Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund bider i alt
  • #1   9. apr 2012 han er kun en lille hvalp endnu, men tag et stykke legetøj han er glad for og giv ham det hver gang han bider. Ordet nej skal han jo lige ha´ lært inden han ved hvad det er

• #2   9. apr 2012 Det er altså helt normal hvalpeadfærd. Du skal først og fremmest sørge for at han har noget han gerne må bide i. Giv ham en bamse og sådan et reb med knuder han må bide i alt det han vil. Når han bider i noget han ikke må, giver I ham det han gerne må bide i. Mht. til jer skal i tænke over jeres kropssprog. I må endelig ikke kramme ham endnu - han skal først lære at det er ok at I krammer og piller ham overalt. Prøv at sætte jer med siden til ham og nus ham ved skulderen, på brystet eller ved lænden. Bevægelser der foregår over hans hoved kan virke dominerende og det vil han reagere på ved at bide.
    Og slå ellers koldt vand i blodet - det bliver mindre udpræget jo ældre han bliver. Vores bed også konstant da han var den alder. Nu er han 16 uger og bider meget sjældent og kun hvis vi virkelig gejler ham op.

• #3   9. apr 2012 Mette J: Hvis I leger med hvalpen, så undgå at lege med selve hænderne. Giv hvalpen noget som den gerne måde bide i når I leger. Hvis hvalpen tager jeres hænder og bider, så er der flere muligheder.
    1. når hvalpen har lært et nej, kan dette siges og så udskiftet hånden med noget som der gerne må bides i.
    2. Sig en høj piv lyd. Når hundehvalpe leger sammen, så piver den der bliver bidt for at sige at det går ondt og at man skal holde op. Når hvalpen slipper roses der og man tager noget at lege med som hvalpen gerne må bide i.
    3. At ignorere og ikke belønne adfærden er meget effektivt. Hvis der er noget en hvalp hader så er det at blive ignoreret. Når hvalpen bider så sig nej, piv og så rejs jer og gå. I viser derved over for hvalpen af denne adfærd ikke er okay og så går det sjove altså i står hvis man bider.

Straf ikke hvalpen og skæld ikke ud. Hvalpen ved ikke bedre og skal først lære hvordan man skal lege med sine mennesker.

• #4   9. apr 2012 Den med at "bytte" med legetøj når hvalpen bider, kan godt give en smule bagslag, for så får hvalpen jo kontakten og forventer så der skal leges, hver gang den bider...

Men i guder hvor jeg ikke savner dette bideri !

• #5   9. apr 2012 Rene: Det er rigtigt, det gælder om at gøre brug for forskellig ting, så som at give legetøj, tyggeben, guf, ros, berøring eller at gå og ignorere det.

• #6   9. apr 2012 tak alle sammen de var godt dem tror jeg at jeg prøver

• #7   9. apr 2012 Mette J: Det var så lidt.. Hvad er det for en lille hvalp I har fået?

• #8   9. apr 2012 Min hvalp er 11 uger smiley
    En god hjælp er også at købe noget som smager grimt, som kan smøres eller sprayes på smiley F.eks. på ting som virkelig IKKE må bides i af forskellige årsager.
    Jeg bruger selv noget som hedder Bid-stop (det er godt nok til heste, men det virker) som jeg har sprayet på nogle ting som vi ikke har kunne flytte da vi fik hvalpen. F.eks. nogle ledninger. Og har også sprayet det på vores sko. Det ødelægger ikke noget, smager bare vildt grimt smiley Og på den måde har vores hvalp hold sig fra det smiley
    Og så har jeg sørget for at min hvalp også har legetøj, og hver dag får han noget nyt at tygge i. F.eks. en sko af oksehud og et kødben den ene dag.Og så 2 nye ting den næste dag smiley Så forbliver det interessant for hunden. Han når jo ikke at spise dem, så gemmer dem bare til at han skal have dem igen om 4-6 dage. smiley

• #9   9. apr 2012 Hejsa Sanni.
    Hvor køber du det der bid-stop henne? Lyder som et super middel.
    Mvh Diana.

