Stukket af en hveps.. Stukket af en hveps..
Min lille Freja paa lige knap 6 uger er lige blevet stukket af en hveps i hendes laebe.. fik den ud med broden og det hele, men freja kasted op efter det og virker helt betuttet..
da jeg ikke kan ringe fra min telefon tager jeg self ud til dyrlaegen naar de har deres aabne timer fra kl 1300..
er der nogen af jer der ved om kan vaere farligt at blive stukket.. ved jo i princippet ikke om hun er allergisk overfor dem.. mit kat blev stukket i poten sidste summer og fik kun en haevet pote ud af det..
freja virker mere som om hun er bange og saa goer det jo self mega ondt paa hendes overlaebe..
stakkels lille freja..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
(link fjernet)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Tænker der må da være nogen der har åben nu
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
det er lidt haevet men det bliver det jo normalt naar man bliver stukket..
og hun har rigtig ondt saa tor jeg proeve at tage derud foer og ser hvad de siger.. vil jo helst ikke der sker hende nogen..
og tak for siden..
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
I meget svære tilfælde kan det kvæle hunden
Lån evt en telefon hos naboen.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Ellers kan du købe xylocain-salve på apoteket det bedøver insektstik, rifter osv. og det smager forfærdeligt ;o) det er heltsikkert det bedste, men sukker hjælper hurtigt og det har man som regel altid derhjemme.
Jeg behøver jo ikke skrive om hævelsen, da andre har gjort det. :o)
Held og lykke med den lille stakkel..
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
Bianca og Haidu har begge som hvalpe/unghunde - altså ved deres første bistik reageret kraftigt på bistik.
Bianca gik i krampe og Haidu blev helt slap og blev blå
reagere hun på nogen måde mærkeligt, så er det afsted med det samme
feb 2010
om alle omstaendigheder tager jeg hende til dyrlaege om lidt vil heller vaere sikker paa hun er ok..
hun er ikke haevet inde i munden men hendes laebe er blevet noget stoerre..
brug hjernen.. der er ingen af mine naboer der er hjemme de er alle i skole eller paa arbejde..
dec 2007
feb 2010
har aldrig proevet det med Lashes saa ved ikke hvordan hunde vil reagere.. min kat sprang 1m i luften og saa var han ellers ligeglad..
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
dec 2007
Er enhund allergisk kommer reaktionen meget hurtigt efter den er blevet stukket.
feb 2010
og ja hun pev og jeg floej op a sengen for katten laa ved mig og det samme gjorde hendes bror or mor saa der maatte jo vaere sket noget..
sjovt saa hurtig man kan blive naar man hoere et av piv
dec 2007
feb 2010
det eneste hun er nu er hun er lidt pyller naar hun ikke maa vaere oppe i sengen..
men det kunne self vaere man lige skulle lade det tjekke for en sikkerheds skyld..
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men det var en allergisk reaktion, den dyrlæge vi havde ude hos Bianca sagde at de godt kunne reagere voldsomt den første gang de bliver stukket.
Bianca og Haidu er mor og datter, så måske der lligger noget genetisk bag
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 72
Hun var lidt pjevset og savlede lidt ekstra meget i et par timer, men så fik hun det fint igen - og har ikke prøvet at spise nogen siden da
dec 2007
Men Anne, hvis du er den mindste smule i tvivl, så syntes jeg "for din egen sjælefreds skyld" at du skal smutte forbi din dylle og høre hvad og hvordan du skal forholde dig, også i det tilfælde at det skulle ske igen med den lille,Lashes eller en af dine andre uanset om det er katten "som nok har lært at holde poterne fra bier ;o)" el. den bette`s bror..
Det er altid godt at vide lidt "Ok så meget som muligt" om disse ting på forhånd, man kan jo evt. også ta et førstehjælps kursus så man føler sig bedre rustet til at hjælpe både sine egne dyr, men også andres.
Men uanset hvad du vælger så er jeg sikker på at hun er ok "Pga.tiden der er gået fra hun blev stukket"
Men igen, så forstår jeg udemærket at man vil gøre ALT pga.de er så små og er så skrøbelige både med F.eks. huller i jorden som risikere at brække/forstuve deres små tynde ben, og med gifte, bare se hvor lidt chokolade en Chi skal spise for at blive forgiftet og DØ. for de ER jo meget mere udsatte end større hunderacer.
Det er desv Altid næsten umuligt at hjælpe over skræmen "vi kan kun trøste,deleerfaringer og holde ejerens mod oppe" da man ikke kan se skaden og hvordan hunden/dyret opfører sig.
UPS.Sorry for "romanen" *Ss*
feb 2010
haevelsen er ogsaa blevet mindre..
saa for denne gang tror jeg vi er sluppet helt med skraekke.. ville self hvis hun havde faaet det vaerre vaere taget til dyrlaegen..
dec 2007
feb 2010
dec 2007
"Det er det man IKKE kan se reaktionerne på der er farlige, Indre organer der bliver belastede"
Ved en fatal eller "bare"alvorlig allergisk reaktion vil enhver kunne se at der er noget galt Meget Hurtigt "indenfor X minutter".
Men her i Freja`s tilfælde hvor der ikke var andet galt efter 1time end den lille hævelse på stik-stedet så er der da ingen grund til at sige "ta på skadestuen" og gøre Anne unødvændigt nervøs igen.
feb 2010
og det med opkasten tror jeg var fordi freja fik et chok over stikket og ikke fordi hun ikek kunne taale det..
nu hygger de begge her ved siden af mig mens jeg ser fodbold
dec 2007
feb 2010
men jo haaber da hun kan lade dem vaere fremover
Stukket af en hveps..