{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

To tæver der stødte sammen .. {{forumTopicSubject}}

Oompa (knapt 3 år) og min kusines hund (dejlig bernersennen på 1 år) har altid leget helt fantastisk sammen - og har haft virkelig stor fornøjelse af hinanden ..

Da Daisy så havde været i sin første løbetid og vi havde holdt dem fra hinanden i ca 2 mdr, ville vi op og besøge dem, men der gik ikke mere end 5 min, så var daisy sprunget på Oompa (Oompa dæmpede rigtig fint, og vendte hele tiden siden til når daisy gjorde udfald) men da daisy fik fat, bed Oompa igen - vi fik dem fra hinanden, inden der skete nået andet end et par skrammer - og de fald begge ned med det samme .. vi tog hjem med Oompa, og ikke mere end en uge efter kom Oompa i løbetid - Spørgsmålet er om det kunne være grunden til det ?

Og vi er rigtig meget sammen med min kusine, og er rigtig ked af vi ikke kan have hundene med - Ville det være en ide at lade dem mødes på neutral grund, eller ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To tæver der stødte sammen ..
  • #1   31. maj 2010 Øv. Hvis først de har set sig gale i skraldet på hinanden, er det svært at rette op på. I kan evt prøve at mødes i en park. Have hundene i snor og gå en tur sammen. I kan godt risikerer at de lige når de mødes vil prøve at fare i hoved på hinanden igen. I skal ikke lade dem snuse til hinanden eller noget i starten. Bare gå ved siden af hinanden og få deres opmærksomhed over på noget andet. Når de ignorerer hinanden, er det fint. Prøv at mødes ofte og gå ture. På et tidspunkt vil de opfatte hinanden som behageligt selskab.

  • #2   31. maj 2010 Det er desværre ikke sikkert de kommer til at enes.

    Jeg har min hund, fordi hun ikke kunne enes med in søster fra samme kuld. De var lige stærke og blev ved med at dominere hinanden. Problemet opstod først efter 1. løbetid.

    I kan jo prøve at mødes nogle gange og lade det komme an på en prøve. Nu er de jo begge kønsmodne , og så er det kun naturligt at de prøver hinanden af for at finde deres plads. Men der er selvfølgelig ingen af dem der skal komme til skade ved det.


  • #3   31. maj 2010 Nej, vil heller ikke risikere noget - jeg ærger mig bare sån, for de havde simpelthen så meget glæde af hinanden - men vil da helt sikkert høre om vi ikke skal tage og gå nogle ture med tøserne og se hvordan det går ..


  • #4   31. maj 2010 Enig med Lea....forsøg det hun skriver......det er den bedste måde.....husk hele tiden at holde jer i bevægelse...!

  • #5   31. maj 2010 Det kan være løbetiden, det kan også være at de bare begge to er ved at være voksne og ikke nødvendigvis kan med andre tæver.

    Både min første hund og nu Lia er dominante overfor andre hunde, hvilket ikke er usædvanligt for racen. Med hanner og mege bløde hunde eller små hunde er der som regel ikke noget problem, med andre selvsikre tæver...ja så er der som regel et problem med masser af markering og sætten på plads. Heldigvis ikke sådan at der hverken kommer huller eller rifter, men det lyder og ser voldsomt ud.

    Jeg har altid gjort det, at hvis to tæver ikke kan finde ud af det sammen, så holder jeg dem fra hinanden, sådan at markeringen ikke får lov til at eskalere. Min veninde har to tæver, som Lia eftertrykkeligt har sat på plads og været over. Den ene tæve er så ret blød og underdanig og her kunne vi se at forholdet sandsynligvis nok skulle bevæge sig i rigtig retning, sådan at de kunne komme til at nyde hinandens selskab, den anden tæve gav sig, meeeeen...hun er selv en strid dame, så de to får ikke lov til at "lege" samme igen. Det er naturligvis ærgeligt, men kan de ikke sammen, så kan de jo ikke sammen og får ingen glæde af hinanden alligevel.


  • #6   31. maj 2010 M. I : Tænker at det måske var løbetiden - men aner det ikke ..
    Daisy er blevet en bestemt dame efter hendes første løbetid, og beskytter sit territorie overfor andre hunde - dog ikke så voldsomt som overfor Oompa - Hun kan normalt med alle de hunde hun har mødt ..

    Oompa er meget speciel, har kunnet med alle hunde og været i hundeskov dagligt til hun blev 2, men hun er lidt sær, og det er ikke alle hun gider (hun siger fra uden at bide - men det lyder farligt) så nu leger hun kun med dem hun kender i forvejen, men er på ingen måde agressiv som sådan ..


Kommentér på:
To tæver der stødte sammen ..

Annonce