2.682 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
min hund bider i alt min hund bider i alt
Hej jeg har en hvalp på 9 uger
Men der er et problem med ham han bider i alt og han bider bare hårder når vi siger Nej
kan i hjælpe mig
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 355
Og slå ellers koldt vand i blodet - det bliver mindre udpræget jo ældre han bliver. Vores bed også konstant da han var den alder. Nu er han 16 uger og bider meget sjældent og kun hvis vi virkelig gejler ham op.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.728
1. når hvalpen har lært et nej, kan dette siges og så udskiftet hånden med noget som der gerne må bides i.
2. Sig en høj piv lyd. Når hundehvalpe leger sammen, så piver den der bliver bidt for at sige at det går ondt og at man skal holde op. Når hvalpen slipper roses der og man tager noget at lege med som hvalpen gerne må bide i.
3. At ignorere og ikke belønne adfærden er meget effektivt. Hvis der er noget en hvalp hader så er det at blive ignoreret. Når hvalpen bider så sig nej, piv og så rejs jer og gå. I viser derved over for hvalpen af denne adfærd ikke er okay og så går det sjove altså i står hvis man bider.
Straf ikke hvalpen og skæld ikke ud. Hvalpen ved ikke bedre og skal først lære hvordan man skal lege med sine mennesker.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.714
Men i guder hvor jeg ikke savner dette bideri !
dec 2007
mar 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 19
dec 2007
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 487
En god hjælp er også at købe noget som smager grimt, som kan smøres eller sprayes på
Jeg bruger selv noget som hedder Bid-stop (det er godt nok til heste, men det virker) som jeg har sprayet på nogle ting som vi ikke har kunne flytte da vi fik hvalpen. F.eks. nogle ledninger. Og har også sprayet det på vores sko. Det ødelægger ikke noget, smager bare vildt grimt
Og så har jeg sørget for at min hvalp også har legetøj, og hver dag får han noget nyt at tygge i. F.eks. en sko af oksehud og et kødben den ene dag.Og så 2 nye ting den næste dag
mar 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 25
Hvor køber du det der bid-stop henne? Lyder som et super middel.
Mvh Diana.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 525
maj 2005
Jeg har købt det i en rideudstyrs butik.
Det er godt nok fra blue hors, men tænker der må være andre mærker på markedet med sådan noget?
Og jeg har smagt det - ved uheld! - og jeg forstår godt det holder dyr fra at bide i ting
http://www.brogaarden.eu/media/31336_Blue_Hors_-_Bid_Stop_Spray.jpg
Bare lige et billede, så i kan se flasken
mar 2012
Tak
Har også lge Googlet mig lidt rundt.
Men det du viser billede af, er det ikke det der ikke må komme på inventar?
maj 2005
Jo, det bruges normalt ikke til inventar. Men har brugt det herhjemme og det virker og mine ting fejler ikke noget
Men er du nervøs for dine ting, så er der noget som hedder Stald Intakt.
Men så vidt jeg ved kan det kun fås som gelé
http://www.stald-direkte.dk/shop/blue-hors-stald-intakt-1137p.html
Derfor jeg bruger det andet, det er lidt lettere. Vi har endda trægulve, og man kan ikke se når jeg har brugt det
mar 2012
Det var bare fordi jeg læste en anden tråd herinde, hvor de havde brugt det du bruger og det virkede lige modsat.
Det står i denne tråd
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=383837
Hvad tror du om denne her
http://www.petdreams.dk/bidestop-spray-stop-hundens-biden-i-ting.html
Det er også spray.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.400
9 uger..... synes det er lidt tidligt at begynde på alle mulige former for kemi for at stoppe det.
I kender vel knap hunden endnu. Giv det tid. Lær hinanden at kende. Så finder man som regel hinandens grænser, og hvilke metoder der virker bedst på hvad:)
En hvalp skal også have lov at være hvalp:)
mar 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 19
det er en Dansk/svensk gårdhund blaning med en Labrador
dec 2007
maj 2005
Ej hvor underligt?
Men tror da at det andet der du har fundet fungere lige så godt
maj 2005
Ved ikke om jeg har sagt det klart nok længere oppe, jeg bruger kun det der bid stop på ting som hunden virkelig IKKE skal bide i. F.eks. i vores hjem, sko, nogle ledninger f.eks. til fjernsynet som vi ikke har mulighed for at fjerne og vores sengeben under sengen (da hunden stadig kan kravle derind under). Skoene er mest for min kærestes skyld, men resten er ting som vi virkelig ikke behøver problemer med. Andre ting af værdi er fjernet til han bliver ældre og han ved hvad han må bide i og ikke.
Det er langt fra overalt vi har brugt det, og som sagt sørger jeg for at min hvalp har massevis at tygge i. Både bamser, sokker, andet div. legetøj og 2 nye tyggeben hver dag. Så synes i hvert fald min hvalp har lov til at være hvalp
Men hver sin smag, helt klart
min hund bider i alt