{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Min hund overlevede. Mirakel {{forumTopicSubject}}

Puha... Igår skete det værste.

Vores dejlige Lilo blev kørt over.

Vores drenge stod og ventede på bussen til skole. De legede med bold og Lilo stjal den og kom til at trille den ud på vejen. Hund løb efter den uden at ænse noget.
Hun blev ramt af en kassevogn, først frontalt, derefter blev hun kørt over af både for og baghjul.
Drengene blev bange og løb ind og ringede til mig som snart havde fri fra arbejde. Og til min mand der var kørt en halv time inden. Vi begge kørte hjem med det samme.
Jeg var hjemme efter 10 min. mine unger var helt ude af den. Ham der havde kørt hende over havde tilkaldt nogle venner for at lede efter hende. Hun forsvandt nemlig lige efter det var sket og ingen så hvor hun løb hen.
Så begyndte eftersøgningen hun var bare ingen steder.
Manden sagde at hun helt sikkert var død nu for hun ville ikke kunne overleve dette stunt.
Men vi ville jo gerne finde hende. Tænk hvis hun lå og led et sted. Og regnen silede ned.
Vi ringede både til falck og politiet. Ingen af dem var til hjælp da de ikke sender deres hunde ud til hunde, kun til vildt. Super frustrerene.
Vi ledte højt og lavt i 3½ time før vi opgav. Vi regnede med hun lå og var død. Vi var på vej hjem da jeg opgivende kiggede ud over kornmarken. Og pludselig ser jeg hende sidde og kigge på mig. Vi må være gået forbi hende flere gange, men kunne ikke se hende pga. det høje korn.
Vi blev helt vilde, min mand løb hen til hende, men hun var i chok og kunne ikke kende ham. Så hun blev bange og løb væk. Men vi fik fat i hende. Der var intet at se på hende andet end et par små skrammer og et lidt større hul i hovedet. Ingen blod.
Vi skyndte os afsted til dyrlægen, som stod klar til os da vi ankom.
Hun blev undersøgt på kryds og tværs. Intet brækket og ingen indre blødninger. HELT VILDT.
Hun fik limet såret i hovet og fik sat klammer i.
Og så kørte vi hjem.
Vi skal nu være opmærksomme på hende hele weekenden med ændret adfærd, da der godt kunne være indre blødninger som man endnu ikke kunne se på scaningen. Men dyrlægen mente ikke hun fejlede noget og regnede ikke med at der ville komme noget.
Hun har det rigtig godt er fuldstændig sig selv, fræk og skøn. Hun er dog lidt stiv stiv i kroppen.

En helt urtrolig historie, som vist blev lidt lang.

Vi ved at vi har været super heldige, og dette er en lærestreg til os alle. Der skal tænkes lidt mere, når hunde, bolde, børn, voksne og leg skal kombineres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund overlevede. Mirakel
  • #1   12. jun 2010 Jeg tror helt sikkert det ender lykkeligt.
    Men vi har selvfølgelig talt om herhjemme at det stadig godt kan gå den forkerte vej.
    Men vi er bare så glade for at have fundet hende så hun ikke skal ligge og lide. Hvis der bliver noget nu kan hun blive aflivet med det samme, så hun ikke skal lide.
    Det er både drengene og vi voksne taknemmelige for


  • #2   12. jun 2010 Puha sikke en omgang, håber hun kommer godt over det.
    pøj pøj med hende:)


  • #3   12. jun 2010 Hold da op en slem oplevelse. Dejligt med sådan en mirakel historie til at lyse hverdagen op. Hvor må i bare føle jer heldige over at der næsten ingen ting er sket med jeres lille ven.

  • #4   12. jun 2010 Oh man, sikker heldig i og hunden har været!
    God bedring og håber virkelig jeres hund klarer sig igennem uden men!

    Du skriver hun er lidt stiv - måske en hundekiopraktor kunne være givet godt ud? tænker at selv om hun ikke er kommet være til skade, kan hun måske have nogle forstrækninger eller muskler som kunne trænge til en tur, efter sådan en omgang.

    Al mulig held og lykke fremover!


