{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.751 visninger | Oprettet:

Syg hund - midlertidig mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Nu har Bassen jo mavesår, hvilket betyder at han under ingen omstændigheder må få andet end sit skånekost i en periode.
Desværre har vi et stort problem med at han finder noget at spise overalt når vi går tur og trods vi har prøvet at lære ham at lade være med at spise hvad han finder så er det ikke lykkedes. Fordi folk smider mad overalt hvor vi bor må vi faktisk bære ham ud af bebyggelsen hvis jeg skal forhindre ham i at spise noget, alternativet er enten at han får fat i noget eller jeg skal have så kort snor at han ikke kan nå med forbenene og det er ikke muligheder jeg har lyst til. Når vi kommer ud af bebyggelsen så er det ikke så slemt og jeg kan med lidt held gå en hel tur uden han finder noget der sluges. Det plejer ikke at være så slemt men åbenbart så føler han at han sultes når han er på skånekost trods han bliver fodret 6 gange om dagen (han får Hill's i/d i anbefalet mængde og ris).

Så nu er det jeg overvejer mundkurv, bare i en begrænset periode, for at forhindre ham i at kaste sig over alt der ligner mad på tur. Men er det en fornuftig løsning? Ved bare ikke helt hvad jeg ellers kan gøre, kan ikke engang lufte ham i haven for en periode da en af vores overboer syntes han er for tynd og kaster mad ned til ham (han har tabt sig lidt nu han er syg men vejer max 500 g for lidt, men hun syntes at gårdhunde skal være "kraftigere")

Så kære HG'er, er det en fornuftig mulighed med mundkurv eller har i andre ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hund - midlertidig mundkurv?
  • #1   14. nov 2017 mundkurve forhindre ikke hunden i at få ting ind i munden

  • #2   14. nov 2017 hmm. Jeg troede de kunne gøre så han ikke kunne komme til at nå ned til "maden", men det er muligt du har ret. Har aldrig haft en mundkurv til en hund.

  • #3   14. nov 2017 hunden skal stadig kunne drikke, mundkurven er så hunden ikke kan bide

  • #4   14. nov 2017 Altså, frk. Jensen, de er jo lavet til at hunden ikke bider, aka får "ting" i munden. Hvad Søren skulle en mundkurv ellers gøre? smiley

    Så længe det er en af de der "Hannibal Lector"-mundkurve, og ikke den dyrlægerne bruger (den stramme om snuden), så ville jeg synes det var ok for en periode.

    Med min den lille ved jeg at jeg kunne opgive alle former for træning om at lade ting være, og det var nok ikke en konflik jeg ville tage når hunden er syg. Så jeg ville gå med mundkurven.

    God bedring til ham smiley


  • #5   14. nov 2017 Det var netop en af de der "net/gitter" mundkurve jeg tænkte på som denne http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/mundkurv/369984

    Og tænker ikke han har brug for at drikke med den på da det kun er på tur og så lang går vi heller ikke (og ellers ville jeg jo kunne tage den af mens han fik noget at drikke)

    Og det ville bare være for en periode indtil han er så rask at han ikke får tilbagefald


  • #7   14. nov 2017 Vil da også at en mundkurv ville kunne fungere når det kun er på gåtur. Håber vaps snart er rask igen

  • #8   14. nov 2017 Selvfølgelig skal han vendes til mundkurven, men han har haft prøvet sådan en et par gange kortvarigt uden han sagde noget så tænker ikke det bliver så svært. Men selvfølgelig skal det være en positiv oplevelse. Og dejlig hvis man kan give noget igennem tremmerne, han er heldigvis super glad for sit i/d foder så der kan tørfoderet vel bruges smiley . Har prøvet kylling sammen med hans ris, men han spiser risen men efterlader kyllingen så det er ikke et hit smiley

  • #10   14. nov 2017 Ja han er mærkelig. Har også haft prøvet i/d foderet før for et års tid siden da han er meget kræsen og får hurtigt maveproblemer og dyrlægen mente det kunne få ham til at spise, der gad han det ikke. Nu er han helt vild med det og vi har måtte lukke til køkkenet da han ellers sidder hele tiden og stirrer på skabet det står i smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #13   14. nov 2017 Vores ene bærer mundkurv lig den du linker til. Det forhindre den ikke i hverken at spise ting fra gaden, få godbidder eller drikke. Store ting, jo, men ikke mindre ting, eller klamme ting man kan mase mundkurven ned i for så at slikke det af.

    Tror jeg ville supplere med kort snor og lys i mørket, og så bruge mundkurven på den måde så man trods alt lige har et øjeblik ekstra til at reagere i, hvis hunden er ved at sætte tænderne i noget.


