Sygeforsikring til hund. (info søges) {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg ønsker information omkring hundesygeforsikring.
Jeg har en collie han på 3 år, som er sund og rask. Men da alle hunde jo kan gå hen og blive syge, overvejer jeg at anskaffe mig en sygeforsikring til hund, for derigennem at være bedst muligt dækket.
Jeg vil høre om nogen af jer har en sygeforsikring til jeres hund eller om i ikke har? Og hvad i lagde vægt på da i tog beslutningen.
Jeg har set på forskellige forskringer og kan se at de blandt andet ikke dækker eksem og hudproblemer, men hvad dækker de egentlig??
og hvad bliver ens selvrisiko på ved dyrelægeregninger?
Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Lonni
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Skal selv sende ansøgningen afsted til Alm. Brand i morgen.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Den første var et skravl, den anden var uheldig. Men tusindvis af kroner har forsikringen punget ud til de to hunde, og havde de ikke gjort det, så havde vi måttet aflive dem.
Så DERFOR - jeg ville ALDRIG have en hund uden sygeforsikring.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Men læs policen igennem fra de selskaber og vælge den der tiltaler dig mest.
Personligt bruger jeg dyrekassen og har intet at udsætte på dem.
Tror Fie har tjent sygeforsikring hjem for den næste mange hunde....
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jeg kan slet ikke huske alle tallene fra de forskellige forsikringer, jeg kiggede på (og ikke engang for den, jeg har nu), men jeg undersøgte meget og fik også megen information herinde og endte i Alm. Brand.
Ved dog, at jeg betaler ca. 1500 årligt for ansvars- og sygeforsikring
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
Tryg her skal du selv betale de første 900 kr så betaler de resten incl moms og skal du afsted igen ved f.eks allergi skal du ikke betale 900 kr igen, for det har du jo gjort.
Dette er efter egen erfaringer.
Bente
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kayser var en lidt dyr fornøjelse med røngten 2 gange, allergi-tjek, sundhedseftersyn (4 gange - opfølgning) og ham havde vi kun 6 måneder..
- Men der blev betalt og så svimlende var det såmen heller ikke når man hører om hvad andre må af med pga uheldige/syge hunde..
Vi har en opsparing og kan fra den trække 35.000 uden at mærke det i hverdagen, ikke at der ligefrem står "hund" på de penge, men tøver ikke med at ruge dem hvis det skulle blive nødvendigt..
Måske jeg burde sygesikre med HD-hund med epilepsi, men .. det har jeg bare ikke gjort da jeg ikke ser grund til det.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Jeg har vel brugt omkring 20.000 det seneste år på dyrlægenregninger og er glad for at få penge tilbage *G*
jun 2005
Ingen operationer eller noget; og heldigvis for det!
Måske vil sagen være en anden hvis jeg pludselig får en regning på 10.000, der kan det da udemærket være jeg ærger mig grueligt *GG*
Folk må jo forsikre deres hunde som de vil, ganske givet er der mange der vil synes det er underligt jeg ikke sygesikrer for at være sikker, men jeg har ikke haft behov for det - og sker der noget vildt HAR vi da penge til at betale for det.. Men som sagt er det ikke Kaoz´ opsparing, vi er bare villige til at bruge den på ham hvis det skulle blive nødvendigt =)
maj 2007
Tryg dækker så kun til hunden er 10 år:-(
Jeg har alm. Brand.
Ja, jeg ville godt kunne trække en masse penge til en dyrlægeregning... Det lyder fint, men det er det nu ikke.....*GG*...... MEN jeg bliver sq alligevel glad når jeg, på 1½ måned, har haft dyrlægeregninger på 25.000,- og der så dumper 17.000 ind ad brevsprækken:-))
jun 2005
Og hvad dækker en forsikring egentligt?
maj 2007
Jamen, alle 3 hunde havde dumme uheld på 1½ måned........ Et hundebid i nakken, som udviklede sig til en kæmpe byld, som skulle opereres. En meget meget mærkelig situation med en af vores hunde, som en nat vækkede mig. Der var blod OVER det hele!! På gulvet, op af væggene, på bagdøren. Hunden var smurt ind i blod og det løb ud af munden med blod. Samtidig havde han skidt blodig afføring..... Babu til dyrlægen midt om natten......... Og den sidste med en ledmus, som gjorde knuder...... 25.000,- dask på 1½ måned!!
Sygeforsikringen dækker pludseligt opstået skader. Det er svært at forklare. Nemmere at læse sig til i betingelserne på hvert enkelt forsikringsselskab:-)
jun 2005
Ja Kaoz fejler ikke andet end et par forstrækninger i ny og næ, og det kræver ikke dyrlægebesøg.. Heldigvis at det alligevel ikke er mere alvorligt når det nu er så "ofte" han lige snubler over sine ben med 400 km/t ; )
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 26
Problemet har aldrig været at mangle penge til hunden, da det vigtigste for mig er at hunden bliver rask. SÅ selvom hunden evt. blev syg osv. så ville jeg gøre akt for ham.
Jeg er så den heldige ejer af en hund, som aldrig har været syg. Så de eneste udgifter jeg har til ham dyrlægemæssigt, er et sædvanligt sundhedstjek i ny og næ, også de sædvanlige vacinationer.. Men ingen af de der dyre udgifter til dyrlægeregninger
Sygeforsikring til hund. (info søges)