{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Aflivning ved aggressiv adfærd??? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg læste en tråd oprettet igår, om en tæve som havde angrebet og bidt en anden hund. Ejer har så efter utallige opfordringer herfra siden valgt at aflive sin hund i eftermiddag.

Jeg forstår godt folks reaktion, især fordi omstændighederne omkring angrebet ikke var særlig gode....

Men mit spørgsmål går på, om holdningen herinde er, at man skal aflive alle hunde som ikke kan med andre hunde??

Min Cæsar kan ikke med andre, han accepterer og elsker Simba overalt på jorden, - men stort set alle andre hunde kan/vil han ikke med.

Af den grund er han altid i snor, og har både læder halsbånd og kæde på. Når jeg møder andre hunde, trækker vi så langt væk som muligt, laver sit og dæk øvelser, og afleder opmærksomheden med godbidder.

Mener HG godt nok at min kæmpe køter skal aflives, blot fordi han ikke bryder sig om andre hunde???

Hvorfor skal han lide under at andre er uansvarlige, og slipper deres angrebslystne kræ løs??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivning ved aggressiv adfærd???
  • #1   7. jun 2010 nej jeg synes ikke at man skal aflive fordi at ens hund ikke kan med andre. Så længe man tager sit ansvar og holder den i snor, så den ikke er til gene for nogen anden.. Jeg synes også det er okay at have hunden løs selvom den ikke kan med andre hunde, men så SKAL indkaldet også være på plads til hver en tid.

• #2   7. jun 2010 Ja, hvis folk ikke gider holde hunde på afstand af andre hunde, men slipper dem løs, fordi den da også skal strække ud. Så ser jeg kun en aflivning.
    Men holder man hunden forsvarligt i snor, og ikke lader den møde andre hunde så behøver den ikke aflives.
    Ejeren bestemme således selv, om hunde skal aflives.

• #3   7. jun 2010 Nej bestemt ikke...
    Grunden til at jeg mener den pågældende hund skal aflives, er at den har angrebet helt uopfordret...

Min Wictor kan ikke med andre hanhunde, men mener da bestemt ikke han skal aflives af den grund..
    Jeg skal bare som ejer sørge for der ikke sker noget smiley

• #4   7. jun 2010 jeg har en der knap nok kan med sig selv mere ... :o)

og så har jeg en lille ballademager, der stormer mod alt og alle og ser "farlig" ud men ligeså snart hun er 1 meter fra dem falder hun sammen og smider sig på ryggen og logrer med halen... mine går altid løs hjemme men altid i snor ude, for den gamle er døv (og vil-døv) så hende kan vi ikke have ude duen snor og den bette kan bare ikke styre sig, der sker jo så meget og det hele skal undersøges så hun er også i snor, også fordi det er store hunde vi har...

men spm du skriver så ved du at han ikke kan med andre og du tager dine forbehold... hvis din hun angriber en anden hund er det DIT ansvar, dog gælder dette jo ikke hvis din er i snor og den anden kommer til jer... men husk , at den lille detalje er folk stortset fløjtendes ligegald med hvis lille vuffi er belvet bidt!!!! min veninde måtte aflive sin rottweiler fordi en anden hund hoppede ind i deres have og blev skambidt af hendes hund (og dermed dens territorie)... hun blev nærmest frosset ud af naboer og boligforeningen gav hende 14 dage til at finde nyt hjem til hunden eller selv flytte... hun valgte at aflive hunden (8årgammel) da hun jo ikke bare kunne flytte og ej heller flytte hunden...

så selv med "loven på sin side" ser folk ikke altid retfærdigt på det hele...

• #6   7. jun 2010 Min hund kan bestemt heller ikke med andre og jeg tager de forholdsregler jeg finder nødvendige.
    Hvis min hund bed en anden hund så den skulle sys sammen flere steder ( et sted er såmænd nok ) så vil jeg da kraftigt overveje hvilke konsekvenser det skal have... Omstændighederne taget i betragtning

• #7   7. jun 2010 Så skulle min da godt nok for længst.
    Han kan heller ikke lide mennesker!

Man går i for små sko, hvis man har den holdning - synes jeg.

