{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Gør når der {{forumTopicSubject}}

kommer nogen på opgangen... Nando er ved at blive kønsmoden, han løfter ben og gør når der kommer nogen på opgangen... Det har han aldrig gjort før og det er en smule irriterende, da folk her kommer og går på alle tider af døgnet... Hvad kan vi gøre for at træne det væk igen...? Han kan godt gø på kommando, men jeg kan ikke få han til at stoppe igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør når der
  • #1   14. jun 2010 på samme måde som du træner halse
    kender du kliktræning??
    når han gør siger du en gang ti stille og AFVENTER til at han tier stille i bare et split sekund og klikker for det og giver godbid, det gør du igen hvis han forsætter men det er vigtigt du afventer til han tier stille og du så klikker for det ene sekund, til at starte med er du på 1 sekund trænes 5-15 gange, 3 sekund 5-15, 5 sek 5-15 gange og så oparbejder at han tier stille i længere tid af gangen, det er vigtigt at du er 5 - 15 gange på hvert niveau da det tager eks antal gange for at lære en ny handling som skal forlænges
    vigtigt at du har styr på klikker og får klikket for han er stille og ikke for at gø


  • #2   14. jun 2010 Jeg kender overhoved ikke til kliktræning, det vil sige at jeg ved godt hvad det er, men har aldrig prøvet det... Når jeg siger halse til ham, gør han, men kun en gang og ikke mere, så der er det lidt svært at sige ti stille... Jeg er begyndt at rose, når der går nogen på opgangen og han ikke siger noget... Pu ha det er svært, man vil jo også gerne have en vagthund og det ligger jo så meget til deres natur at passe på og advare...

  • #3   14. jun 2010 du kan godt træne det her uden klik, men erstat det med et ja og efterfølgende godbid
    du kan kun træne det når han begynder at gø af andre i opgangen, så du skal have dine godbidder parat i nærheden af døren da det er sikkert der han gør
    nå han gør så følger du anvisningen som nævnt ovenfor.

    det jeg mente at det var at du har trænet halse som er en øvelse som mange ande, så kan du træne ti stille også, men kun når situationen opstår


  • #4   14. jun 2010 selvfølgelig er det rart at han advisere og godt han gør det, men det er lige så rart at når han har gjort det, så kan du sige ti stille og han tier stille, han vil ikke tag det som straf men du har det under kontrol, for det ikke bliver irreterende med en hund som bare gør hele tiden.
    håber du forstår


  • #5   14. jun 2010 Ja det håber jeg også, det ser ikke helt nemt ud, men intet nyt er nemt... Jeg må jo sige til mig selv, som jeg plejer at sige til mine børn: øvelse gør mester... Det er værst om natten når vi sover, men selvfølgelig vågner at det...

  • #6   14. jun 2010 Han kender godt ja og nej kommandoen, så det er kun ti stille han skal lære...

  • #7   14. jun 2010 i må bare igang og man laver sine fejltagelser og der går et lille stykke tid før at han kæder det sammen med at du siger ti stille, og han så tier stille et sekund og han så fanger at der kommer en godbid med i købet når han gør det rigtige

  • #8   14. jun 2010 Der er mange måder at træne det på.
    Hvis en hun gør når der går nogen udenfor/kommer nogen el.l. er det for at advare flokken om, at der er noget som ikke plejer at være der.
    Hvis man skælder ud, og ikke lytter til sin hund, kan det efter min mening kun gøre det værre.
    I stedet skal man vise hunden at det ikk e er noget farligt, og man har hørt/set det.
    I starten da Bine gøede af biler der kørte forbi/mennesker der snakkede uden for huset roste vi hende for at sige til, gik hen og åbnede døren hvorefter vi sagde "der er ikke nogen", og gav hende et lille klap på hovedet (Altså et venligt klap :o)) og hun tiede stille. Efter et par gange var det nok at sige "der er ikke nogen", og nu er det sjældent hun gør - Kun hvis der er helt fremmede lyde.
    Det er efter min mening den nemmeste måde at lærer hunden det på, da man på den måde også viser at man har styr på det, og at man som leder af flokken nok skal tage sig af, hvis der kommer noget fare-truende.


Kommentér på:
Gør når der

Annonce