{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Aflivning eller? Langt {{forumTopicSubject}}

Vi har her for en måneds tid siden fået vores nye hund Romy og vi er rigtig glade for hende
men hun er aggresiv overfor andre hunde når de eller hun er i snor der har ikke været problemer med at lukke hende sammen med de 2 vi havde i forvejen og heller ikke mine forældres vens dobbertæve

Hun er ikke til at få kontakt med på gåturene hun er totalt optaget af sin næse og af at gøre udfald mod andre hunde hvis vi ser nogen hun er ikke intra i hverken godbidder eller legetøj uden for husets 4 vægge og vi kan slet ikke få kontakt med hende. Vi vidste der ville blive noget at arbejde med da hun er genbrugs hund men her idag sker det forfærdlige så jeg lukker hundene ud i haven og hun hører så en hund i naboens have og får sig mast gennem tyk hæk og klatret over et meter højt hegn hvorpå hun angriber en lille hvalp på 4 måneder gudskelov kom hvalpen ikke noget til men hun havde fat i ryggen af den og ejerene var heldigvis hurtige til at sparke hende væk.

Nu jeg bare virkeligt splittet for vi tænker på aflivning da vi ikke vil give problemet videre og jeg synes hun er utilregnlig i forhold til andre hunde og mener der er noget galt når en hund angriber en hvalp. Hvem ved hvad hun havde gjort hvis ejerne ikke havde været hurtige? Hva synes i vi skal gøre er virkeligt i vildrede for på den ene side er hun super dejlig og nem men uden for huset er hun et bæst. Jeg tror aldrig vi vil kunne stole på hende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivning eller? Langt
  • #1   22. maj 2010 Hvad ville i gøre?

• #2   22. maj 2010 En måned er ikke lang tid og jeg forstår godt din tvivl....
    Jeg ville aflive efter den hændelse idag. Jeg ville ikke turde tage chancen og ville bestemt ikke omplacere - men give den¨fred!

• #4   22. maj 2010 Lise: Det også sådan jeg har det men synes også bare det hurtigt at give op men tør heller ikke rigtig tage chancen det jo virkeligt et dårligt tegn når hun får kæmpet sig igennem hegn og hæk for at angribe en 4 måneders hvalp

• #5   22. maj 2010 Tanja: der er hegn oppe hun fik kæmpet sig igennem både hegn og tyk hæk. Ville gerne give hende en chance men kan slet ikke få hendes opmærksomhed uden for husets 4 vægge vi har prøvet alle mulige lækre godbidder og legetøj så det bliver virkeligt svært at træne og opdrage hende og det jo ikke indenfor der er problemer men udenfor så det jo ret svært

• #6   22. maj 2010 Normalt ville jeg sige: "Giv tid".

Men i MIN verden overfalder hverken hanner eller tæver hvalpe!! Så simpelt er det" Hvalpen bør ikke udgøre en trussel og hvis den gør det, er der, igen efter MIN mening, noget grundliggende galt med denne hund!!

Så i denne situation ville JEG ikke turde tage ansvaret for den hund og det ville være så synd at sende den videre igen!

Så aflivning, hvis du spørger mig.

• #7   22. maj 2010 Mette: ja har også altid ment en hund var skør og skulle aflives hvis den angreb en hvalp men det så svært når man nu står i situationen ligegyldigt hvad vil jeg ikke sende hende videre. Tror vi får hende aflivet tror næsten ikke vi har andet valg.

• #9   22. maj 2010 Chine: Hun er virkelig nem indendøre det derfor det er så svært og hun har leget med andre hunde i haven uden problemer det var som om det slog klik for hende. Tror helt ærligt ikke på en hundepsykolog kan gøre noget her der er ligesom også noget sært over hende som jeg ikke har set i andre hunde før

• #10   22. maj 2010 jeg ville nok også vælge en aflivning... det er ikke normalt at gå efter en hvalp smiley

det lyder også som om i allerede har taget beslutningen... og så er der jo kun den tunge gang tilbage.... smiley desværre smiley

føler med jer

• #11   22. maj 2010 Hunden:
    det rigtig øv for igår da jeg gik med hende og vi mødte en anden hund reagerede hunde ikke nær så slemt som hun plejer og tænkte yes hende skal vi nok få rettet op på og så idag sker dette totalt umotiveret! Og jeg tør næsten ikke tro på hun kan ændre sig i forhold til andre hunde

