{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

HJÆLP de kan ikke enes {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. vi er desperate efter nogle meninger og råd.

vi har to muskelhunde, begge tæver. den mindste ( 1 år) havde vi fra lille af, men den ældste på 3 fik vi for 3-4 mdr siden. vi vidste der ville komme nogle magtkampe fordi den lille er meget stædig.
men nu er det virkelig alvor, vi ved ikke hvad vi skal stille op. de kan gå i en uge uden der er noget, men pludselig bliver den lille jaloux eller tror den store tager dens mad eller andet, og den ryder i totterne på hinanden. de har nu gjort det 2 dage i træk, og de er ikke til at skille ad når først de får fat i hinanden..

vil en steralisering af den lille hjælpe ?
eller er der kun en udvej ?

den lille vil ikke overgive pladsen til den store, og hun er stædig og holder konstant øje med hvad den store fortager sig, spiser og går hen.

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP de kan ikke enes
  • #1   27. maj 2010 Puha.. den er svær.. de har jo ofte problemer med egetkønsaggressioner.... måske en adfærdsbehandler kan hjælpe.. det kræver nok at man ser hundene og følger dem. Det kan jo være, at de aldrig kommer til at enes..

• #4   27. maj 2010 2 tæver kan være meget svære at få til at enes - uanset race KAN det give store store problemer.
    Det siges at tæver slås "til døde" i modsætning til hanner, hvor den ene oftest bakker ud inden det går så galt.

Alle de hundefolk jeg kender med det problem, har holdt dem adskilt hele tiden.
    Eller fundet et nyt hjem hvis først nævnte ikke var en mulighed.

• #5   27. maj 2010 Som Madam Blå siger: Ud med den sidste.

• #6   27. maj 2010 Det lyder til at et nyt hjem til den sidstankommet er den bedste løsning. Jeg ville ikke turde andet,når det er så volsomt.

• #7   27. maj 2010 det skal lige tilføjes at de leger sammen hver dag rigtig godt, og har det rigtig godt sammen, de keder sig aldrig. det er kun når den lille bliver jaloux. .

men vi ser også selv det sidste valg som den bedste mulighed, men frygtede at det var det :((

• #8   27. maj 2010 Ja det kan godt være de leger godt sammen, men når de slås er det jo slemt... det ender jo galt ... men ja det er da ærgeligt at skulle af med sin ene hund :-((

• #10   27. maj 2010 jeg stemmer med krumme om en dygtig adfærdsbehandler også sørg for der ikke er ting der tricker den lille til at føle sig "snydt"

• #12   27. maj 2010 vi fik den voksne hun da nogle bekndte der havde den gik fra hinanden for et års tid siden, og derefter havde den på skift, men indså at ingen af dem var nok hjemme eller havde tiden eller pladsen, og den skulle aflives, indtil vi så sprang til og sagde vi ville give det et forsøg, da vores egen kedet sig om dagen og havde massere energi i overskud.

er glad for alle jeres råd og kommentar, og jeg tror vi må aflive den store. et sidste forsøg vi snakker om er at ringe til anette røpke i morgen og høre om hendes mening og erfaring med om det kan lykkes.

• #14   27. maj 2010 har haft mor og datter sammen (bullterrier blandinger)der havde samme problem og kampene bliver kun mere og mere alvorlige vores legede også fint sammen det meste af tiden. selvom hundene måske kan lære og tolerere hinanden vil de aligevel gå og stresse hinanden og jer kan kun sige kom af med sidstankommene vil kun anbefale 2 af samme køn til meget erfarne hundefolk og gerne 5 år imellem ,det kan dog gi nogle problemer når den ene hund bliver gammel og den unge vil have magten jeg er ikke i tvivl om at havde vi beholdt hvalpen så havde de dræbt hinanden de var 3,5 og 6 år gamle

• #15   28. maj 2010 Vil også anbefale at videreformidle sidst ankomne hund. Jeg har selv været i situationen for et par år siden så jeg ved godt hvor hårdt det er - og det var nok den værste dag i mit liv ind til nu da jeg afleverede min schæfer på internatet, men det var bare nødvendigt aht. den hund som vi havde fået først.

