{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Gør når der kommer gæster {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 8 åriges dværgschnauzer, som desværre har den dårlig vane, at gør når der kommer gæster.
Jeg har på en måde vende mig til det, men med hendes aldre er det blevet værre (ved ikke hvorfor) når der kommer gæster gør hun og selv om de har sagt hej gør hun igen når de begynder at snakke (efter de har sagt Hej til hende)

Da jeg nu så skal flytte hjemme fra og tager hende med, vil jeg kan gøre noget så hun ikke gør når der kommer folk, for så får jeg problemer med at havde hende.
Jeg havde overvejet en lille mundkurv, som kun skal bruges når jeg ved at der kommer gæster, og så får hun den af igen når hun lige er faldet til ro.

Vil ellers høre om nogle har andre idere? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør når der kommer gæster
  • #1   12. mar 2013 Beløn hunden hver gang den er stille! At give hunden mundkurv på er helt ude i hampen!

  • #2   12. mar 2013 E hund kan da godt gø med mundkurv på?
    Eddie havde det samme problem, han kom ind i soveværelset i 30 sek når han gøede eller til han stoppede med at gø, så lærer den at man bliver fjernet når man gør og til sidst stopper det, men det tager tid..


  • #3   12. mar 2013 Din overvejelse omkring brug af mundkurv er IKKE en løsning!

    Masser af lækre godbidder - kontaktøvelser - og så ellers træne ved hjælp af et par venner. Beløn hunden for at holde fokus på dig og være stille... Det kræver træning og tålmodighed så det er bare at klø på...
    smiley


  • #4   12. mar 2013 Lær hende klikkeren at kende, og beløn hver gang der er ro på hende i situationer med og uden gæster.
    Hunde kan sagtens gø med mundkurv, den må jo ikke være så stram at de ikke kan åbne munden en smule. Samtidig vil du med mundkurven fortælle hende at der sker noget som ikke er rart / skræmmende ved at give den mundkurv på, idet den ikke er vant til det.

    Så masser af beløning ingen skæld ud (så gør du sammen med hunden, og forstærker adfærden)

    Jeg kan til enhver tid anbefale at du tilmelder dig Canis mailkursus i brug af klikker, det er gratis og smadder sjovt og let når man først er i gang. Det kan bruges til al form for træning, og alle hunde lærer det nogle hurtigt andre knap så hurtigt, men altid indenfor rimelig tid.
    Og husk Gamle hunde kan også lære nyt smiley

    Held og lykke


  • #5   12. mar 2013 Bed hende sætte sig når der kommer gæster, og beløn for at holde sig i ro.

    I starten skal du nok belønne hvert 3 sekund, men stille og roligt øger du tiden i mellem godbidderne.


  • #6   12. mar 2013 Har hørt om ind herinde der læste en bog fra en forfatter der mente noget med at man skal gå ind mellem hunden og døren/gæsterne og rose den, fordi den advarer dig mod at der kommer noget, og når du så "bare" tysser på den, vil den være endnu mere sikker på at den passer på dig, og gør mere. Kan IKKE huske det ordret,men håber på at finde hende igen herinde smiley

  • #7   12. mar 2013 stop det med mundkurven, det lyder mærkeligt?

    http://www.youtube.com/watch?v=Jp_l9C1yT1g

    måske kan den bruges.


  • #8   13. mar 2013 som jeg siger var det en forslag, for hun gøre folk med børn og det rigtig træls, for når vi har familien på besøg, bliver hun sat ind på min værelse, da de er blevet bange for hende.

    vi har prøvet klikken, men den er hun bange for.


  • #9   13. mar 2013 Når du bruger klikker så prøv at holde den bag din ryg, klikket kan godt være meget højt for hunden, hvis den er for tæt på den.
    Men hvis hun er blevet bange for det, kan det jo være hun bliver ved at være det.
    Du kan jo også bare sige dygtig og stikke en godbid. Det samme gør du hvis i er ude at gå, og går forbi folk med børn. Sørg for at få hendes opmærksomhed og ros ros ros, lige så snart hun har opmærksomheden på dig, og ikke på folk med børn/gæster


  • #10   13. mar 2013 Lyder som om hun er en meget usikker hund, hvis selv klikkeren gør hende bange.

    Tror du skal vende hele situationen om så, og få dine gæster til at give hende godbidder, så hun finder ud af at de ikke er farlige.

    Og at sætte hende ind på et værelse, tror jeg kun gør det værre...


  • #11   15. mar 2013 Hun får lov til se folk, men da vi nogle små børn i familien som kun er et halvt år gamle, vi har prøvet at lade hende blive i stuen men de begynder at græde. Det skal lige siges det er kun sket to gang! Da alle de andre børn er ældre og har vendet sig til hende.
    Jeg tror ik på den måde hun er bange for dem, for hun loger med halen meget, så tror bare at give hende godbid ik vil gøre sagen bedre.

    Jeg tror den gøen problem er mere fordi det ligger til racen. Jeg har læst at dværgschnauzer er meget højlydt.

    Jeg ønsker ik hende noget ondt, men vil jo rigtig gerne havde hende med, når jeg flytter hjemme fra.

    Vil lige sige hun ik har noget imod børn og folk, hun er en rigtig kælen hund og dem jeg kender er vilde med hende, det er kun lige i starten når de kommer og så falder hun til ro smiley


  • #12   15. mar 2013 Det' sjovt, jeg har læst det modsatte om racen, kender ingen der opfører sig som du beskriver, og så vil jeg sige at selv gøende racer kan lære at holde det på et minimum - det er et spørgsmål om attitude ift at ville lære hunden at lade være på en konstruktiv måde, så den rent faktisk stopper når man beder den om det smiley

  • #13   16. mar 2013 Det er sjovt for jeg har læst det i en hunde bog smiley

  • #14   16. mar 2013 Inde på specialklubbens hjemmeside står lidt noget andet smiley

  • #15   16. mar 2013 Ligemeget hvad kan man lære den ikke at gø alt for meget. At gø ligger til en chihuahua, da det er en alarmhund, men Eddie gør kun når det ringer på, så snart jeg har åbnet døren stopper han, at nå til det punkt har taget tid, så jeg er godt tilfreds med det (: det samme burde din hund kunne lære hvis du selv gør en stor indsats..

  • #16   16. mar 2013 Prøv en spray som hedder PET CORRECTOR man giver et tryk på sprayen så snart hunden gøer ,lyden fra sprayen kan hunden ikke lide....
    Det har hjulpet fantastisk hjemme os os og på gåtur, min skal bare se flasken nu så er der ro......


  • #17   16. mar 2013 Pupsik
    Det handler jo ikke om at gøre hunden bange for at gø, men om at lære den at det ikke er nødvendigt at gø.. Man skal aldrig straffe en uønsket opførsel, men i stedet belønne den ønskede (:


Kommentér på:
Gør når der kommer gæster

Annonce