Foderskifte - nervøs Foderskifte - nervøs
Og så lige endnu et indlæg herfra
Nu her når Milo skal have voksenfoder prøver vi at skifte til et andet. Han gider ikke æde Hills medmindre de er blandet med noget (og vi har prøvet i 2 uger hvor han knap fik mad, for han gad det virkelig ikke), og jeg er ikke just begejstret over indholdet i Hills.
Så jeg tror måske vi prøver noget økologisk fra Pronature (tror jeg det var) med laks. Det lød super godt og proteindholdet er ikke så højt - lige som Hills. Men jeg har faktisk aldrig hørt om det før..
Og jeg er lidt nervøs for at skifte, for sidst fik han krystaller i urinen, da vi prøvede Acana.
Men det har også et højt proteinindhold.
Men der kan gå så meget andet galt. Pelsen, afføring, gider han æde det osv.
Og er det ikke godt for ham, så er jeg på bar bund igen.
Det var sku nemmer i gamle dage hvor de bare fik rester
Er jeg for forsigtig? Jeg kan vel ikke skade ham som sådan ved at prøve noget andet, eller hvad?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Jeg køber oftest så jeg har nok til 3 måneder og så ser jeg hvordan de reagerer på det i de 3 måneder. Reagerer de positivt, bliver jeg på foderet. Gør de ikke, skifter jeg.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Bortset fra at Lotus smider al pelsen efter Wolfsblut...... Så hun ER på vej over på Olivers igen.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Milo har en kanon flot blank tyk pels af en JRT at være, så jeg vil så nødig komme til at skade den.. Men alle hunde optager jo foderet forskelligt.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.826
Tværtimod synes jeg det er helt fornuftigt at prøve sig frem og foretage sine vurderinger udfra hundes ædelyst, trivsel og udseende.
Der hvor det går galt er som oftest der, hvor folk ikke reagerer, når hunden enten taber eller øger sin vægt udover det ønskede, vokser for hurtigt, ujævnt, og får vokseværk eller får pelsforandringer, tør eller fedtet hud. Begynder at lugte fra huden eller munden, altså symptomer på ubalance i kosten, som der bør handles på øjeblikkeligt.
Jeg skifter jævnligt mellem 3-4 forskellige slags foder fra Eukanuba til woflsblut i flere varianter uden problemer.
aug 2006
jan 2010
Jeg gad bare godt have dyrlægen med ind over, men for ham kan det kun være Hills selvom jeg har sagt han ikke gider æde det. Det er så irriterende. Han er vel ikke solgt til Hills!
aug 2006
jan 2010
Eddie, mange tak. Nej han er helt glat. Men har dog lige en smal stribe med en anelse broken ned over ryggen.
Han er nemlig rigtig flot (det syntes man jo altid selv hehe) af en JRT at være. Og han har et rigtig godt sind - når han ikke er i lømmelalderen!
jan 2010
aug 2006
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Hvis det er ved hunde ligesom ved katte, så skyldes den hyppigst forekommende form for urinvejssten magnesium, fosfor og ammonium. Jeg skal ikke kunne sige om det hjælper at vælge et foder med et lavt indhold af magnesium, men af egen erfaring med en kat, der døjede med urinvejssten, så lykkedes det mig at holde ham fri for urinvejssten i over 10 år efter at jeg konsekvent valgte foder med et lavt magnesium indhold og i det tidsrum skiftede vi vel foder en 2-3 gange.
jan 2010
Suzy jeg har ikke hørt om det heller, (en jungle er det jo), men kigger også på det.
Barf er for proteinindholdigt.
Foderskifte - nervøs