• #8   7. jun 2010 Uha, nej da. Så længe man tager sine forholdsregler - altså har hunden i snor eller sørger for at lufte den hvor der ingen andre hunde er- ser jeg bestemt ingen grund til at man afliver en hund, blot fordi den ikke kan med andre.
    Man er også nød til at se det udfra de omstændigheder, hunden har angrebet under.
    Mine er heller ikke glade for andre hunde vi møder. De er så også altid i snor. Kommer der en løs hund hen imod os, ber jeg altid ejeren om at kalde den til sig ( og så får man smøren " jamen, den gør ikke noget "- hvortil jeg så svarer " jamen, det gør min så " )

• #9   7. jun 2010 Vi har tre hunde her i husstanden.

Samtlige skulle ha' været aflivet hvis HG's aflivningshylekor skulle bestemme.

Det skal de heldigvis ikke ;O)

• #10   7. jun 2010 det er alt sammen fint nok, men nu sidder vi også og skriver på et hundegalleri...

har selv aflivet en hund pga et angreb, og dette var vores to hunde imellem... ganske kort en hel dag i haven på stranden og i skoven og da vi går ind til aften springer min han på min hun med intensionen og at BIDE... hun ligger klem t ind i et hjørne og forsvarer sig efter bedste evne... min kæreste hopper på hans hoved til hannen til sidst hopper tilbage for at springe frem mod tæven igen... og igen må min kæreste hoppe på ham for at få ham fra tæven... 3. gang han slipper fri når tæven at flytte sig og hannes hoved ryger gennem ruden i døren... 1 minut efter sidder han i et transportbur, og næste mrogen klokken 9 ånder han ud for sidste gang hos dyrlægen...

tæven slap med en flænge i tandkødet og et lille hul på højre kind... hannen var værre tilredt men ikke noget alvorglig... ham kunne jeg ikke stole på og jeg kunne ikke sende ham videre til andre med den viden om hvor voldsom han blev... uanset om det er den ene aller den andens skyld...

Det er jo mit ansvar og dermed også min beslutning...

ville i sende en hund videre der sprang på anden hund "uden grund" efter at de havde bpet sammen i et halvt år... ???

• #11   7. jun 2010 Min hund har også bidt en mand... Det fik hun et fint og lækker kødben for...
    Manden kom nemlig truende mod os med knyttet hånd og da han slog stoppede hun manden ( hun er IKKE trænet i bidearbejde )

Man skal altid se på hvad årsagen er..
    Hvis årsagen er at den bider fordi den kan... Sååå skal man vist ind og arbejde seriøst med den

• #13   7. jun 2010 hov

det er alt sammen fint nok, men nu sidder vi også og skriver på et hundegalleri...

fik ikke lige resten med...

hvordan vi som hundeejere og med vores passion ser på det er jo helt anderledes end hvordan andre ser "vores" hunde...

min gamle tæve bryder sig heller ikke sådan rigtig om børn mere, og alle folk siger altid at min e børn er vant til hunde så de gør hende ikke noget... men hunden bliver jo ikke mere glade for børn af den grund...

min mors hund havde en "børnesele" på snuden for at hun kunne holde den og alle troede det var en mundkurv... :o))

men den altid god dem men "jmen min hund gør ikke noget...."

den plejer jeg at svare med " jamen min hund har ikke spist endnu..." så kalder de hunden til sig promte...! for min hund kan MÅSKE finde på at bide hvis de kommer for tæt--- jeg ved det jo ikke...

• #15   7. jun 2010 Hvis en hund går uprovokeret til angreb for at dræbe- så jo. Så ligger der noget andet end "kan ikke med andre" i det.
    Hvis en hund ikke kan med andre hunde og ejeren tager hånd om dette ved enten at holde hunden i snor altid eller kun lader hunden være sammen med hunde den kan med (f.eks. kun med tæver) så nej.

• #16   7. jun 2010 Simba - mod dumhed.....

Jeg gad da godt se den HG-bruger, som råber "aflivning", hvis man er en ansvarsfuld ejer af en hund med hund-hund-aggression.

Er der nogen, som har den holdning?

• #17   7. jun 2010 Jeg mener at man skal have megen viden og styr på adfærd for at beholde en aggressiv hund. Man skal tænke sig godt om for det er et stort ansvar.....overfor andre.....hvis der sker noget.
    Personligt ville jeg for et eksempel ikke turde skille mig af med sådan en hund, uden jeg vidste at det var til en person med stor viden om hunde.
    Jeg havde samme problem da jeg skulle af med mine slanger. Den ene havde bidt mig tre gange, men jeg havde lært mig at håndtere den, og aflæse dens signaler så jeg kunne omgås den.
    Jeg turde ikke give dette ansvar videre og valgte at aflive begge (den anden fordi de havde tilbragt hele deres liv sammen).

