{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Ændring af loven om "De forbudte racer {{forumTopicSubject}}

Jeg ser det som her DKK/Kenneler/ejere af hunde med stambog i DKK kan træde i karakter ved samlet at lave en indsigelse til regeringen.

Hvis I kan finde ud af at samarbejde OG gå med til at uautoriseret avl forbliver forbudt - udfærdige et kompendium for avl/salg - mener jeg I kan have en god chance for at blive hørt og det bliver taget til efterretning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændring af loven om "De forbudte racer
  • #1   20. jun 2010 Jeg så gerne at uautoriseret avl blev forbudt. Misforstå mig ikke, jeg har intet imod blandingshunde (Minnie var en blanding), men det kunne måske sætte en stopper for useriøs avl og avl på "skravl".

• #2   20. jun 2010 Karin:

Det tror jeg også på smiley

• #3   20. jun 2010 Dette ville være en god ting, så vil der forhåbentligt være flere opdrætter der er seriøse

• #4   20. jun 2010 puha nogen tavle prise man så vil komme til at se...

• #5   20. jun 2010 bryder mig nu ikke om delingen mellem dkk hunde som de gode og ikke dkk hunde som dem der skaber alle problemerne da det godt nok ikke svarer til hvad jeg har oplevet i virkeligheden - desværre!!!!

• #6   20. jun 2010 Rigtig god ide, har selv tænkt tanken mange gange, men tror desværre ikke det nogensinde ville blive vedtaget.

• #7   20. jun 2010 Fætter Karin

Mener du, at man kan undgå, at "listehundene" laver fatale overfald på andre hunde/mennesker, såfremt de opdrættes af DKK-opdrættere?

Og et andet spørgsmål:

Hvad så med den amerikanske bulldog. Den er jo ikke FCI-godkendt og vil så af den grund ikke kunne opdrættes af DKK-opdrættere.

Hvad ville i så fald være dit forslag til en løsning for denne race?

• #8   20. jun 2010 Jeg ville primært gerne undgå de sprængfarlige blandinger, især blandinger med store racer som min egen sat sammen med racer med temperament.
    Det kunne man måske komme ud over på denne måde.
    Men kan nu et eller andet sted ikke rigtig forstå trangen til at blande i det hele taget, der er så mange racer med så forskellige profiler at det, efter min mening, ikke burde være nødvendigt.

• #9   20. jun 2010 Hvad får dig til at tro, at et sådant kompendium skulle kunne ændre det hele?

• #10   20. jun 2010 Hvad med en tvungen mentalbeskrivelse på samtlige de forbudte og oberserverings racer, og dem som ikke kunne bestå skulle aflives omgående.
    Så ville de hunde, som på nuværende tidspunkt er tikkende dræbermaskiner blive sorteret fra. Ejerne skulle så kunne bevise politiet til enhver tid, at deres hund havde bestået.

• #11   20. jun 2010 Fru Pomrus - hvordan kan en mentalbeskrivelse vise, om en hund er en tikkende bombe?
    En mentalbeskrivelse kan give et billede af hundens stærke og svage sider - om den er en tikkende bombe, afhænger da vel så af om ejeren kan finde ud af at varetager de svage sider bedst muligt.. Og ja, de stærke også, for den sags skyld.

• #13   20. jun 2010 jeg mener løbet er kørt, vi kan intet gøre nu men vi skal ud og vise vores hunde ikke er farlige og kan begå sg i det samfundet, jeg men ALT avl uden tavle skal forbydes, men det er ikke det samme som at sige så har vi løst problemet for det har vi ikke, vi som opdrætter skal være meget mere omærksom på hvem vi sælger hunde til vi skal sørge for at vores hunde er mentalt i orden, de skal kunne mentalt testes men så skal vi ha lavet en ny prøve for den vi har nu er ikke god nok den viser intet om hvordan hunden er overfor andre hunde, vi skal være beder til at være vælge dårlig hunde fra, alt for mange bruge dårlige hunde, men frem for alt skal vi være åben overfor at v har et problem og hvordan kan vi løse det, det kan vi kun ved at vi samarbejder på tværs af racerne.

• #14   20. jun 2010 susanne C

ja det er det godt nok, kan kun have ondt af alle de hvalpe der må lade livet og stille mig meget undrende over hvorfor man vælger at producere hvalpe på dette tidspunkt når man kender situationen og VED det kommer en lovgivning på området!!!

