1.072 visninger
|
Oprettet:
Min hund vejer for lidt? {{forumTopicSubject}}
Hey. min kære lille vovse fik en mave infektion kort efter vi fik ham og han har ikke været nem til at tage på siden...
Han er en rottweiler på 14 mdr. der kun vejer 32,9 kg, og er 61 cm høj.
Han får ryal canin rottweiler hvalpe foder ca. 1200 gram (400 gram mere end han skal ifølge vejledning) hans fodringer er fordelt på 3 gange om dagen.
Hvad mere kan vi gøre?
Orv ja han får en del tygge ben og godbidder i løbet af dagen da vi træner en del små ting med ham dagen igennem...
Han motionere en del derfor får han mere foder end vejledningen beskriver?
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Nu skriver du , at han fik maveonde kort efter i fik
så kender du hans vægt før han blev syg , og har han reelt tabt sig ?
eller står han " bare " i stampe vægtmæssigt ?
det kan jo godt tage lidt tid at komme sig over sygdom
nogle hunde vokser i ryk og andre vokser mere glidende igennem opvæksten.
min simba har taget sin voksealder i ryk
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
Han alle mulige forskellige slags ovn tørret godbidder???
Simba og Maiken: Det er ca et måned siden han kom hjem igen, han har kun taget 300 gram på siden?
Hmm men den med tun har jeg ikke prøvet vil jeg gøre tek for hjælpen...
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Hvis det var min hund der har haft et maveonde og alligevel har taget 300 gr på , på en måned ,ville jeg tage det helt roligt med.
Prøv at se på hans adfærd generelt , er hans humør som han plejer , har han stadig den samme mængde energi , spiser og drikker han fint
hvis du kan svare ja til alle disse spørgsmål , så er jeg ret sikker på , at du kan tage det roligt.
Prøv at kontrol veje ham igen om 2-3 uger . så har du noget at sammenligne med.
Det er altid svært at få en ny hund og så lære den at kende , vi har alle haft det ligesom dig , da vores hunde var nye i familien , vi er jo bekymret for om kræet nu også har det godt.
Dejligt at du er så opmærksom på din hunds helbred og om han trives , bliv endelig ved med det.
Og spørg bare når du er i tvivl om noget
Min hund vejer for lidt?