{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Nogle gange bliver jeg simpelthen så træt.. {{forumTopicSubject}}

Lige til advarsel - det her er nok det man vil kalde for en brokketråd

Det er mandag aften. Jeg scroller igennem Facebook, kommenterer på de tråde jeg finder relevante, liker billeder med lækre hunde og alt er faktisk fuldstændig som normalt.
Så kommer jeg forbi et opslag, hvor der er en kvinde der søger en udstationeringshund, de kan tilbyde kærlighed, leg og et eller andet mere. Af ren venlighed, skriver jeg på opslaget og spørger efter, hvorfor de søger en udstationeringshund frem for at f.eks. købe en selv - til det svares der "fordi det kan vi godt lide". Jeg svarer venligt tilbage, at det nok ikke er så fantastisk et svar til en opdrætter der søger en udstationeringsfamilie. Jeg får af vide, at det skal jeg fandme ikke bestemme, og så bliver jeg blokeret. Suk. Jeg kunne i realiteten have haft en hund der manglede sådant et hjem, men ja. Hvorfor mon sådan nogle mennesker aldrig ender med en udstationering.
For mig virker det som om, at der tænkes udstationering = gratis racehund
Havde lige brug for at lufte ud. Jeg kan blive noget så opgivende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle gange bliver jeg simpelthen så træt..
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #1   24. jul 2018 jegckan blive så træt af folk som blander sig, uden egentligt at have interesse...

  • #6   24. jul 2018 Nu går jeg nok mod strømmen og skriver, at jeg faktisk er enig med dig (Ts). Det virker underligt, og så med sådan en reaktion på dine spørgsmål. Man kan godt svare pænt.

  • #10   24. jul 2018 Jeg søgte selv en og fik også en masse kommentarer den gang... Vil du ikke betale det en hund Koster hvad gør du så ved dyrläge... Blah blah blah

    Jeg svarede dem at vi gerne ville hjälpe en lille race under bevaring men ikke selv viste noget om at avle dyr og derfor gerne ville give rammerne mens andre havde viden og så hørte vi ikke mere. Men det var da provokerende.... Opdrättere så heldigvis ikke os som nogle der var ude efter en gratis hund

    Men ret skal väre ret. Og nu jeg Tänker over det... Med aslan burde der have fulgt penge med så Skør han er..! . Hahaha så der blev jeg vist snydt... Pokkers


    smiley


  • #11   24. jul 2018 Jeg er slet, slet ikke imod folk der kan 'lide' at have udstationeringhunde - tværtimod. Jeg ville bare råde om, at man måske skulle skrive lidt mere end én linje om sig selv, fordi de giver dem selv en større troværdighed, og et større blikfang.
    De opdrættere jeg kender, kunne sagtens finde på at stille sådan en spørgsmål til potentielle udstationeringsfamilier, så jeg synes blot hendes reaktion var helt ude i hampen. Især når hun ikke vidste om jeg måske sad med en hund der skulle i udstationering. Bliver bare træt af, at folk skal reagere så vildt på så simpelt et spørgsmål - jeg havde da aldrig sendt min hund hen til dem så.

    Og nej det var ikke i en gruppe om udstationering. Det var en i en gruppe for hunde der sælges/bortgives.


  • #12   24. jul 2018 Og jeg kunne ikke drømme om, at hakke på folk der søger en udstationeringshund, og stille dem 1000 spørgsmål om, om de ikke kan betale for dit og dat, og gå helt bersærk på dem. Jeg ville egentlig bare høre om, hvorfor de egentlig gerne ville have hund på den måde, hvad de evt. kunne tilbyde. For det vol jeg mene at ethvert menneske med respekt for sig selv, ville spørge efter inden de bare sendte en af deres hunde ud til dem.

  • #13   24. jul 2018 Altså, jeg kunne have fundet på samme kommentar som dig, TS, når det er sådan random hvilken race/type de er ude efter. Så lugter det faktisk en smule af gratis hund.

    Jeg mener, hvis jeg var interesseret i en schæfer, ville jeg kontakte interessante opdrættere og fortælle om mig selv, mit hundehold og mine interesser med hunde.

    Og jeg håber da at opdrættere vil vide lidt mere end bare “hej, jeg vil gerne have en udstationeringshund” smiley


  • #14   24. jul 2018 Jeg synes også det bør rettes mod en given race. Helt enig ts

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #15   24. jul 2018 Jeg falder også nogen gange i, og blander mig i ting som ikke rager mig.

    Men hvorfor kommentere på en annonce som ikke er i din interesse?
    Du kan jo faktisk være totalt ligeglad.

    Det er hammer provokerende at folk stiller en masse spørgsmål, bare for at gøre det.


  • #16   24. jul 2018 Min personlige holdning er bare, at søger man udstationering, så skal man i det mindste have en eller anden form for viden om den race man søger det inden for. Og ikke bare være som 75% af befolkningen og tage det første og det bedste, om det så er en papillion eller en berner sennen (beklager, håber ikke jeg træder nogen over tæerne)

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #17   24. jul 2018 Snehvide: Du kan da være ligeglad.
    Du skal ikke have en hund udstationeret, og Personen der søger, er i fuld ret til at gøre det på sin måde.



  • #18   24. jul 2018 Det synes jeg du har ret i ts. Havde ikke set der ikke blev spurgt til race.

    Vi spurgte ved ds.


  • #22   25. jul 2018 Uha, tænk ikke at have større problemer end den slags smiley

Kommentér på:
Nogle gange bliver jeg simpelthen så træt..

Annonce