• #15   20. jun 2010 Boulevard Of Fame :
    Jeg giver dig ret i, at skal man lade en mentaltest vurdere, hvordan hundens mentale sind er bl.a. overfor fremmede hunde, så bliver man nødt til at udarbejde en ny test.
    Den nuværende test synes jeg bestemt ikke er dårlig - men hensigten med den er at den skal være et hjælpemiddel til at vise hundens stærke og svage sider, og ikke en der kategoriserer hunden på nogen måde.

• #16   20. jun 2010 Jeg er alligevel imponeret over at folk åbenbart foretrækker at der skal være 0 mulighed for at eje de her hunde, end at række raceelskerne en lillefinger i form af tavletvang.

• #17   20. jun 2010 ¤ Søster McFluff ¤
    Jeg foretrækker bestemt ikke, at der skal være 0 mulighed for at eje hundene.. Jeg stiller bare spørgsmål ved hvordan et kompendium skulle gøre en forskel, da jeg desværre har rigtig svært ved at se det.

• #18   20. jun 2010
    ¤ Søster McFluff ¤

her nu oplevet dkk opdrættere som påstår at tavlen intet er værd da udenlandske opdrættere godt kan overtales til at lave tavler på andre linjer end hvad der burde have tavle.
    Rent personligt har jeg oplevet to forskellige dkk-opdrættere sælge hvalpe to en ung fyr som decideret ville træne hundene til at bide (både andre mennesker og dyr) og som bestemt ikke være søde ved disse hunde. Desuden er min egen hund blevet angrebet af en dkk amstaff. Men ja er meget positivt at man fx kun avler på hunden hvis mentalbeskrvelse er i orden osv. Men jeg mener desværre ikke dette løser vores problem set i yset af den aktuelle situation. Derudover er jeg generelt MEGET imod tavletvang

• #19   20. jun 2010
    Line Madsen

her må jeg erklære mig enig. Jeg tror også det er meget tvivlsomt at dette ville være løsningen på de store problemer som vi desværre har for øjeblikket

• #22   20. jun 2010 CMP

Idioter findes jo allevegne - det kommer vi ikke udenom - men registreringen og kontrollen er unægteligt bedre når det kommer til tavlehunde. Skal der overhovedet være en mulighed for anskaffelse er det i hvert fald den mest obvious vej at gå.

De her opdrættere du skriver om kender jeg ikke, og er problemerne med udenlandske opdrættere overvældende er det vel bare et spørgsmål om at stramme importkravene til også at omfatte DNA.

• #23   20. jun 2010 Andgående den Amerikanske. Rigtigt de ikke er FCI godkendte og derfor ikke i DKK. MEN der er bestemt seriøse avlere, medlem af NKC (national kennel club) der gør et rigtig godt stykke arbejde, og kun avler på gode individer, med temp og race som standard skal være. Disse Amerikanske er heller ikke dem der laver ged i den. Fx har i hørt om nogle af alle østergaards Ambulls har lavet ballade? eller Kettners Bulldogs? nej for her er der tale om virkelige sriøse avlere af racen. Så er da sikker på, at det ikke kun er DKK medlemmer der her bliver råbt til smiley men alle seriøse ejere af tavle hunde. ikke kun dkk hunde.

• #24   20. jun 2010 jeg mener ikke vi har et problem, når man tænker på hvormange hunde der er i DK så er dette lov forslag helt væk fra vinduet, men nu har vi det og så må vi jo finde os i det. ´jeg går bestemt ikke ind for at der ska være 0 muighed for at eje disse racer, jeg syntes denne lov er dybt forkastelig hvalpe der skal aflives, opdrætter der lever for deres race, må opgive dem, jeg syntes man skulle forbyde hunde uden tavle ikke at det er en dårlig hund fordi den ikke har tavle , men for at vi kan styre det lidt. jeg er ejer af en af de racer der risiker at komme på denne observationsliste som man bliver ved med at snakke om, mit hjerte græder hvis dette sker, så jeg ved godt hvordan de har de opdrætter hvis race er kommet på listen.

• #25   20. jun 2010 Nu snakken alligevel er på DKK:
    Er der nogen der ved, om DKK fortsætter med at afholde udstillinger for de 13 ulovlige racer? Eller bliver deres specialklubber nedlagt?

• #26   20. jun 2010 De kan ikke få svar på det, Dkk ved ikke hvad de skal, tror de venter på svar fra politikerne, syntes godt man kunne give den lov til at udstillede må jo godt lave hvalpe til udlandet.

