1.422 visninger
|
Oprettet:
Sibirian/Alaskan Husky? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har tit tænkt på hvad forskellen på de to racer er?
Min nabo har nemlig den smukkeste hvide hund - den ligner meget en af disse racer, men jeg kan ikke se nogen egentlig forskel
er der ellers andre husky'er?
Er desværre ikke den store hunde-kender
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
Sibirian husky er lidt mere kompakt hvor alaskan husky er mere langbenet og slank, den bruges som slædehund til konkurrencer hvor det handler om hurtighed over kortere distancer.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Alaskan husky er så vidt jeg ved en design race fra usa som er lavet for at få nogle meget effektive(fart og udholdenhed) slædehunde. det er vist en krydsning mellem sibian husky og alaskan malemut.
dec 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Han er dette års vinder af Iditarod, - verdens hårdeste slædehundeløb tværs over Alaska.
Det kan man vist ikke kalde en kort distance.
Min private heltinde i det løb ( nu afdøde Susan Butcher, vandt Iditarod 4 gange) brugte også alaskan huskies.
Det er hunde udelukkende opdrættet med henblik på løb, - rene arbejdshunde, hvor siberian husky de fleste steder i dag er "degraderet" til en smuk udstillingshund.
Billeder kan ses her:
(link fjernet)
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Det er en blanding af slædehunde og andre lettere racer ofte jagthunde..
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Der er derfor ret stor variation i udseendet på alaskan husky...
Siberian husky avles i 3 modeller - en udstillingsmodel, som har meget fyldig pels og kortere tættere benstammer, en løbsmodel som er slankere og med længere ben og så en mellemting...
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Men så er alle hunderacer jo designet.
Sibirian/Alaskan Husky?