{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hun bliver rolig {{forumTopicSubject}}

Jeg har en papillon tæve på knap 8 mdr, hun er en krudtugle, og elsker at være ude, men men men, når jeg finder selen frem, kryber hun sammen, gemmer hovedet, og ser rigtig ynkelig ud smiley Men når hun så har fået selen på, så er der ikke noget, hvorfor denne adfærd? Hun er ikke vant til at have halsbånd på, men det vil jeg gerne hun skal have, så den puttede jeg på hende i går, og hun vendte bare 180 grader, hun rørte sig ikke, hun lagde sig, og så var der ikke mere fra hendes side, hun tog max 10 skridt i den time hun havde det på, så jeg tog den af hende igen, og så løb hun rundt, hvorfor reager hun sådan?!.. Hun har ikke oplevet noget dårligt, ikke hvad jeg ved af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun bliver rolig
  • #1   20. maj 2010 Ved ikke, hvorfor hun gør det..
    Men jeg ville give hende halsbånd på indendøre, så hun kan vænne sig til at have det på. Ligesom, man gør med hvalpe smiley

• #2   20. maj 2010 prøv at vende hende til halsbånd meget langsomt..

fx lad hende have det på i få minutter (1 eller 2 eller deromkring), giv hende godbider imens og ros hende, tag det så af igen, og vent med at gentage det til efter nogle timer eller til dagen efter... når så hun har vendet sig til at have halsbåndet på i den korte tid, kan du sætte tiden op med et enkelt minut af gangen...

det er vigtigt at gå meget langsomt frem, og hvis hun på noget tidspunkt reagerer, som du skriver, så er du gået for hurtigt frem, og skal gå tilbage til den tidsperiode, hvor hun ikke havde problemer, og korte yderligere et par minutter ned, for at være helt sikker, og så give hende flere træningsomgange til at vende sig til halsbåndet...

• #3   20. maj 2010 Fordi det ikke er sjovt at venne sig til =)

Da vi hentede Kayser som 8 ugers gav jeg ham halsbånd på, det var hans første oplevelse med halsbånd og han vred sig rundt og skreg i 3 min.. Jeg stod tålmodigt og ventede på at schæfer-hysteriet var overstået, og da han opdagede at hans hysteri ikke bar nogen steder hen accepterede han det =)

Kenzo er min svigermors lhasa og han gider heller ikke det med halsbånd.. Men han er mere vild med kiks end han er irriteret over halsbånd, så han kan lokke til at bevæge sig rundt og pludselig har han glemt alt om "at blive kvalt" =)

Giv hunden halsbåndet på og lad det blive på i det mindste indtil den har accepteret det og vil bevæge sig rundt. Gør ikke et større nummer ud af det og vær så naturlig som mulig..

Leg med ynglingslegetøjet eller gå ud på en dejlig tur så hun får noget andet at tænke på =)

• #4   20. maj 2010 min har altid halsbånd på, meningen med det er jo de har deres navneskilt på, hvis de skulle komme ud af boligen ved et uheld, så de får det kun af, når de bader

• #5   20. maj 2010 Gitte, det er jeg klar over, men jeg har ikke kunne finde ud af hvorfor hun reager som hun gør, og så havde jeg forlagt hendes halsbånd i flytte rod, og egentlig glemt det.

• #6   20. maj 2010 Jeg vil prøve at give hende det på, og rose hende, godbidderne hopper hun ikke på, uanset hvilken hun får tilbudt, det passer jo ikke damen smiley
    Hun vil lege lidt, indtil jeg kaster den, så kigger hun bare på mig, stædig er man vel smiley

• #8   20. maj 2010 camilla - hvad har du prøvet af godbider?

Kommentér på:
Hun bliver rolig

Annonce