{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Ændring af loven....hvad syntes i?? {{forumTopicSubject}}

Læste lige på ekstra bladet at der var en generel afstemning der gik på om folk syntes at loven skal ændres så det ikke mere skulle være lovligt at skyde en hund der besøger ens have lidt for ofte.
Som hundeelsker trykkede jeg ja at jeg syntes at loven skal ændres og så fik jeg et chok......kun 36 procent har trykket ja og 62 procent har trykket nej! Ved ikke hvad jeg skal sige....det er en ældgammel lov som blevet vedtaget en gang hvor hunde ikke var kæledyr men hvor de virkelig kunne være til gene for både dyr og mennesker på gårdene.....men nu er en hund jo et kæledyr,en del af familien og man kan da ikke bare skyde folks kæledyr. Selvfølgelig skal ens hund ikke genere andre men come on....at ligefrem gå så langt at skyde den.....det er bare at gå for langt.
Politikerne burde både tage det og dyresex op på møderne og få sådan noget svineri stoppet (undskyld sproget).......det er bare for meget .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af loven....hvad syntes i??
  • #3   23. maj 2012 Har det bare sådan at så må man lade det være op til en dyrelæge at aflive hunden hvis den er et problem.....syntes ikke det er okey at folk bare kan skyde løs på kæledyr smiley

  • #4   23. maj 2012 Jeg er så også en af de 62%........ Mine hunde er MIT ansvar. Det er MIG der har anskaffet mig dem og de skal ikke være til gene for andre!!

  • #6   23. maj 2012 Det er forbudt at "skyde løs på kældyr). Men det er ikke forbudt at advare i aviser og til ejerne at HVIS hunden påtræffes på den og den matrikel igen, vil den blive skudt.

    Så må man jo holde sine hunde på egen matrikel.


  • #9   23. maj 2012 Loven er fin som den er. Det har fungeret i mange år. Hvorfor lave loven om baseret på en enkelsag?

  • #10   23. maj 2012 jeg er også en af de 62 %

    hvis min nabos hund kom og skambed mine gedekid ville jeg sku også have ret til at gøre noget er det min´skyld de ikke gider indhegne deres have forsvarligt?
    og hvad hvis den gentagene gange bed min hund så den skulle til dyrlæge og syes og de var pisse ligeglade?? jeg vil gerne have muligheden for at gøre noget

    jeg er selv hundeejer og hvis mine hunde rente rundt og generede andre ville jeg da tage det seriøst og få gjord noget ved det... det kan ske for alle at hunden løber men sker det gentagene gange forstår jeg godt folk reagere på den måde som hundeejer må man tage ansvar og sørge for hegnet er i orden så vovsen ikke er til gene for andre dyr og mennesker


  • #11   23. maj 2012 Jeg er i de 36% men den debat har vi vist haft :-))

    Dyresex, skal forbydes, har forøvrigt mailet med Dan Jørgensen han sidder i EU parlamentet men skal tilbage til Fyn , han har det på programmet og lovede at der skete noget snart, så må man da bare håbe at han ikke som alle andre løber fra sine løfter :-))


  • #12   23. maj 2012 Også en af de 62 % (og er for et forbud mod dyresex)

  • #13   23. maj 2012 du kan jo ikke bare aflive naboens hund uden naboens tilladelse ved dyrlægen.. og ville du give tilladelse til din hund aflives fordi den har generet andre?? næppe!!

    og er hunden i færd med at skambide et får eller ged ville jeg godt nok ikke turde gå hen og sige FYFY lille hund kom her vi tager dig i bilen og kører ind til dyrlægen og får dig aflivet... arg det sker bare ikke i den virkelige verden.


  • #14   23. maj 2012 Kan godt se at jeg er lidt "nedstemt" smiley
    Jeg kan godt følge at hvis hunden skader folks dyr og man ikke har andre udveje end at handle her og nu.....syntes så bare at der er mange hunde der burde ende samme vej som skambider andre hunde og børn. Men der er det bare så svært at få hundene aflivede. Så hvis loven skal blive syntes jeg at der burde komme stramninger overfor folk der ikke kan styre deres hunde.
    Bare min mening smiley


  • #17   23. maj 2012 Nu mener jeg ikke at man skal tilkalde dyrelægen for at aflive dyret uden andres indblanding......men som det er med hunde der bider andre så er det politiets arbejde at vurdere om hunden er til fare og derefter er det deres beslutning om de skal aflives.

