{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.206 visninger | Oprettet:

Bliver tæven mere rolig/doven efter sterilisation? {{forumTopicSubject}}

Min hund skal steriliseret i næste uge. Jeg synes jeg har hørt flere sige at hunden bliver mere rolig/doven efter sterilisation.
Min tæve er en golden retriever på 2 år og 7 mdr, jeg synes det ville være ærgerligt, hvis hun blev doven efter sterilisation. Hvad er jeres erfaringer med hundens energiniveau efter sterilisation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver tæven mere rolig/doven efter sterilisation?
  • #2   6. nov 2015 Her er min hund gået i hvalpemode igen smiley
    Hun er blevet så glad smiley
    Skal lige siges at hun led så frygteligt af falske drægtigheder og livmoderbetændelse smiley
    Det eneste jeg "døjer" med er at hun er blevet kronisk sulten smiley smiley men jeg vejer hendes mad og når rationen er spist,så står den på gulerødder og lign smiley


  • #3   6. nov 2015 Min har ingen drift eller energi mistet. Men hun er svær at holde slank og pæn. Hun bliver tyk af at kigge på en madskål.

  • #4   6. nov 2015 Ingen af mine tæver er blevet dovne af at blive steriliserede. Min nuværende raket er steriliseret og hun har faktisk svært ved at holde vægten med modsat fortegn; hun bliver let for tynd.

  • #5   6. nov 2015 Min (Lulu) var meget slank inden hun blev steriliseret.
    Pelsen er stadig blød og blank, men hun fæller mere.
    Synes at hun har samme energi (dog mindre med alderen) men som andre skriver, skal hun dårligt se på en madskål før hun bliver tyk. Hun får light mad, får mindre end hvad der står på posen om dagen, samt vi går 5-10 km om dagen. Men vi kæmper stadig med vægten. Dog skal det siges at sterilisation var det rigtige for hende, da hun blev stresset over at holde sig ren under løbetiden.


  • #6   6. nov 2015 Hvis min tæve er blevet dovn og rolig, så ville jeg nødig have hende, hvis hun ikke var steriliseret smiley Synes heller ikke hun er svær at holde slank, men igen en meget aktiv hund smiley

  • #8   6. nov 2015 Nu har jeg aldrig haft en steriliseret tæve, men af dem jeg har kendt ellers, så er det ikke mit indtryk at de er blevet mere rolige eller dovne efter en sterilisering.

    Hanhundene derimod...


  • #9   6. nov 2015 De tæver jeg har fået sterriliseret har været som normalt.

  • #12   6. nov 2015 Ikke doven, men mere i balance med sig selv konstant, hvis det så kan defineres som mere rolig ... og ja som nogle skriver så mere legesyg en tid .... har 2 steriliserede tæver, den enes pels er blevet lidt mere træls , hun danner meget underuld, den anden er der ingen forandringer på. har generelt skåret fodermængde lidt ned for at undgå overvægt

  • #13   6. nov 2015 Stemmer i med de andre, min tæve er ikke blevet mere rolig på grund af sterilisation(blev steriliseret som 2 årig). Hun har nemmere ved at tage på, men det har vi fint styr på selvom det er blevet noget svære efter hun er blevet en gammel hund(10 år).

    Problemet med "den dovne hund" opstår, hvis man tillader hunden at blive overvægtig, så bliver de altså mere rolige og dovne på grund af de ekstra kilo. Det behøver ikke at være mere end en-to kilo for meget, som bevirker det.


  • #14   6. nov 2015 Hos min Cairntæve har der ingen ændringer været. Stadig fuld af krudt og humbug, og ingen ændringer i pelsen. Dog er hun på stram diæt smiley

  • #16   6. nov 2015 @ Lykke A ... mit råd vil være, giv almindeligt godt foder i mindre mængde og så evt en gulerod/æble osv som lidt ekstra en gang i mellem ... det er min erfaring at de vænner sig til at fungere på en mindre mængde foder...

  • #17   6. nov 2015 Begge mine er sterileliserede.
    De var slanke inden, og er det stadig.
    Mht energi har det heller ikke ændret sig.
    Og pelsen er heller ikke forandret.


  • #18   6. nov 2015 Ingen ændringer her. Heller ikke med vægten på trods af at det er en mops heldigvis. Hun er lige som hun skal være smiley

  • #19   6. nov 2015 Laika ændrede sig ikke, Einstein blev mere frisk. smiley

  • #20   6. nov 2015 Igennem årene har jeg fået tre tæver steriliseret. Ingen af dem har ændret aktivitetsniveau, og de har heller ikke haft problemer med at holde den slanke linje.



  • #22   6. nov 2015 Min collie tæve er som hun var før sterilisationen, frisk, glad og aktiv - men pelsen - puuuu smiley

  • #23   6. nov 2015 Anouk gik i total hvalpemode og begyndte at lege meget mere med de andre.
    Cille blev mere rolig, men det kan også have noget med hendes alder at gøre - hun var mere voksen og følsom lige med et


  • #24   6. nov 2015 Tak for svar alle sammen. Det lyder til der er stor enighed om, at hunden ikke ændre energiniveau...dejligt. Og jeg ville elske, hvis hun blev mere legesyg smiley
    Jeg håber ikke pelsen ændre sig, men så må jeg tage det med.
    Mht vægten, så er jeg meget obs på hun ikke bliver tyk i forvejen. Hun er jo retriever, så madglæden er stor smiley Jeg håber ikke det bliver svært at holde hendes vægt nede. Ville I med det samme begynde at give mindre foder, eller ville I vente og se om vægten steg?


  • #26   6. nov 2015 Min hund er gået i hvalpe mode. Hun har fået en længere lunte overfor andre hunde smiley

  • #28   6. nov 2015 Zenta bliver 9 næste gang, men hun ter sig som en på 2 år smiley

  • #30   6. nov 2015 Jeg ville sætte mængden af foder lidt ned med det samme, det er nemmere at begynde at give mere foder hvis hunden har tabt sig efter tre måneder, end det er at få hunden til at tabe sig.
    Jeg gjorde det ikke med Mille i sin tid, altså satte hende ned i foder med det samme, og jeg følte nærmest at hun fra den ene dag til den anden blev lidt rund at se på ca. 2 mdr. efter hun var blevet steriliseret. Men det var selvfølgelig komme snigende og vi fik det stoppet inden det blev voldsomt.
    Med den viden jeg har i dag, ville jeg skærer en lille smule i foderet med det samme.


  • #31   6. nov 2015 Min tæve der er steriliseret har aldrig haft vægtproblemer, hverken før eller efter. Til gengæld har jeg haft et par andre der ikke er steriliseret, der hele livet har skulle "passe på" - så jeg tror det komme meget an på genetik, hvad de har anlæg for.

Kommentér på:
Bliver tæven mere rolig/doven efter sterilisation?

Annonce