{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Kaste ting efter folk og hunde?? {{forumTopicSubject}}

Sig mig hver er det for noget? Jeg kommer gående med min kæreste og to hunde, hvorefter en gruppe indvandrerbørn kaster et stykke bark efter mig/hundene? Jeg vendte mig straks om og spurgte hvad meningen var at kaste ting efter folk for? Det var sgu da en mærkelig ting at gøre! Jeg har også oplevet at en lille indvandrer dreng sprang ind foran min hanhund og råbte BØH! Min hund blev skræmt fra vid og sans og vil helst ikke snakke med børn han ikke kender! Selvfølgelig er jeg ikke sur på drengen, men sagde ikke noget da hans forældre stod og snakkede med andre og havde set situationen. Jeg vil helst ikke blive uvenner med nogen, men jeg føler at hvis jeg skal respektere dem, regner jeg da bestemt med at få noget venlighed igen! Jeg synes bare ikke det er normalt at smide ting efter folk? Denne gang var det et stykke bark, men hvad smider de med næste gang? :-S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaste ting efter folk og hunde??
  • #1   4. jun 2010 Der er to bestemte personer jeg er nød til at gå laaaangt uden om når jeg møder/ser dem, fordi de har det med at spytte efter mig/hunden(?). Den første gang vendte jeg mig om og spurgte hvad f*nden meningen var med et, med det resultat at han gik hurtigt,truende imod mig. Det kunne Riki ikke lide, så han begyndte at gø, og det fik drengen/manden (ca 17 år) til at vende om, dog ikke uden en masse edder på et sprog jeg ikke kender.

• #2   4. jun 2010 Ja dette var også nogle teenagedrenge, jeg tænker på hvad meningen er? Jeg går da heller ikke og kaster ting eller spytter efter dem? Jeg synes det er en højst mærkværdig og ikke mindst provokerende opførsel, jeg har IKKE oplevet dette fra "danske" børn ? :-S

• #3   4. jun 2010 Det værste jeg dog nogen sinde har oplevet var en dag jeg var ude at lufte hunden på amager fællede. Vi går forbi en lille familie (to voksne + to børn). Da det er danske børn (jeg er ikke racist, men invandre er oftere bange for hunde en danske børn), har jeg hunden i lang line(5 meter). De går i den ene side af vejenkandten og hunden og jeg i den anden side. Der er ca. 6 meter imellem os. Forældrene går et stykke længere fremme. Ingen af børnene ser ud til at være utrykke ved Riki, tværdigmod. Pludselig ryster Riki sig ganske kort, og vi går videre. Jeg ser ud af øjnkrogen at de to unger (ca. 6 år) visker sammen, og pludselig begynder de at løbe op til deres forældre. Jeg kan ikke høre 100% hvad de siger, men ordene "Farlig hund.....den bed mig....jeg bøder dér". Jeg vender mig om, og får kort øjenkontakt med moren der ryster på hovedet af mig, men de vælger så at gå videre. Inden jeg når at indhente dem er de drejet fra ved en eller anden sti. Jeg kunne ikke se dem mere og besluttede mig for at hvis de ville lægge sag an mod mig, så måtte de jo bare komme, for jeg vidste at Riki ikke havde været i nærheden af dem.... ØV NOGLE MØGUNGER!!!

• #4   4. jun 2010 bøder = bLøder

• #5   4. jun 2010 Danni- Riki er heller ikke glad for mørkglødet. Jeg tror dog det er en blanding af at han har dårlige oplevelser med dem (som ham der var meget truende, og så at han har svært ved at se deres ansigtstræk hvis de er meget meget mørke i huden. Jeg har ihvertfald aldrig lært ham det

