Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund bider alt i stykker ?
  • #1   1. jun 2010 Har den legetøj og sådan så den har noget den godt må bide i ? smiley

• #2   1. jun 2010 Da min mors labrador fik noget andet foder, holdt han op med at ødelægge alting..

• #3   1. jun 2010 Hvor er han henne når han er alene hjemme? Hvis han har for stort et rum at være i, kan det godt stresse dem og så bider de tingene i stykker... Prøv at lukke ham ind i et bryggers, badeværelse eller lignende hvor han ikke kan ødelægge noget og hvor han ikke har så meget plads... Og så giv ham nogle tyggeben, foderbolde m.m. han kan få tiden til at gå med... (hvis du ikke allerede gør det)

• #4   1. jun 2010 Enten stresser den.. ellers kan den ikke lide at være alene...

Jeg ville undgå for meget legetøj, da den skal sove når den er alene... måske et marvben med fyld, så den bliver træt... husk aktivering på turen inden den skal være alene.. ingen vild leg eller andet som kan hidse den op.. en stille tur og måske lidt hjerneøvelser... og måske er det nødvendigt at træne alenehjemmetræning forfra.

(link fjernet)

(link fjernet)

her er nogle links..

• #5   1. jun 2010 Den har et stk legetøj , og et kæmpe ben den kan tygge i ,

Ja den går rundt i hele huset , ? skal jeg lukke den ind i et mindre rum eller hvordan ?

• #6   1. jun 2010 Hjalp lige med det samme på vores ældste hunds ødelæggende adfærd at den kun fik et rum at gå i når vi ikke er hjemme. Den har ikke ødelagt noget siden...

• #7   1. jun 2010 Vi lukkede også Balto inde i bryggerset (før gik han i stue, køkken og bryggers) og det hjalp også.. En måned efter begyndte vi at lukke ham ind i stuen igen (det blev for varmt i bryggerset med solen lige på) og han har intet ødelagt siden... Det hjalp virkelig at han fik et lille rum uden noget han kunne ødelægge. Han fandt hurtigt ud af at man bare skal sove når man er alene hjemme og det har han så gjort lige siden...

• #8   1. jun 2010 Mange tak for svar , må prøves smiley

• #9   1. jun 2010 Prøv med tabasco, vis det er dørkarme, væg og ledninger...

• #10   1. jun 2010 Det er sofa , Fjernbetjening. Controller til playstation 3, Cder osv

• #11   1. jun 2010 Er hunden vant til at være alene hjemme? eller har den slet ikke lært dette ?

Vil helt klart også anbefale et mindre rum - Også med en masse lækre godbidder, samt et marvben - Det kan holde hunden beskæftiget i lang tid smiley

• #12   1. jun 2010 eller et bur, det havde min hund det 1½ år ca smiley

• #13   1. jun 2010 Hvis han kun har ét stykke legetøj men et stort rum han kan lege i så vil han jo automatisk finde noget andet legetøj når det han ahr bliver kedeligt.. balto kan hente alle sine legeting med ind i stuen og lege med dem i løbet af 5 minutter...
    Desuden den bedste måde at lære en hund ikke at tage noget/ødelægge noget den ikke må er ved at fratage den muligheden for at få fat i det.. Så find et lille rum til den, læg et par stykker af dens legetøj derud samt et tyggeben og så er ejg ret sikker på han hurtigt lærer at slappe af når han er alene...

• #14   1. jun 2010 ja men er bare ikk meget for at lade ham sidde i et bur hehe ,

Jeg prøver nogle af jeres ideer og ser om det virker , tak for svar :):)

• #15   1. jun 2010 ...husker tydeligt, hvordan det var...suk... smiley

Herhjemme hjalp det at træne "alenehjemme træning" igen igen..... smiley

• #16   1. jun 2010 Hvis du har et mindre rum, hvor han kan være, så prøv det.

Sæt et børnegitter op, så han ikke føler sig lukket helt inde, men stadigvæk kan se ud.

• #18   1. jun 2010 Maria og Balto: det er f... syndt at lukke hunden inde på badeværelset.

Gåtur og mental aktiveringen inden i forlader hunden. Stres ikke ud af døren og lav ikke den store afskedsscene. Fjern de ting ( sko og ligende) som i ikke vil have ødelagt og lad ikke for meget legetøj og tyggeben ligge fremme, der skal ikke være gang i den når i ikke er hjemme, der skal det være hundes time out/sovetid.
    Tænd for radioen og lad ikke foderet stå fremme hele dagen, det øger tissetrængen med en mæt maven og en tissetrængende hund er også mere urolig.

• #19   1. jun 2010 Betina:
    Det er da ikke synd. Tværtimod, det er da endnu mere synd hvis det viser sig at hunde stresser helt vildt fordi den har for meget plads... Om man bruger badeværelset, køkken, bryggers, soveværelse eller hvad er jo ligegyldigt, princippet er bare at den skal have et mindre rum at være i...

• #20   1. jun 2010 Maria og Balto: ja, men med et børnegitter imellem, så hunden ikke føler sig helt lukket inde.

• #21   1. jun 2010 Det er jo netop det der er meningen... Den skal jo ikke stresse ved at have meget plads, og jeg synes da det er endnu mere synd at lukke den inde, men give den muligheden for at se ind i et andet rum, men hvor den så ikke kan komme ind... Jeg tror ikke det vil hjælpe på noget som helst... Men det er jo bare min holdning... Princippet er jo at et lille rum gør den mere tryg og rolig, og så mener jeg ikke det hjælper at sætte et gitter op og dermed have åbent ind til andre rum....

• #23   2. jun 2010 ^^ den er alene , ja vi plejer at gå en tur på 1 time - 30 min ca

• #24   2. jun 2010 Ja det er en super god ide at lave "Mental aktivering" d.v.s hvor hunden skal bruger hjernen - Det er er dette der gør hunden træt, ikke en gåtur !

• #26   3. jun 2010 Maria og balto: vi bliver ikke enige der....skal vi lukke den?

Kommentér på:
Hund bider alt i stykker ?

Annonce