    Mener bare at der burde være nogle professionelle inde over i stedet for man "bare" kan se sig sur på naboens hund,sætte en seddel på ejeres dør om at hunden vil blive skudt hvis den nærmer sig grunden igen... Og når hunden så ved et uheld kommer ud af haven bliver skudt.

    Det er sådan en situation jeg snakker om og ikke hvis hunden skader børn,dyr,mennesker på ens grund.
    Der er bare intet kontrol andet end at du skal kunne bevise at du har advaret....syntes bare grundlaget for at skyde en hund i det eksempel jeg giver er for tynd.


  • #19   23. maj 2012 Maj-Britt : jeg giver dig helt ret,har kun hørt om 1 sag og det er balder sagen så det er ikke noget der sker ofte. Jeg tænker bare om det er alle sagen vi hører om og der i virkeligheden er mange flere. Måske er der ikke og det er jo bare heldigt så :)))

  • #20   23. maj 2012 Jeg er med de 62 %, fordi at man for det første skal advarer ejeren før man skyder hunden, ergo ved ejeren også at hunden er til gene. Medmindre hunden selvfølgelig er igen med at skade et andet husdyr.
    Man skal jo også huske på at man skal både have tilladelse til at have våben og så skal det være ude på landet, så det er jo ikke alle og en hver der kan skyde hunden.


  • #21   23. maj 2012 Har også lige haft et skadet får i hænderne fordi en idiot ikke kunne holde sin hund på sin grund, så jeg er også en del af de 62%...



  • #22   23. maj 2012 Jeg er helt sikkert også blandt de 62 %. Der skal jo advares inden man skyder hunden. Så der burde ikke være nogen som helst risiko hvis man holder sin hund hjemme.

  • #23   23. maj 2012 Jeg er også iblandt de 62%, som mener, at loven om Mark- og Vejfred skal bestå, som den er. Det er og bliver ejers ansvar at sørge for, hunde bliver på sit eget, og det er jo ikke sådan, at man "bare" kan plaffe en tilfældig hund ned, som kommer uønsket ind på grunden. Der skal RIGTIG meget til, før Mark- og Vejfredsloven kan tages i brug.

    For så vidt angår dyresex, er jeg også en af dem, som mener, det skal forbydes.


  • #24   23. maj 2012 Jeg synes ikke, der bør slækkes på loven, så jeg hører også under de 62%...

    Nu har der været meget debat omkring sagen om Balder, men kender reelt ikke til andre hunde, der er blevet skudt. Jeg har set en advarsel i dagspressen 1 gang for et par år siden - der var en gårdejer på Tuse Næs, der gentagne gange havde fået sine får skambidt af en hund/hunde.

    Jeg har reflekteret lidt over det siden Balder. Jeg synes måske godt, at man kunne revidere loven - men for guds skyld ikke slække på den.

    Du kan kun true med at skyde hunden, hvis du har advaret behørigt, samt har jagttegn samt bor på landet.

    Nu er der mange af os, der bor i byen... Og der kan man vist kun blive ved og ved med at melde det. Men det er jo egentlig ikke mere acceptabelt at naboens hund dræber mine opfundne kælekaniner end fårene. Så måske kunne man revidere loven til 3 tårnhøje dyrt betalte bøder og derefter bliver hunden optaget med henblik på videreformidling eller aflivning.

    Men jeg synes ikke det hjælper at blive ved og ved med at udskrive bøder til ejere, der ikke tager ansvaret på sig. Det løser jo slet ikke problemet. Og alle bliver jo kede af at miste sine dyr - om det er så får, kaniner, andre hunde, katte eller høns og om det er by- eller landzone.


  • #25   23. maj 2012 egentlig ikke helt svar på ts tråd men...hvad hvis denne historie havde været om en levende person....sidste år da bukkejagten gik ind blev vores lille kia picanto ramt af en kugle...vi ligger ca. 100 meter fra omme bakker der er en mark og vej imellem....picantoen stod i indkørslen bagruden blev skudt.....tænk hvis jeg havde stået der, eller trunte.......

  • #27   23. maj 2012 Jeg er med i de 62%.
    Af samme grund som nogen af de første, der skrev i forummet ( har ikke læst det hele).