  • #5   12. jun 2010 Hold da op for en oplevelse hun og I har haft. Rigtig go' bedring med hende, håber hun bliver helt frisk igen.
    Kan kun alt for godt sætte mig ind i hvordan I må have haft det. Har lige mistet min egen hund pga en taxi og nogle, desværre, uopmærksomme mennesker i mit hjem


  • #6   12. jun 2010 Pyyy.. godt hun klarede den!!!

  • #7   12. jun 2010 Hold da op hvor heldigt der ingenting skete. Puha det må have været grimt for dine drenge hvordan har de det? Er de stadigt påvirkede af det hele?

  • #8   12. jun 2010 Pyha håber han klare dden!

  • #9   12. jun 2010 Puhhh ha sikke en oplevelse.. Men det kan man da kalde et mirakel.. Håber ikke der er sket hende noget..
    Men sikke fantastisk at hun kan overleve sådan en tur og så uden skader..
    God "bedring" til hende.. smiley


  • #10   12. jun 2010 Det er alligevel vildt der ikke skete noget.. Hun må have en skytsengel smiley Så fantastisk.
    Som en anden forslår, er det måske en god ide med en kiropraktor til lige at kigge på hende.
    Vores hundetræners hund blev også kørt ned, og slap heldigt fra det. Ingen skader iflg. scanning. Men da de kom til kiropraktor, var hunden vind og skæv, og trykket flere steder. Det kunne ikke ses på scanning..


  • #11   12. jun 2010 Tak for alle jeres tanker.

    Dyrlægen sagde at vi skulle huske hun vil have det som om hun har 1000 trælår over hele kroppen. Så hun derfor godt kunne blive stiv, men det er klart at hvis det ikke fortager sig så må vi få kigget på hende. Jeg skal ikke have nogle til at trykke på hende og hive i hende nu og her.

    Mine drenge har fået sig en slem forskrækkelse. Hele dagen igår blev brugt på at snakke om hele historien. I dag er der også blevet snakket en del. Vi har sagt til dem at det sagtens kan være at man om 1 uge eller et andet tidspunkt kan komme til at reagerer på det igen. Og at vi altid kan snakke om det.
    De har også skrevet sammen med venner over mobil og nettet og fortalt historien igen og igen.

    Det der er sværrest for dem at forstå er at de ikke reagerer ens på oplevelsen.
    Den mindste af drengene så ikke selv hun blev påkørt, men kun de to andre der kom hylende ind.
    Det var også svært for ham. Men det var ikke på samme måde. Han blev mest ked af at de to store ( 10 og 12år) var så kede af det lige pludseligt.

    VI ER SÅ TAKNEMMELIGE OVER AT VI HAR HENDE ENDNU smiley


  • #12   12. jun 2010 Puu-Haa..... ...Ja... det er virkelig et mirakel... :O)....

    Men det er dælme også en farlig Cocktail...... =... legende børn ved et busstoppested ved en trafikeret vej.....Bolde....Hund UDEN SNOR......:O(



  • #13   12. jun 2010 Der må være et eller andet jeg har misforstået.

    Far og mor er væk.

    Ungerne venter på bussen

    Hunden ??? i haven hvor den kan løbe ud fra?

    Hvad var planen ? skulle hunden selv gå ind og lukke døren efter sig når ungerne var kørt ???


    og forresten...tillykke med miraklet ;O)


  • #14   12. jun 2010 Børne legede på gårdspladsen mens de ventede på bussen.
    Bussen stopper ved vores hus.
    De lukker hundene ind når bussen kommer.
    Vores vej er slet ikke trafikeret. Der kører kun dem som bor her.
    Men bare én bil skal der til for at såden noget sker.
    Far kører på arbejde 6.30 og ungerne tager bussen kl. 7.00
    Det har de gjort i flere år.

    Og ja det var en slem lærestreg vi alle fik.
    Det sker aldrig mere


  • #15   15. jun 2010 Hvordan går det med hende ?

  • #16   15. jun 2010 Det går rigtig fint.
    Hun er bare ikke glad for skærmen hun skal have på. Men hun må jo ikke kunne klø sig i såret i hovedet.
    Hun er fuldstændig sig selv.
    Leger og graver og man kan ikke se på hende at hun har været tromlet ned.


Kommentér på:
Min hund overlevede. Mirakel

Annonce