldstændig ret i at det ikke er i orden at man køber en hund , og sælger den videre for senere at købe en anden .. Det er ikk fair og maden til dem , har det sådan at hvis man ikk kan forsørge sin hund skal man ikk anskaffe sig en til at starte med .. Men nu skriver i også om at din veninde er bange for kæresten og der er mistanke om han evt. har slået hende? eller i så fald bruger psykisk vold mod hende .. Tror hun søger i skjul af hundene . Hun køber en hund , råber af den og sådan , fordi at hun ikke kan råbe af sin mand , det lyder som om hun er meget forvirret og utryg . Men det er klart når hunden når en bestemt alder virker det ikk bare at råbe af den , og det bliver for meget for hende så hun skiller sig af med den , for at købe en ny hun kan råbe af og komme af med noget vrede overfor (når jeg siger komme af med vrede hentyder jeg ikk til hun slår hunden .. ) . Siger IKKE DET ER I ORDEN , for det er det slet ikk men tror det kunne være en forklaring .. Lige nu tror jeg ikk du skal melde hende , hun lyder som en person der har mange problemer og tror virkelig ikk hun tænker over det med at hun gør som hun gør ..

    - Ved hun ikk vil have hjælp , men skal du hjælpe hundene er du nok nød til at hjælpe hende først ..

    - + tænker lidt , hvis du ringer annonymt og dyrenes beskyttelse kommer ud , kan det være manden tror det er hende der har ringet , og så kan det gøre mere skade end gavn ..


    Ved det ikk men det er mit bud , syns det er synd for hundene .. Men også for hende .. i det mindste er jeg glad for hun ikk afliver dem , men finder et andet hjem til dem .. Har hørt en historie om en kvinde der aflivede hundene når de var 1½ år , da hun kun kunne lide små hvalpe ..

    - Kan ikk sige hvad man skal gøre , men tænkte bare lidt over det, som i kan se på tidspunktet er kl mange og kunne ikk sove , så overså lige denne her .. smiley

    PS . syns det er dejligt du opretter det her , så man kan snakke om tingene på en god og venlig tone med andre (:


  • #20   19. maj 2010 jaaa sandt , men giover dig ret i at dyreværnet ikk kan gøre meget ..
    - ved virkerlig ikk , det er svært .. giver dig ret i at hun ikk skulle have hund ..


  • #21   19. maj 2010 Ej, det er sgu ik helt i orden at bytte dyr ud på den måde... Kan godt forstå at du bliver bitter...

    Men sys meget tit her på HG at der bliver sagt: 'Meld hende'

    Meld hende for hvad? Og til hvem?

    Altså politiet har en masse andet at lave end at holde styr på om folk på lovlig vis sælger deres hund for at få en ny... Pigen er jo ik kriminel smiley


  • #22   19. maj 2010 Noget forbandet svineri, det er alt alt for let at komme af med vores hunde, hvorefter at købe en ny, sådan gør vi jo ikke ved vores børn, og hundene bliver jo et fam. medlem når man anskaffer den , som man skal ta over med hele dens liv.... men desværre ser alle ikke sådan på det.
    Men få hende dog herind på siden så hun kan læses alles mening om denne sag....
    Ja man burde kunne melde sådan en Q, da hun jo er med til at ødelægge så mange hunde......men desværre kan man bare gøre som man vil med hundene......


  • #23   19. maj 2010 det var da vist mus eller rotter hun skulle ha måske en hamster og det ved jeg ikke engang om hun burde have
    Hvad med at forslå hinde at købe en af de der robot dyr det tror jeg hun kan

    Hvor er det bare syndt for de hunde der runder hinde


  • #24   19. maj 2010 Selvfølgelig kan man melde hende for at slå sine hunde og at hun ikke har råd til mad til dem feks, det er på ingen måde i orden!

  • #25   19. maj 2010 Rikke:

    Ja, det kan man godt men tror næppe der bliver gjort noget ved det desværre...


Kommentér på:
Jeg bliver simpelthen så sur !

Annonce