{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Hund uden mundkurv - hvad så ? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen :o)

Var i skoven igår med hundene, og der kommer så en fyr gående med en hund i snor.. Fint nok tænker jeg..
Kommer tættere på ham, og kan så se at det er, enten en amstaff eller en pitt ( Det er i øvrigt den første hund jeg har set der så SÅ ond ud..)
Vi skal jo så forbi hunden og idet vi er lige ved siden af hinanden laver den udfald mod mine hunde og knurre så højt at min søn i barnevognen begynder at hyle..
Den havde ingen mundkurv på..

Jeg personligt er rigtig glad for at jeg allerede inden vi kom helt hen til ham havde taget mine forholdsregler og taget hundene ind i helt kort snor samtidigt taget dem om på modsatte sige af mig, ellers havde vi nok endt hos dr. dyr..

Men det egentlige spørgsmål, den havde ikke mundkurv på, så skulle jeg ha ringet til politiet, og havde jeg gjort det - havde DE så gjort noget ved det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund uden mundkurv - hvad så ?
  • #1   17. jun 2010 Ak nej, der kan man bare se :o)
    Troede faktisk allerede det var trådt i kraft, men har ærlig talt ikke sat mig særlig meget ind i den lov..

• #2   17. jun 2010 Hvis det var efter d. 1/7 og hændelsen var sket, hvad ville du så egentlig ha haft sagt til politiet ?
    De kører jo ikke ud og giver sig til at lede efter en fyr med en hund.
    Tror kun at det nytter noget at anmelde, hvis der rent faktisk sker noget ( altså et overfald ) og selv der, kommer politiet ikke farende- det har vi jo set de sidste mange år.

• #3   17. jun 2010 Jeg kan se jeg har skrevet forkert i indlægget, der skulle stå "Skulle jeg så ringe til politiet" .. Jeg ved ikke hvad jeg skulle ha sagt, og tvivler også stærkt på de vil køre ud og lede efter en gut, men jeg forstår bare ikke loven hvis det skal fører til et overfald før man kan anmelde det.. Så er vi jo slet ikke kommet et skridt nærmere at få stoppet de overfald smiley

• #4   17. jun 2010 Hvis i læser dette, er det jo kun hunde der har forvoldt skade eller på anden måde skaber frygt for sine omgivelser der skal bære mundkurv osv.

6. § 6, stk. 2, affattes således:

»Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 meter langt, skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«

Læs hele loven HER:
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130729

• #5   17. jun 2010 Det giver jo slet ikke mening, som jeg har forstået skal alle de forbudte racer altid have mundkurv på, når de færdes uden for egen grund?

• #6   17. jun 2010 henrik....det du citere der er hvad der gælder for andre racer end de 13,....de 13 racer skal bære mundkurv uanset hvordan de er

• #7   17. jun 2010 Henrik
    som smilende susie skriver gælder det ALLE hunde, de 13 racer skal pr 1/7 bære mundkurv

og så står der jo også i det du har citeret:

»Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

der står altså at det er nok at ejer eller hund opfører sig så det kan skabe frygt eller at der er grundlag for at antage at hunden kan være fralig, den behøver derfor ikke have gjort nogen skade

• #8   17. jun 2010 slap nu af med dit latterlige indlæg, du forstår at dramatisere var.. garanteret du ikke engang har mødt nogen muskel hund men opspinder en historie får at få opmærksomhed..

• #9   17. jun 2010 " Skyd kamphunde ejere............" : Det var da noget underligt noget at skrive. Var du med hende ude og gå tur ?????

• #10   17. jun 2010 Skyd kamphundeejere.......hmmm......er det dig du mener i dit brugernavn ?

• #11   17. jun 2010 Jeg forstår det altså også som at det kun er hvis de har forvoldt skade eller er til fare for sine omgivelser at de skal bære mundkurv...

"skyd kamphunde ejere....." Synes nu det er dig der har brug for at slappe af når du kalder din egen race for en kamphund! smiley

• #12   17. jun 2010 Skyd kamphunde ejere ikke kamphunden M<< Det er så takket være fjolser som dig at den lov er kommet =( Håber du er glad og tilfreds nu efter dit indlæg i denne tråd, for dummere bemærkning skal man kigge længe efter.

Du er vel en af dem der ikke vil følge loven, men derimod vil rende og tude over den er kommet, det er synd og skam der findes folk med muskelhunde som dig.

• #13   17. jun 2010 ARAMIS
    det er jo fordi det ikke er hele hundeloven der stå der, hvis man læser den hele, står der at de 13 (snart) forbudte racer altid skal bære mundkurv på offentlig grund og også være i snor på max 2 meter.

og så står der altså også hvis opførselen er så den kan skabe frygt

• #14   17. jun 2010 ARAMIS : Så har du desværre forstået forkert. Alle de 13 hunde der står på listen, skal pr. 1/7 gå i en line der max er 2 meter lang og bærer mundkurv. Hunde af alle andre racer, kan blive pålagt det samme, hvis de har forvoldt skader eller virker truende overfor deres omgivelser.

• #15   17. jun 2010 Okay tak smiley Jeg har læst det hele, men synes bare det er gentagelse på gentagelse hele vejen igennem... Har bare generelt svært ved at forstå paragraffer.

• #16   17. jun 2010 Skyd kamphunde ejere > Hvis den besked var til mig, så forstår jeg dig ikke helt.. Du er sikkert ikke klar over det, men har selv haft to amstaffer ;o)

Kommentér på:
Hund uden mundkurv - hvad så ?

Annonce