• #12   22. maj 2010 T-hysted: Jeg har nok taget min beslutning om aflivning ja nu skal min mor bare indse det ikke dur. Det bare så ærgeligt for hun er den nemmeste hund indendøre og en rigtig kælepot.
    Men er glad for de fleste herinde er enige i aflivning for vil bare ikke give for hurtigt op men jeg ser ikke andre muligheder

• #15   22. maj 2010 Jamen, nu er du ikke helt grøn på område når du læser til dyrepasser,
    Jeg vil uden tvivl vælger at lade hende for fred.
    det er svært men bedre end du er angst over for hun går noget galt, hun kan mærke på dig at det er noget galt, så hun vil ikke trives på længere sigt.
    Du har trods alt givet hende kærlighed og omsorg i hendes sidste del af livet så tage hatten af for det.
    det er den rigtig beslutning at give hende fred.

• #16   22. maj 2010 Chine: Tror ikke jeg tør. Hund har ikke rigtigt levet på gaden hun kom til internatet som lille hvalp og kom så til dk i 2008 og nu har vi fået hende. Men ja det har åbenbart været nok men hun har også været understimuleret i sit andet hjem

• #18   22. maj 2010 Tanja: nej hun er lige knap 3 år.

Hunden. hun har meget jagtinstinkt så det kan jo være det. Men vil sige der er et eller andet over hende jeg ikke er helt tryg ved. Hun er helt sin egen og hvis vi slipper hende løs har hun ikke den grænse med at blive i nærheden af flokken hun løber bare og det selvom vi stimulerer hende rigeligt

• #19   22. maj 2010 mk: ja sådan har jeg det også tror aldrig man vil kunne stole helt på hende det kan man self. aldrig på en hund men håber i ved hva jeg mener

• #22   22. maj 2010 Chine: ja det gør det bare endnu hårdere når hun er så dejlig og nem indendøre havde hun været træls der også havde det nok været lidt nemmere men det som om hun har en engel side og en djævel side

• #23   22. maj 2010 Tanja: hun kommer fra portugal hvor hun er født på gaden og taget ind på et internat som hvalp hvorefter hun er blevet adopteret til en familie i dk som så nu ikke kunne have hende mere og så fik vi hende

Hunden: kunne nok få tillid til hende men hun er så svær og træne for hun er hverken intra i det ene eller det andet så det jo svært at arbejde med og hvis vi giver hende en chance og træner ville der jo stadig kunne ske noget mellemtiden

• #24   22. maj 2010 Chine: ja den slags er aldrig nemt er bare glad for vi har vores 2 andre hunde der ikke gør en flue fortræd. Det var også rigtig øv for børne ved naboen var ude sammen med hvalpen da hun fløj igennem og de var helt chokket og tudede. Har været derovre her igen til aften for at høre hvordan familien og hvalpen havde det børnene er nogenlunde ovenpå men hvalpen har ikke villet i haven siden så har det simpelthen så dårligt håber den er kommet over det imorgen

• #25   22. maj 2010 Problemet med gadehunde er netop at man sgu ikke helt vad hvad man har mellem hænderne. Det er rigtig svært at rådgive på den baggrund vi får her, men som Chine siger så er der mange der ikke kan tilpasse sig.

Jeg har selv en gadedrenge, og han har mange skønne kvaliteter, men vi har dælme også vores kampe med ham.

Jeg tror umiddelbart udfra din beskrivelse, at jeg ville vælge aflivning. Det er mega svært at beslutte, men hun har haft det skidt i det forrige hjem også såvidt jeg kan læse, og det kna virkelig blive en hård kamp for jer at rette op på det.

• #26   22. maj 2010 Pernille: ja tror det bliver svært at rette hende op og så vil vi skulle bruge næsten al vores tid på hende og vi har 2 andre hunde vi ikke må glemme.