    - Min hund er mit ansvar. Ikke andres.
    Og hvis min hund er syg i hovedet nok til, at den skambider et andet dyr, så skal den alligevel aflives, efter min mening.

    Dyresex - Dét skal forbydes. Dyrene kan ikke tale og kan ikke fortælle om de lider overlast eller ej.


  • #28   23. maj 2012 Jeg er også blandt de 62% der synes det er okay.

    Hvis en hundeejer efter advarsler, stadig ikke holder sin hund på egen matrikel eller i snor/under kontrol, så må det være deres eget ansvar hvis hunden må bøde.

    Det er jo ikke en lov der giver gud og hver mand ret til at rende rundt og skyde, men en sidste udvej, og kun hvis man i forvejen har våbentilladelse.


  • #29   23. maj 2012 natascha S

    Jeg er helt enig i at dyresex skal forbydes, men jeg er også en af de 62%, Ja det er en gammel lov, men hvis folk virkelig synes deres hund er en del af familien, ville man da også sørge for at hunden bliver på egen grund og ikke løber og genere naboer.


  • #30   23. maj 2012 Jeg synes heller ikke den skal ændres - med mindre ændringen betyder at politiet, efter x antal advarsler med tilhørende bøder, kan tage hunden med sig og finde et nyt hjem til den.

    Jeg synes ikke, det er okay at skyde en familiehund, nej. Men det er ENDNU MINDRE okay som hundeejer, at lade det komme dertil, hvor modparten føler det er sidste udvej.

    Det er hundeejerens ansvar at sørge for, vi ikke når dertil! Når nogen siger "næste gang jeg ser din hund på min grund, skyder jeg den" så holder man den kraftædemig væk for enhver pris!

    Jeg håber balders ejere har en dårlig smag i munden - både overfor den stakkels hund, der måtte bøde for deres uansvarlighed, men også overfor den stakkels mand, der nu har måttet gå under jorden, pga. fremlæggelsen i medierne. Føj!


  • #31   23. maj 2012 Dyresex derimod, er jeg dybt imod, og har også givet min underskrift.

  • #32   23. maj 2012 Møder mange børn fx der er bange for hunde, så selvom hunde i dag er kæledyr så kan det ikke nytte de render rundt... ville naboen have hund havde de nok købt en... så ja så længe man skal advare så må jeg også være på de 62 %, uanset hvormeget jeg elsker hunde, og at jeg aldrig kunne skyde en....

    Dyresex er et overgreb på et levende individ der ikke kan give tilsagn eller takke nej, det er noget værre svineri og bør forbydes... har også givet min underskrift...


  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #33   23. maj 2012 Jeg er for en lovændring.

    Ingen tvivl om at det er forkert at lade en hund strejfe, men
    jeg synes ikke at det skal være op til den enkelte jæger at dømme hunden til døden.
    For jægeren er det så let at skyde et dyr, men ofte sider der en familie tilbage der har mistet et medlem af familien.

    Jeg stoler ikke på den enkelte jægers dømmekraft i situationen.

    Der findes også hundehadere blandt jægere, og jeg synes ikke at disse skal kunne skyde løs på folks hunde og så dække sig ind bag en ældgammel lov.


  • #34   23. maj 2012 Synes det er super, det bliver debatteret igennem for kæledyrs status HAR ændret sig - og der er flere af dem på helt andre vilkår end der har været tidligere.

    Jeg er sikker på, at man kunne justere lidt, så den vil tage højde for det - men som udgangspunkt går jeg helt ind for at vi alle bliver forholdt vores ansvar for vores kæledyr.


  • #36   23. maj 2012 Jeg er en del af de 62%
    Ja dyre sex skal forbydes og ja listehundeloven skal så osse justeres lidt...
    Dyremishandling skal have en større straf, plus det skal være muligt at politiet skal kunne fratage folk de dyr der bliver mishandlet...


  • #37   23. maj 2012 LS: )

    Hvis familien virkeligt så denne hund som et medlem af familien, ville man så ikke gøre alt for at holde hunden på sin egen grund, de er jo blevet advaret flere gange. Jeg ser det som ligegyldighed, hvis man virkeligt elsker sin hund havde man sørget for at den situation aldrig ville ske så mange gange, et er at der kan ske uheld. Men når det sker flere gange er og bliver det ligegyldighed fra hundeejerens siden.


Kommentér på:
Ændring af loven....hvad syntes i??

Annonce