• #6   4. jun 2010 Michelle B
    Selvfølgelig er de danske, jeg er heller ikke racist på nogen måde, jeg ved bare ikke hvad for et andet ord jeg kunne bruge? smiley Nå men altså jeg vil bare have respekt igen da jeg også ALTID trækker mine hunde ind, da jeg ved at indvandrere kan være bange for dem. Men var de indvandrere dem du snakker om? Jeg kunne ikke helt læse det smiley

Susanne
    Puha en ubehagelig oplevelse!! Undskyld mig, men hvem tænker sådan?? :S

• #7   4. jun 2010 Danni
    Jeg har to meget små hunde, men alligevel får jeg onde blikke og bliver råbt ad. Undskyld mig, men jeg kunne da også stilel mig op og råbe ad deres børn? Sådan er jeg bare ikke opdraget, og jeg aner ikke hvem der tænker i de baner! Men det er åbenbart med i deres opdragelse

• #8   4. jun 2010 Maria D- De to drenge jeg undgår er invandre. De to piger på 6 år var danske (lyst hår og blå øjne)

• #9   4. jun 2010 Maria D- Jeg tager også altid Riki i kort snor når jeg skal passere invandre, nettop fordi de langt oftere er bange for hunde end danskere er. Jeg trækker selvfølig også Riki til mig hvis jeg skal forbi nogle danskere som tydeligt er utrykke ved hunde. Desuden er han altid i kort snor på befærdede veje, fortorve og gader. Han er kun i lang line når vi går på amager fællede. Trækker ham også til mig hvis der kommer løbere, cykler eller lig. imod os.

• #10   4. jun 2010 Michelle B
    Okay :o) Jamen lyse børn kan også være ondskabsfulde!! Men jeg synes bare jeg bliver undertrykt af alle de indvandrere med onde øjne, råberi og kasteri efter mig! jeg ved godt det ikke er ALLE der er sådan, men her i områddet kommer de ikke ligefrem med åbne arme og jeg synes det er træls! Jeg behandler dem som jeg ville behandle alle andre, smiler og siger pænt goddag når man går forbi osv. Så det er også det jeg forventer igen,
    Det er virkelig frustrerende for både mine hunde og jeg!

• #11   4. jun 2010 Maria D- Ja de danske børn kan også være onde. Igen vil jeg gerne ligge stor vægt på at jeg ikke er racist, men det er også i langt de fleste tilfælde indrevandrere der er modbydelige mod hundene her omkring. jeg har så lært at gå´en bue uden om dem, så nu er det ikke så meget mig mere. Men ser det da også hos de andre hundeejere. Det er en stor frustration, også her.

• #12   4. jun 2010 Jeg går også en stor bue udenom, men nu gik vi på en bred sti hvor de så sad på stenene ved et græs areal ved siden af, og jeg mener helt klart jeg har lige så meget ret til at gå der uforstyrrende som de har!

• #13   4. jun 2010 Maria D- Det har du også. Det tænker jeg også tit, når jeg får kringlet mig ud på små sti-systemer der ender i sump områder for at undgå konfrontationer. Hvad f*nden gør jeg det for når jeg har lige så meget ret til at være der med min hund, som de har ret til at færdes der. Så sent som imorges, kom der en løber imod os. Han havde set både mig og hunden. Riki gik og snusede ude i græsset. Da løberen (indvandre) var lige ved siden af mig, skreg han op "WHAT THE F*CK" og så en hel masse ord på et sprog jeg ikke forstod alt i mens han løb videre. Det kom så pludseligt at hunden fløj ind i skoven af bare forskrækelse, og mig efter (da jeg ligesom sad fast i den anden ende af snoren). Jeg ved ikke helt hvad det gik ud på, og jeg fik aldrig sagt noget til ham, for jeg var så overrasket over hans pludselige udbrud. Jeg ved ikke hvad han sage efter WTF, men det var klart noget ikke så pænt. Jeg går ellers tur med hunden klokken 05.30 om morgnen, nettop for at slippe for al det bøvl!