• #18   7. jun 2010 Jeg er slet ikke i tvivl om at Cæsar vil bide, og slås, hvis han mødte en anden hund. Det gik fint med ham indtil han blev 1½ år, på trods af kasteration, så kan han ikke med andre end sig selv og Simba, - og igen - jeg er slet ikke i tvivl om at han vil slås, - og nok ende med at slå ihjel grundet hans størrelse, hvis en anden hund kom op til ham.
    Jeg tager mine forholdsregler, og har flere gange oplevet at jeg må skræmme andre folks køtere væk, netop fordi "den gør ingenting" - hvortil jeg svarer, "nej, men det gør min!" - Så kan det godt være at folk vil give mig skylden for at min hund er angrebet, men når folk ikke kan holde deres egen køtere i snor, kan det ikke være mit problem.

Uprovokeret bidning/angreb afhænger vel af øjnene der ser? - Min hund føler sig provokeret ved at en anden hund kommer løbende imod ham, gående og larmende, omend kun i leg...

• #19   7. jun 2010 Mener heller ikke man ska aflive hunde der ik kan med andre, hvis man bare tager sine forholdsregler. Hvilket hende i tråden i går ikke havde... Jeg har en han der ik kan med 3 hunde, de 3 hunde han ikke kan med, de har alle 3 bidt min da min var hvalp. Det sidder i ham endnu, men så op søger vi så ligefrem da ik de 3 hunde. Den ene er så vores genbo, men den er total understimuleret + plus den mangler en hel del pelspleje...

• #20   7. jun 2010 Cæsar skal ingen steder andet end til dyrlægen, hvis vi skal af med ham. Kunne aldrig drømme om at videregive en hund som ham. Især når han er internathund, og jeg ikke kender hans baggrund ordentlig.

Lise L - Som jeg ser teksten i den anden tråd, så er holdningen af hunden skal aflives fordi den har angrebet uprovokeret, ikke fordi den var uden snor - det ville min også gøre, hvis han fik muligheden..... Der ser jeg "AFLIV" grundet hund-hund aggression....

• #21   7. jun 2010 Simba-Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves .
    Kan ikke forstå at når man omtaler sin egen hund er det som HUND, men er det andres er det som KØTERE....
    Det lyder ikke for smart i mine ører....og hundene kan vel ikke gøre for at deres ejere har sluppet dem løs?

• #23   7. jun 2010 Simba

Dét, du der beskriver, er jo heller ikke en hund, som går uprovokeret til angreb.

Mange mennesker lever i Never-Never-Land med den overbevisning, at alle hunde bør kunne lide alle andre hunde.

Det er ganske simpelt hensynsløst ( og ulovligt ) at lade sin hund løbe op i hovedet på en anden hund uden at det på forhånd er aftalt ejer og ejer imellem.

• #24   7. jun 2010 Jeg er enig med charlotte..
    Man holder sin hund i snor hvis den ikke kan lide andre.
    min lille chi kan hverken lide fremmede mennesker eller hunde (dette gælder også tæver) sjovt nok... Og er rigtig provokerende over for store hunde som egenlig ku spise ham som en godbid.. Så han får ik lov til at gå fri medmindre det er et 100% indhegnet område hvor ingen andre kan komme ind.
    Jeg synes en hund skal have lov til ikke at ku lide andre hunde, mennesker eller hvad den nu ikke bryder sig om. Man er bare nød til at tage ansvar omkring det og gøre hvad der skal gøres. tage den i snor smiley

• #26   7. jun 2010 Miss Andre !: dejligt med nogle der tager ansvar...

• #27   7. jun 2010 Lise Ø - nu hænger du dig godt nok i de små detaljer, men fair nok - hvis du så lige gider læse mine indlæg igen, så skriver jeg sådan set også kæmpe køter om min egen hund.......!!!

Men igen, detaljer, det er godt nok små sko vi bevæger os rundt i, hva´?

Helt alm. hundetosset - Cæsar vil også kunne finde på at rende efter en anden hund, blot fordi den er på det som han opfatter som hans territorie - selvom det er offentlig grund.... - Jeg kunne da ved gud aldrig finde på at aflive ham af den grund - derimod blir han holdt i snor.