• #10   9. apr 2012 Tag et par "brugte" sokker. Bind dem i knude. Og lillefyren vil eelske at ruske rundt med dem og bide i dem :o)

• #11   9. apr 2012 Diana R
    Jeg har købt det i en rideudstyrs butik.
    Det er godt nok fra blue hors, men tænker der må være andre mærker på markedet med sådan noget? smiley i hesteverdenen bruger man det tit på dækner, man, hale osv. smiley kan fås både som spray og som creme.
    Og jeg har smagt det - ved uheld! - og jeg forstår godt det holder dyr fra at bide i ting smiley

http://www.brogaarden.eu/media/31336_Blue_Hors_-_Bid_Stop_Spray.jpg
    Bare lige et billede, så i kan se flasken smiley men nemt at google. Der kan være stor pris forskel.

• #12   9. apr 2012 Sanni.
    Tak smiley
    Har også lge Googlet mig lidt rundt.
    Men det du viser billede af, er det ikke det der ikke må komme på inventar?

• #13   9. apr 2012 Diana R
    Jo, det bruges normalt ikke til inventar. Men har brugt det herhjemme og det virker og mine ting fejler ikke noget smiley
    Men er du nervøs for dine ting, så er der noget som hedder Stald Intakt.
    Men så vidt jeg ved kan det kun fås som gelé smiley

http://www.stald-direkte.dk/shop/blue-hors-stald-intakt-1137p.html

Derfor jeg bruger det andet, det er lidt lettere. Vi har endda trægulve, og man kan ikke se når jeg har brugt det smiley

• #14   9. apr 2012 Hej Sanni.
    Det var bare fordi jeg læste en anden tråd herinde, hvor de havde brugt det du bruger og det virkede lige modsat.
    Det står i denne tråd

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=383837

Hvad tror du om denne her
    http://www.petdreams.dk/bidestop-spray-stop-hundens-biden-i-ting.html

Det er også spray.

• #15   9. apr 2012 min hvalp er 5 mdr og bider stadig i alt smiley

9 uger..... synes det er lidt tidligt at begynde på alle mulige former for kemi for at stoppe det.
    I kender vel knap hunden endnu. Giv det tid. Lær hinanden at kende. Så finder man som regel hinandens grænser, og hvilke metoder der virker bedst på hvad:)

En hvalp skal også have lov at være hvalp:)

• #16   9. apr 2012 Louise Britt P
    det er en Dansk/svensk gårdhund blaning med en Labrador

• #17   9. apr 2012 Mette J: nå.. hvor dejligt.. håber at det ellers går godt med den

• #18   9. apr 2012 Diana R
    Ej hvor underligt? smiley den hund må have nogle mærkelige smagsløg. Hihi. Altså når jeg ved et uheld rør f.eks. mine sko, og så jeg lige skal tører mig på mine læber og slikker på dem bagefter. AD siger jeg bare, og kan smage det længe efter! smiley
    Men tror da at det andet der du har fundet fungere lige så godt smiley Lyder jo som "det samme" smiley så tror da nok det skulle virke smiley

• #19   9. apr 2012 Lise ™

Ved ikke om jeg har sagt det klart nok længere oppe, jeg bruger kun det der bid stop på ting som hunden virkelig IKKE skal bide i. F.eks. i vores hjem, sko, nogle ledninger f.eks. til fjernsynet som vi ikke har mulighed for at fjerne og vores sengeben under sengen (da hunden stadig kan kravle derind under). Skoene er mest for min kærestes skyld, men resten er ting som vi virkelig ikke behøver problemer med. Andre ting af værdi er fjernet til han bliver ældre og han ved hvad han må bide i og ikke. smiley
    Det er langt fra overalt vi har brugt det, og som sagt sørger jeg for at min hvalp har massevis at tygge i. Både bamser, sokker, andet div. legetøj og 2 nye tyggeben hver dag. Så synes i hvert fald min hvalp har lov til at være hvalp smiley Så det er altså ikke hele hjemmet som er sprøjtet til smiley Og det synes jeg da er en nem måde for hvalpen at lærer at man ikke skal bide i. Og kan personligt ikke se et problem i at gøre sådan? smiley

Men hver sin smag, helt klart smiley

Kommentér på:
min hund bider i alt

Annonce