• #27   20. jun 2010 har de fået svar dem jeg talte med i lørdags de viste det ikke endnu, de kunne ikke få svar fra DKK

• #28   20. jun 2010
    Line Madsen

Skrevet: 20-06-2010 18:14:32

Fru Pomrus - hvordan kan en mentalbeskrivelse vise, om en hund er en tikkende bombe?
    En mentalbeskrivelse kan give et billede af hundens stærke og svage sider - om den er en tikkende bombe, afhænger da vel så af om ejeren kan finde ud af at varetager de svage sider bedst muligt.. Og ja, de stærke også, for den sags skyld.

Nej, en mentalbeskrivelse vil også vise hundens temperament, fordi der skal skrives en ønskeprofil inden man kan mentalbeskrive. Denne ønskeprofil skal skrives af fagfolk, og ikke af ejerne, som normalt.

• #29   20. jun 2010 Fru Pomrus - det ved jeg godt smiley Har selv fulgt en mentalbeskrivelse en enkelt gang, og de var SÅ gode til at forklare tilskuere hvordan det foregik.
    Ja, det viser vel hundens temperament, men det placerer jo ikke hunden i nogen kategori, og du får jo ikke et facit på din hund til sidst i testen. Du får en masse forskellige oplysninger, som du kan bruge til at støtte din hund bedst muligt i fremtiden.

• #30   20. jun 2010 Nu er mentalbeskrivelser på grundlag af ønskeprofiler jo lige så forskellige som hunderacernes karakteristika, så fordi man har overværet en enkelt er man næppe ekspert?

Og man kunne jo forestille sig, at krav i profilen om en høj aggressions tærskel, samt lav selvstændighed ville give avlsmål på temperamentsfronten, der ville kunne afhjælpe en lang række af de problemer, der har skabt tingenes nuværende tilstand.

Og hunde der ikke opfylder så enkle krav til et håndterbart temperament bør destrueres.

• #31   20. jun 2010 Marietta:
    Hvornår siger jeg at jeg er ekspert? Jeg siger bare, at jeg godt vidste hvad Fru Pomrus var så sød at fortælle mig, fordi jeg havde fået lov at overvære én enkelt, hvor jeg synes mentalbeskriveren var rigtig god til at informere om hvad der skete.
    Din nedladende facon er da helt, helt unødvendig - jeg kan sagtens finde ud af at diskutere uden det smiley Nu ved du så det om mig, så kan vi forsætte diskutionen herfra og undlade at være nedladende?

Hvis jeg forstår dig ret, og du mener at man kunne sætte nogle krav til mentalbeskrivelsen som skal opfyldes før avl - så er vi helt enige.
    Men der er jo ikke nogen direkte krav ved en mentaltest pt. til f.eks. den hunderace som JEG så en mentaltest af - om der er krav hos andre racer, ved jeg ikke.
    Derfor er man jo også nødt til at udarbejde en ny form for mentalbeskrivele, specifikt til formålet - som jeg skrev længere oppe.

• #32   20. jun 2010 Jeg har ikke oprettet denne tråd fordi jeg har den endegyldige løsning - ej heller svar.
    Det er kun en tanke - og den er rettet på hunde MED stamtavler - dvs rene hunde man kan lave en profil og mentalt test på.

Så nej - jeg "tænker" ikke på blandinger - jeg tænker som type i det hele taget.
    Og ærligt? Så enten elsker man en bestemt slags hunde - og IKKE kun sin egen - kan man støtte op om dette så er der en vej frem for flere racers fremtid og ikke kun den enkelte!

Man skal tænke større end det der er i sin egen baghave - især når man ikke har noget at falde tilbage på.

• #34   20. jun 2010 Det er slet ikke i den retning jeg "vil" have tråden. Det er 2 forskellige emner.

For min del med denne tråd er folk generelt kunne finde ud af at stå sammen inden for de ramte racer.
    Det er den del af en aftale der kunne komme på tale med fx DKK og andre talerør.

• #36   30. jun 2010 Ja det ville jeg så mene.
    Men jeg kan da få øje på der er folk der kun tænker i egne baner og ikke den store helhed.
    Det er så deres tab

• #37   30. jun 2010 Ja sådan vil det vel nok ende ud i

Kommentér på:
Ændring af loven om "De forbudte racer

Annonce