708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skal jeg købe en sele til min hvalp? Skal jeg købe en sele til min hvalp?

Jeg har det problem, at min cavalier, Emily, trækker utrolig meget, når vi er ude at gå. Når hun så får færden af cyklister, biler eller folk på gåben, farer hun ud efter dem. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal få hende fravænnet og om jeg måske skal købe en sele? Jeg er nemlig bange for, hun ødelægger hendes hals med al den trækkeri. Jeg har prøvet at stoppe op, men hun bliver bare ved.
Hvilke seler benytter I?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg købe en sele til min hvalp?
  • #1   25. maj 2010 1 - køb en sele så hun ikke skader sig selv
    2 - opbyg kontakt til din hund
    3 - lær hunden basal lydighed
    4 - tag kontakt og lydighed med ud i verden og træn hunden i at forholde sig roligt når folk passerer jer.

• #2   25. maj 2010 Køb en sele, det belaster både hunden mindre og det føles ikke nær så voldsomt når hunden trækker + du har meget mere styr over din hund.

• #3   25. maj 2010 puppiaselen er genial til hvalpe og hunde der ikke bliver mega store. Se den på Trenddog.dk Har selv haft stor glæde af denne sele og du får hurtig mere styr på hunden...

• #4   25. maj 2010 Skynd dig at melde dig til træning og få råd og vejledning der:-)

• #5   25. maj 2010 Og ellers spørg din opdrætter Anja:-)

• #6   25. maj 2010 Jeg går til hvalpetræning, og der er der ikke noget, men når man så kommer ud i "det offentlige" går det ikke så godt. Der er flere af de andre fra hvalpeholdet, som siger det samme.

• #8   26. maj 2010 Det virker ikke særlig godt her. Hun virker helt rastløs og flyver frem og tilbage, når der kommer en forbipasserende. Også når jeg prøver at lokke hende med en godbid. Så ved hun ikke rigtig, hvad hun vil og så vælger hun selvfølgelig den forbipasserende. Jeg bliver for det meste nødt til at sætte mig på hug for at holde hende, så hun ikke farer ud af bare glæde

• #9   27. maj 2010 må da sige at hun søger da meget kontakt til andre mennesker alligevel. hehe..

Du kan evt. prøve at stoppe op når din hund får øje på et andet menneske, vende om og gå lidt den anden vej og rose den der efter, eller prøve at skifte side så i går over vejen og lader den forbipasserende gå forbi over på den anden side af vejen

• #10   27. maj 2010 hun er MEGET kontaktsøgende. Nu er hun også kun omkring 5 måneder. Jeg prøver at gå over på den anden side, når der kommer nogen gående, men det er sommetider lidt svært, når der både kommer mennesker og biler på samtidig.. Det bliver hun helt vild over

• #11   27. maj 2010 Lige præcis dit problem har min hund også, bare kun når den ser andre hunde godt nok smiley
    Men jeg arbejder dag fra dag.. træner det stille og roligt ind.
    Jeg prøver hver gang at finde noget som fjerner hans opmærksomhed, måske et stykke legetøj som han er vild med som du viser hunden når det er der kommer mennesker gående. Eller du måske har en frikadelle som du vifter med som så er pakket godt ind i sølvpapir hjemme fra :=)
    Min hund er blevet bedre, nu kigger han kun derover.. førhen ville han derhen og snakke HELE tiden.. men heldigvis er det gået væk

• #12   27. maj 2010 Hvor gammel er din rotte? Mine forældre har også en rotte, som gør det på samme måde. Desværre tror folk så bare, at hun er bidsk, og så bliver de bange :s

• #13   28. maj 2010 han er godt og vel 15-16 måneder nu. Det eneste han vil nu når vi går forbi andre hunde er at han vil hen og hilse og lege med dem, men hanhunde er han dog ik så glade for smiley

Kommentér på:
Skal jeg købe en sele til min hvalp?

Annonce