Jeg er uddannet hundetræner og jeg forsøgte nogle konstruktive ting for at få hundene til at enes, men til sidst blev det så slemt at der bare ikke var anden løsning (det skal lige siges at de begge havde det fint med andre hunde, bare ikke lige hinanden...)

MVh Rikke

• #16   28. maj 2010 Krumme

"Men det kræver helt klare retningslinier hvad der er tilladt og hvad der ikke er.. "

Det kræver også at man kan sit hundesprog til, stort set, fuldkommenhed, og det kræver at man er villig til at have et øje på hver finger døgnet rundt. Desuden kræver det at BEGGE hunde er villige til at rette sig efter reglerne (hvad de så end går ud på ????)

Det skulle undre mig om ikke mindst én af tingene glipper, om ikke før, så siden.

Sepp N

Hvis I foretrækker at lytte til rådene om adfærdsbehandler, så vil jeg kraftigt anbefale jer at rette henvendelse til Lise Lindegaard:

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=58247

Danmark er fyldt med adfærds"eksperter" der ikke er i stand til at løse større problemer end en hund, der tigger ved bordet. Lad være med at spilde jeres penge på den slags. Snak med Lise.

• #18   28. maj 2010 Kan kun være enig med CE. Snak med Lise - hun ved hvad hun taler om og er yderst kompetent.

• #19   28. maj 2010 Håber i inder en løsning. Men to tæver kan gøre stor skade på hinanden, så pas på.

• #20   28. maj 2010 Jep det er noget af en mundfuld, at tage en 3-årig tæve til sig, når man selv har en tæve på 1 år. Jeg må indrømme, jeg tror det vil ende galt. I skal virkelig passe på. Det er rigtigt i vil kunne træne det. Men det vil kræve fuld koncentration om hundene, resten af deres liv. Og de ville aldrig kunne gå alene sammen. Jeg havde valgt, at komme af med den sidste, hvilken måde, ved i bedst selv.

• #21   28. maj 2010 jeg har taget kontakt til anette røpke, hende har jeg brugt før.

¨den sidsankommende skal nok aflives, da hun desværre ikke kun har haft 2 hjem nu. vi vare sidste chance tror jeg.

• #22   28. maj 2010 Anette Røpke ! ! ! ! ! ! ! !

*STØN* ;O(

( undskyld mit franske )

• #26   29. maj 2010 Sepp N-

Du skriver, at du har taget kontakt til Anette Røpke og at den sidst ankomne højst sandsynligt skal aflives.

Skal det så forstås på den måde, at det er hende der har anbefalet aflivning?

• #27   30. maj 2010 nej , jeg har kontaktet hende for at få hendes erfaringen og mening omkring konflicken mellem dem, vil gerne have en proffesionel mening inden den store beslutning, som flere også råede mig til.

• #28   30. maj 2010 svarede på flere spørgsmål i den besked med anette røpke smiley

• #29   14. jun 2010 så har vi været hos en der hedder Lise og fået proffesinel hjælp.
    der er håb forude, lidt hårdt træning, og den mindste skal have den store selvtillid pillet væk. sagt groft.
    så vi vil gøre hvad vi kan for de kan fungere sammen, og hvis alt går vel, vil de møde hinadnen om en mdrs tid, stille og roligt i kort tid hver dag.
    men der er noget at arbejde med , men slet ikke umuligt.. (´mente hun)
    så vi er i fuld gang.

• #30   14. jun 2010 Jeg kender desværre selv alt for godt til adfærdstræning og ved hvilket stort arbejde, der venter jer forude. Men når tingene lykkes, så har det været alt besværet værd....så klø bare på og glæd jer over hvert enkelt lille fremskridt.

Held og lykke med det!

• #31   14. jun 2010 Gitta : ,mange tak. og jo det er stort arbejde der venter, men vi tager små skridt, og heller lade det var en mdr mere, end at opgive halv vejs fordi munden er for fuld. :o)

Kommentér på:
HJÆLP de kan ikke enes

Annonce