• #28   7. jun 2010 Jeg vil mene, at man sagtens kan have en hund løs, såfremt man har fuld kontrol over den, - også selvom den ikke kan lide, at andre hunde kommer hen til den.

Jeg har selv haft to stk hanhunde ( begge overtaget i 3 års alderen), som jeg sagtens kunne gå løs med. De opsøgte ikke andre hunde, for det havde jeg selvfølgelig lært dem ikke at gøre.

Og hvis jeg ikke fortalte folk, at disse hunde var hund-hund-aggressive, ville man ikke kunne se det.

Til gengæld var det vigtigt at forhindre andre folks hunde i at komme til mine hunde, men det havde det været uanset om jeg havde dem i snor eller ej.

Jeg dækkede dem altid af og legede "moskusokse-mor", såfremt der var "hilsetosser" kommende imod os.

• #29   7. jun 2010 Simba

Jeg tror, at de fleste først forstår, hvor belastende det er, at folk ikke overholder hundeloven og lader deres hunde løbe op til alle og enhver, før man selv har haft en hund, som ikke bryder sig om andre hunde.

Og jeg forstår sandelig godt dit udtryk "køtere" i den sammenhæng.

Jeg er så begyndt at kalde ejerene for "hilsetosser"/"Go-daw-spassere" eller lignende, for det er jo i bund og grund deres ejere, som er HELT galt på den.

Men ville bare sige, at jeg godt forstår dit følelsesudbrud her. *s*

• #30   7. jun 2010 simba: på dine billeder er begge dine hunde da fri i naturen? ?

• #32   7. jun 2010 Groggy kan kun med meget få udvalgte... Bufas er lidt on/off... Jeg tager da bare mine forholdsregler... Vores hunde er aldrig uden snor på gåture.. De kan til træning være fri ved fod og andre øvelser, og så en gang imellem bliver de sluppet alene sammen oppe i klubben og det er det.... Ville da aldrig aflive mine hunde fordi de ikke kan med andre.. En gang fis!

• #33   7. jun 2010 Nu med klasse 2 hund...

Kan du få øje på nogen, som råber "aflivning"?

Jeg tror da i bund og grund vi er emige her, - er vi ikke?

• #34   7. jun 2010 Lise L, tråden som gav anledning til denne tråd blev der råbt aflivning med STORE BOGSTAVER, sikkert fordi det var et konkret tilfælde. Men hvad nu hvis.... så er denne her tråd en blåstempling af at hunde ikke altid behøves at blive aflivet hvis man tager sine forholdregler. Det er den foregående tråd der bliver refereret til tror jeg.

• #35   7. jun 2010 Umuli

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre. Thumbs up. ;O)

• #38   7. jun 2010 Andreas - ja mine hunde er løse på billederne, - Simba kan os sagtens med andre hunde, ligeledes kunne Cæsar, da han var yngre..... - hvis du ellers gad ulejlige dig med at læse indlæggene.
    Cæsar får lov at rende løs på privat vej + have, det kan du vel ikke have ondt i måsen over?

• #39   7. jun 2010 Umuli....hvor ser du dét hylekor ?
    Jeg synes oftest der er delte meninger, men af og til er aflivning så oplagt at det er den mest udbredte holdning til hundens fremtidige skæbne....og at sammenligne det med mennesker (der gør andre alvorligt fortræd??), er da helt hen i skoven...

• #40   8. jun 2010 Prøv lige at stikke en finger i jorden. Kan vi så blive enige om, at det er betydeligt nemmere at sidde på HG og anbefale aflivning af en totalt fremmed hund i den anden ende af landet end det er at køre til dyrlægen og få aflivet sin egen vaps ?

Jeg kigger lige ned på Tjalfe, som ligger på ryggen og snorker højlydt. Han er verdens sødeste og mest problemfri hund.

For 4 år siden overtog jeg ham fra en familie hvor han havde sendt manden i huset på skadestuen med bidsår. Det var meget svært at få lov at overtage ham BLANDT ANDET fordi det var svært at overdøve HG's aflivningshylekor, som, sædvanen tro, mente at aflivning var det eneste rigtige, for "næste gang kunne det være et barn det gik ud over " og bla bla bla

4 linjer på et forum, og straks mener man, at en hund man aldrig har set og intet kendskab har til, skal aflives.

CHRIST.

Kommentér på:
Aflivning ved aggressiv adfærd???

Annonce