{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Sibirian/Alaskan Husky? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har tit tænkt på hvad forskellen på de to racer er? smiley
Min nabo har nemlig den smukkeste hvide hund - den ligner meget en af disse racer, men jeg kan ikke se nogen egentlig forskel smiley er der ellers andre husky'er?

Er desværre ikke den store hunde-kender smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sibirian/Alaskan Husky?
  • #1   22. maj 2010 Alaskan huskyen er ikke anerkendt af FCI, den er ikke så ensartet endnu da der stadig bliver blandet andre racer ind.
    Sibirian husky er lidt mere kompakt hvor alaskan husky er mere langbenet og slank, den bruges som slædehund til konkurrencer hvor det handler om hurtighed over kortere distancer.

• #2   22. maj 2010 Sibirien husky er en race som er godkendt... dvs. en dansk hund kan godt have stamtavle.
    Alaskan husky er så vidt jeg ved en design race fra usa som er lavet for at få nogle meget effektive(fart og udholdenhed) slædehunde. det er vist en krydsning mellem sibian husky og alaskan malemut.

• #3   22. maj 2010 Okay - mange tak for jeres svar smiley

• #4   22. maj 2010 Lance Mackey bruger alaskan husky.

Han er dette års vinder af Iditarod, - verdens hårdeste slædehundeløb tværs over Alaska.
    Det kan man vist ikke kalde en kort distance.

Min private heltinde i det løb ( nu afdøde Susan Butcher, vandt Iditarod 4 gange) brugte også alaskan huskies.

Det er hunde udelukkende opdrættet med henblik på løb, - rene arbejdshunde, hvor siberian husky de fleste steder i dag er "degraderet" til en smuk udstillingshund.

Billeder kan ses her:
    (link fjernet)

• #5   23. maj 2010 En alaskan husky er som beskrevet en designet hund, lavet til at kunne løbe hurtigt foran slæden.. Det er ikke en blanding af malamute og husky.
    Det er en blanding af slædehunde og andre lettere racer ofte jagthunde..

• #6   23. maj 2010 Synes ikke desugn-hund passer specielt godt på en alaskan husky, da den jo ikke er avlet for at få et bestemt udseende el fordi det kunne være sjovt at blande visse moderacer, men fordi man har ønsket en bedre arbejdshund.... Her avler man ikke udfra at racen skal have et bestemt udseende, men at den skal have nogle bestemte egenskaber...

Der er derfor ret stor variation i udseendet på alaskan husky...

Siberian husky avles i 3 modeller - en udstillingsmodel, som har meget fyldig pels og kortere tættere benstammer, en løbsmodel som er slankere og med længere ben og så en mellemting...

• #7   23. maj 2010 Ja, det mere nymoderne begreb "designerhund" ( eller designet hund) fører i hvert fald også mine tanker hen på noget eksteriørmæssigt.

Men så er alle hunderacer jo designet.

Kommentér på:
Sibirian/Alaskan Husky?

Annonce