{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.260 visninger | Oprettet:

Bulldog bider {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en engelsk bulldog hanhund på 3½ år, der ellers er en glad og sød dreng, men den anden dag skete noget kedeligt.
Min mand skulle lukke bryggers døren, og så ville han ud og stilte sig i døren, først prøvede min mand at sige han skulle gå ind, men han lystrede ikke, og da han så satte knæet frem og skubbede lidt til ham bed han efter ham..
Han har gjort det en gang før også mod min mand, men det var under leg så det var svært at sige helt præcist om det var et uheld, men det var det ikke denne gang.
Han har aldrig bidt efter mig eller vores dreng på 10 år.
Snakkede med dyrlægen igår der faktisk anbefalde at få ham aflivet hvis min mand havde det skidt med at have ham i huset, og det har han selvfølgelig også med tanke på hvis han gør vores dreng noget - gys.
Og hun har jo også ret i at vi ikke kan formidle sådan en hund videre selvom jeg bare har mest lyst til at finde nogen der vil have ham. selvfølgelig mod at de ved hvad han har gjort, syntes bare det er så trist at aflive ham - kunne godt bruge lidt vejledning håber nogle kan hjælpe.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bulldog bider
  • #2   27. maj 2010 formidlet vidre skal han IKKE hvis din mand ikk er tryk ved ham så må han aflives.. Er en ældre hund kan være den har smeret eller noget man ved aldrig. vores hund blev dement og fik panik anfald..

    Er han blevet sat på plads efter han ahr bidt eller hvad?


  • #5   27. maj 2010 Nu ved jeg ikke hvilket forhold din mand og hund har sammen? Umiddelbart lyder på mig som om hunden prøvede ham af, men der kan være flere forskellige grunde til sådan en reaktion. For mig personligt lyder det du beskriver her ikke til at være noget jeg ville betragte som en aflivningsgrund.

    Mit forslag vil være at få ham tjekket igennem hos dyrlægen og specifikt nævne at du gerne vil have ham testet for sygdom, smerter og ubehag.

    Finder dyrlægen ikke noget galt, så ville jeg tage fat i en god adfærdsbehandler, som kan komme hjem til jer og observere jeres hund og mand sammen og så forhåbentlig komme med nogle løsningsforslag.


  • #6   27. maj 2010 Tak for jeres svar.
    Jeg ved jo ikke om hunden er utryg ved min mand, den virker da glad nok for ham,
    til dagligt de leger ikke vilde lege det har vi netop undgået med den type hund, jeg kan ikke forestille mig han har ondt for jeg har undersøgt og trykket ham alle vegne i dag og det er han ligeglad med, og spiser og opfører sig fuldstændigt normalt desunden kan man jo hurtigt se hvis ens hund har det skidt.
    Hvis han havde ondt ville han jo også reagere når jeg rører ham.
    Dyrlægens råd om aflivning kom ud af at hun havde erfaring med at nogle hunde tog sig nogel friheder som hun sagde, og sandsynligvis går det ud over ham fordi han kan mæke han er lidt utryg ved ham, og det var ikke sjældent det eskalerede, altså det var dyrlægens ord.
    Men det er svært...


  • #9   27. maj 2010 Hvis han er blevet sat på plads meget hårdt på et tidspuntk hvor han enten har makeret eller bidt kan det være derfor reaktionen..

    Men der ud over skal en hund da hvide det ikk er iorden og bide for ellers tager den overtaget..


  • #10   27. maj 2010 Det er rigtigt at der er nogle hunde, der liiiiiige skal se om den går. Jeg har selv haft en af slagsen, men ved man hvad man har med at gøre, så er det forholdsvist nemt at rette op på.

    Er dette problemet, så har jeres dyrlæge ret i at det har det med at eskalere, men det er altså som regel kun hvis man lader stå til. Jeg mener igen ikke at "prøven af" er en aflivningsgrund overhovedet, min første hund, som prøvede mig af, var en fantasktisk god hund, men ja det er afgjort noget man skal gøre noget ved inden det eskalerer og bliver en aflivningsgrund, så jeg vil igen foreslå en god adfærdsbehandler eller en god hundetræner, der kommer ud og hjælper jer. Et andet forslag er at snakke med opdrætter og andre bulldog ejere for at få gode råd og vejledning, også i det tilfælde af at I beslutter jer for at skille jer af med hunden for sådan en hund skal ud til nogen, der ved hvad de har med at gøre ellers er det netop at det kan gå helt galt.

    Er I helt utrygge ved situationen og føler den er uoverskuelig, så er aflivning naturligvis en mulighed. Det skal jo ikke være sådan at man går rundt og er bange for sin hund.


  • #11   27. maj 2010 Der ud over har jeg aldrig haft en hund som har bidt så det skal jeg ikk kunne sige noget om..
    Men man skal da ikk bare lade være med og køre noget hvis hunden bider for så har du hurtigt en hund som tager styringen..

    Men efterso hunden er 10 år gammel i dette tilfælde så tror jeg ikk dette er tilfældet overhoved..
    Dyrlægen er det eneste svar hjælper ikk bare og mærke på hunden om den har ondt for det behøver ikk ligge der..
    Og hvis man intet galt finder så skal an nok overveje aflivelse hvis manden ikk er tryk ved hunden da dette kan gøre det meget værre.


  • #12   27. maj 2010 Det er meget atypisk bulldog adfærd.
    Men jeg ville anbefale at i kontakter en adfærdabehandler, og så skal din mand igang med at træne noget lederskab medjeres bulldog.
    -men det kan en behandler/træner hjælpe jer med hvis i ikke ved hvordan.


  • #13   27. maj 2010 Vi har besluttet at få en vi kender der avler bulldogs og ved meget om deres adfærd ud og hjælpe os og vil så give ham en chance til.
    Måske kunne situationen have været håndteret anderledes, var der ikke selv, men hunden skal jo ikke bide hvis man skubber til ham, det kunne min dreng jo nemt komme til.
    Men håber vi får nogle gode værktøjer så forholdet mellem mand og hund kan blive afstemt, og vi undgår at han gør det igen

    Tak for alle jeres gode råd.


Kommentér på:
Bulldog bider

Annonce