• #27   22. maj 2010 Chine: Tror også nok hvalpen skal komme sig. Men har det så dårligt i forhold til børnene den ene af dem er bange for større hunde så hun havde godt nok fået et chok. Sagde også til ejerne af hvalpen at vi ville overveje aflivning kraftigt og at hun ikke vil komme i haven før vi har fået sat større hegn op indtil vi beslutter om hun skal aflives. Hvilket nu næsten er besluttet

• #28   22. maj 2010 Trine-- Det er lige præcis det, og at sende hende videre til endnu et nyt hjem er sgu også synd. Så hellere give hende fred, og lade hende få de sidste dage hos jer. Forkæl hende og undgå situationer hvor det kan gå galt.
    Jeg er sikker på at i vælger hvad der er bedst for hende.

• #29   22. maj 2010 Pernille: at sende hende videre er slet ikke et valg vi har i mine øjne. Ja hun skal rigtig forkæles den sidste tid

• #30   22. maj 2010 Trine-- Ja som Chine skriver så er det bare dejligt at i er jeres ansvar bevidst, og ikke bare sender hende videre igen. Jeg er sikker på hun har det skønt hos jer. *S*

• #31   22. maj 2010 Chine: ja desværre.

Til allesammen tak for jeres svar det betyder meget at få bekræftet at aflivning nok er det bedste vil jo ikke stå bagefter og være i tvivl om det var en fejl

• #32   22. maj 2010 som så mange andre siger - ville jeg også få den aflivet..
    jeg ved det er svært, men hvor er det godt at i tager ansvaret..

• #35   23. maj 2010 Der findes masser af søde rare hunde der mangler et godt hjem, hvorfor så holde liv i en hund med så store problemer.
    I min verden er angreb på hvalp bare ikke iorden.

• #36   23. maj 2010 Nu er beslutningen taget Romy bliver aflivet på tirsdag smiley så nu skal hun rigtig hygges om her de sidste dage

• #37   23. maj 2010 Puha føler med jer ;(
    Giv hende et kram og et kys fra mig...
    Og trøstekram til dig også..

• #38   24. maj 2010 Jeg er overbevist om at det er den rette beslutning for hendes skyld. SÅ skal der bare forkæles igennem de næste dage.

• #39   24. maj 2010 er også sikker på at det er det bedste for hende....
    men føler med jer.....det er hårdt smiley

• #40   24. maj 2010 Tak for jeres trøst vil give Romy flere krammere end hun nogensinde har fået før. Nu har vi lige været en hyggelig tur i skoven så hun kunne krudte af dog med flexline men hun nød det. Mærkeligt at tænke på at imorgen vil hun være væk

• #41   25. maj 2010 Idag 15:10 blev romy så aflivet smiley Vi blev lidt i tvivl før vi skulle aflive hende og ringede derfor til en adfærdsbehandler der bekræftede at aflivning nok var bedst det samme gjorde vores dyrlæge så har aflivet hende med god samvittighed selvom det trist. Vi sagde så til naboen at hun var blevet aflivet og de fortalte at hun havde haft bedre fat i deres hvalp end vi troede hun ville ikke slippe hvalpen da det skete og hvalpen har lidt mærker men heldigvis ikke slemt men det bekræfter mig i det var det rigtige og det en lille trøst for mig. Skulle lige ud med det

• #42   25. maj 2010 Åh Trine, det har været hårdt.......... Men jeg tror at beslutningen er den rigtige..... Og nu har hun fred for sine indre dæmoner:-)

• #43   25. maj 2010 Tak er også overbevidst om det var det rigtige for alle så har det okay trist men okay går hvertfald ikke og tænker på om det var forkert og om det var min skyld

• #44   25. maj 2010 Puuha altså.... Jeg kan simpelthen ikke tåle at læse den slags. Men jeg blir så glad når jeg læser om gode ansvarsfulde hundeejere som jer.

I gjorde det bedste for Romy. R.I.P

• #45   25. maj 2010 Pernille: tak det hjælper når folk skriver det var det rigtige

• #46   25. maj 2010 Det er der slet ingen tvivl om Trine.

• #47   25. maj 2010 Pernille: tak

Kommentér på:
Aflivning eller? Langt

Annonce