• #14   4. jun 2010 jeg har ogsaa proevet det da jeg boede i DK.. ogsaa en indvandre dreng der sprang hen mod Lashes og sagde baahhhhhh..
    tror det har noget at goere med at hunde i deres verden er et beskidt dyr..

jeg tror naeste gang det sker for mig saa goer jeg det samme tilbage til dem..

• #15   4. jun 2010 Anne- haha ja det tror jeg også jeg gø :o). Så er det deres tur til at flyve ind i skoven af bare forskrækelse og tænke "hva skete der?"

• #16   4. jun 2010 Nu bor vi i den nordligste by, helt uden ledige jobs, men alligevel har vi mange indvandrere, og dem vi har, er rigtig søde mennesker. Med hensyn til vores hund, er vores oplevelse modsat.! Mange af indvandrerne er nærmest bange for hund, men alligevel smiler de, og siger det er en sød hund, børnene er mest bange, selvom det bare er en lille pekingeser, vi har.
    Der er måske også forskel på, hvor indvandrerne kommer fra. Vores er primært fra Sudan og Indonesien.

• #17   4. jun 2010 Jeg vil gætte på at de fleste indvandre her i området kommer fra Irak/Iran (hvad det nu hedder), og så har vi også en del fra sumalia. men jeg tror både et har noget med hvor de fra, og hvilke område de bor i nu.

• #18   4. jun 2010 Ja jeg tænker bare mit, må hellere lade være med at sige hvad jeg tænker smiley For så blir´ der nok bare råbt rasict efter mig... smiley Hvilket jeg efterhånden også snart er ved at være!!!

• #19   4. jun 2010 Joan Ø- Jeg forstår godt hvad du mener. Jeg må også gribe mig selv i at tænke ... tanker, og sige til mig selv at man ikke skal skære alle over en kam.

• #20   4. jun 2010 Har desværre også prøvet noget lign. Resultatet er at hun nu er meget utryg ved børn. Så jeg kan starte forfra.

• #21   4. jun 2010 Alice A- Ja det er kanon fedt......eller noget :o(

• #22   4. jun 2010 Triinse- Ja det er en mærkelig mentalitet en gang imellem. Nu vil jeg gå ud med min hund. Så må vi se hvor mange mose-stier jeg skal trækkes ind på i aften ;o)

• #23   4. jun 2010 Jeg synes også det er for galt, mine hunde har ALDRIG nogensinde rørt dem - og alligevel er det dem der bliver straffet! Jeg synes det er synd og urimeligt at mine hunde går og er bange for børn og fremmede mennesker - pga. nogle der ikke kan finde ud af hvordan man skal opføre sig i det danske samfund.

Jeg har aldrig gjort dem noget, det eneste jeg vil have er at de lader mine hunde og mig selv være, er det for meget at forlange???

• #24   4. jun 2010 Triinse- jo tak vi havde en god tur. Dog var der rigtig mange myg, og de er sq aggrasive. Det burde sq være dem der fik mundkurv på.....

• #25   4. jun 2010 Triinse- Lige præcis. Men det er der jo ikke nogle der tænker over....andre end os to ;o)

• #26   5. jun 2010 Ej en ubehagelig oplevelse. Kan da bestemt godt forstå, man bliver rystet. Det var jeg da bestemt også. Sikke ubehøvlede unger!!!!! Heldigvis har jeg aldrig oplevet sådanne hændelser! Men synes det er en rigtig god reaktion, at vende sig som dig, og med rolig og bestemt stemme, spørge dem, hvad sørensen de bilder sig ind.

• #27   5. jun 2010 ina T
    Maneg tak, jeg kan godt sige dig de også blev forbløffet over at jeg sagde noget til dem. Jeg tror hvis jeg ikke havde gået sammen med min kæreste som virker rimelig stor, ville de nok have råbt noget mere efter mig. Jeg er jo kun 1.57 smiley

Kommentér på:
Kaste ting efter folk og hunde??

Annonce