  • #14   14. nov 2017 Jeg ville prøve. Umiddelbart tror jeg at noget alá denne: https://dyrelageret.dk/halsbaand-26/mundkurv-til-hund-p1599 vil forhindre din hund i at samle noget op, men samtidig hive den evnen til at åbne munden. Held og lykke smiley

  • #15   14. nov 2017 Her er en, som er på lager: http://curabitur.dk/produkt/hunde-mundkurv/

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #16   14. nov 2017 #14-15

    Jeg har knap så god erfaring med modeller lig disse, fordi de nemt kan vippes ned over næsen, hvis de ikke sidder ordenligt.

    Dog smart at den ene er lukket for til. Så må man jo bare lige holde øje med at hunden ikke får den vippet ned over snuden.


  • #17   15. nov 2017 Det er der ingen problemer i. Altså mundkurv for en periode og det vil klart besværliggøre det med at samle ting op.

  • #18   15. nov 2017 Jeg ville købe sådan én her smiley

    profilbillede
  • #22   15. nov 2017 Så er det afgjort og mundkurv er bestilt.

    Det er ikke sikkert det kan stoppe ham helt men kan det give mig et splitsekund længere til at reagere så vil det også hjælpe meget, sådan en gårdhund er lynhurtig og kan nå at finde og "indhalere" hvad han har fundet inden jeg når at blinke. Og selv om vi har lys på og kort snor om aftenen så finder han stadig noget, for han skal have lov at snuse lidt da han ellers ikke tisser og f.eks. en brun m&m dem kan jeg altså ikke se på jorden i mørket trods lys. Og nej, ørene virker ikke når snuden arbejder og det gør den næsten hele tiden smiley

    Hvad andre mennesker og hunde tænker er jeg ret ligeglad med. Han er blevet overfaldet alt for tit og mange gange er det fordi ejerne syntes at Bassen er så sød og flink at hvis de lader deres hysteriske uopdragne møgkræ komme hen til ham så må alt det gode jo smitte af (er den forklaring jeg har fået af et par hundeejere som jeg skældte ud smiley ), så de lader deres hund løbe hen i flexline (eller løs) til min og så får han ellers af den anden hund. Det er også derfor at Bassen nu ikke kan have hunde gående bag ham (kan jo kun stoppe andre hunde hvis jeg ser dem og af og til er de kommet op bagfra uden vi har set dem). Så måske kunne en mundkurv få andre til at holde deres hunde væk, også selv om han kun skal bruge den i en periode.


  • #23   15. nov 2017 Husk at holde andre hunde fra ham når han har mundkurv på. Det kan godt være angstprovokerende for en hunde at blive konfronteret med anden hund, da de føler sig passiviseret (staves) med mundkurv

  • #24   15. nov 2017 Ikke læst svar

    Du skal ha fat i hende der fodre og kraftigt gøre opmærksom på at hunden er syg og KUN må få dyrlægefoder, hvis hun stadig fortsætter med at fodre ham så kommer du med dyrlægeregningen til hende basta!


  • #26   15. nov 2017 Havde jeg ikke mulighed for. Reagerer på at hun skriver en fodrer hendes hund der kun må få dyrlægefoder pt pga sygdom smiley det kan jo blive fatalt for hunden

  • #27   15. nov 2017 Læst tråden nu.

    Hvad er det lige i svarene jeg skal bide mærke i?

    Reagerer på dette
    "kan ikke engang lufte ham i haven for en periode da en af vores overboer syntes han er for tynd og kaster mad ned til ham (han har tabt sig lidt nu han er syg men vejer max 500 g for lidt, men hun syntes at gårdhunde skal være "kraftigere") "


  • #29   15. nov 2017 Nu har jeg snakket med hende en del gange, men hun holder på at hun ved bedre og at det eneste der er galt er at den ikke får mad nok for hun syntes jo han ser frisk ud smiley
    Hun er så også en af dem der påpeger over for forældre at de ikke passer deres børn ordentligt hvis børnene f.eks. ikke har hue på når det er lidt køligt og er ikke bleg før at kalde det misrøgt. Og så går hun også og fanger katte ind, for hun er helt sikker på at ingen af dem har noget hjem, så der er en del mennesker der har mistet deres kat på den måde (aner ikke hvad der bliver af dem)

    Hun har hverken hund, kat eller børn smiley


  • #30   15. nov 2017 Hun burde meldes for tyveri af kattene smiley

  • #32   16. nov 2017 Det er da forsøg værd med en mundkurv, tænker jeg smiley Bertha åd også ALT da hun var yngre og jeg kunne heller ikke nå at forhindre det, da hun var lyn-hurtig og på et splitsekund havde inhaleret hvad end der nu lå på gaden! Og hun havde/har også meget sart mave. Nu er hun jo også i behandling for mavesår, heldigvis er hun blevet så gammel at hun ikke vil æde alting mere...

Kommentér på:
Syg hund - midlertidig mundkurv?

Annonce