{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

hvilken race vil passe bedst? hmm {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg formentlig bliver ejer af et lille landsted ALENE og vil derfor gerne ha en ekstra hund. Enya min lille blanding ér altså ikk nogen go en vagthund, hun er ikke så stor og virker altså ikke så skræmmende.
Mit spørgsmål er så hvilken race vil passe til det jeg skal bruge den til?
Her lidt informationer om omgivelser og brug:
-STOR lækker grund at bevæge sig på.
-Familiehund og ikke enmands hund da jeg ofte har besøg familie og veninder med børn.
-Skal med på lange ture med hestene og vil være sammen med mig det meste af dagen når jeg har været på arbejde og hestene (hvilke står hjemme) skal ordnes!
- kunne være sammen med min anden hund (de kan vænnes til meget, men ved ikke om enkelte racer har det bedst alene, ikke hvad jeg umiddelbart ved da det jo er et flokdyr)

Jeg har det personligt svært ved shæfer og rotweiler, ingen tvivl om at det kan være dejlige hunde men har ikke haft de bedste oplevelser med dem.

Jeg syns efterhånden jeg har læst et utal af racebeskrivelser igennem men kan ikke rigtig bestemme mig har selvf. nogle favoritter men det er ikke mig der har erfaringen med racerne.

Hos mig er hundetræning et must!

Jeg er åben overfor alle indslag og har brugt meget tid på os at sidde og kigge på div. hunde her inde!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken race vil passe bedst? hmm
  • #2   20. jun 2010 Måske dalmatiner?

• #3   20. jun 2010 hvad med en howawart? der en dejlig en til salg herinde den hedder dona! jeg har selv kigget på den mere en en gang, men tror den bliver for stor til os.

• #4   20. jun 2010 Vi har en rhodesian ridgeback.
    Fantastisk hund, som absolut vil kunne passe på dig. Vores gør ikke noget, men bare den lave brummen når han knurrer, er nok til at få de fleste til at bakke.
    Vores er glad for heste (vi kalder ham hestehviskeren). Vi har ikke selv heste, men går tur, hvor vi går forbi en mark med heste - og engang imellem står de og "pruster" til hinanden :o) Det er faktisk det eneste dyr, som han ikke føler for at jage med.....

• #5   20. jun 2010 bull mastiff en dejlig super venlig hund som elsker alle men som passer på hvis ejer kommer i fare....god som dagen er lang
    belgisk hyrdehund kan kræve en del mental aktivering men er en rigtig god hund,,bare sørg for at få den et godt sted fra så den ikke er nervøs

• #8   20. jun 2010 Jeg syntes også du skulle kigge på en bullmastiff. Det er virkelig en fantastisk hund. Jeg er selv den heldige ejer af en og racen har virkelig fasineret mig. De er dejligt rolige og det er ikke en hund der gør osv, men man er ikke i tvivl om at hvis der er farer på færde så har de opdaget det og så passer de på familien. Jeg har min hund med over alt og der er aldrig problemer med hende. De er meget venlige både over for børn, andre hunde, andre dyr som feks katte og heste osv. En bullmastiff er ifølge min erfaring en stor hund der ikke fylder ret meget. De er glade og kærlige, men de sidder ikke skødet af folk. De er dog meget glade når der kommer gæster, men de varer som regel ikke mere end 10 min så er de faldet til ro igen. Syntes du skulle prøve at læse noget mere om racen og se om det var noget:)

• #9   20. jun 2010 Jeg kan jo kun anbefale dig en Rhodesian Ridgeback.... Skøn hund. Vi har vores sammen med en lille Whippet og vores søn på 7 år.
    De elsker motion og hundetræning, kan være lidt reserveret over for fremmede, men vores er sådan en selskabspapegøje der helst sidder på skødet af gæster. En dejlig hund, som sjældent gør, men knurrer når der er noget...

• #10   20. jun 2010 ingen tvivl her en Broholmer har alt det du skal bruge

• #11   20. jun 2010 Jeg tænker labrador eller golden retriever.. eller hvilken som helst anden retriever..

De er gode familie hunde, elsker at kunne løbe hvor det passer dem og kan sagtens opdrages til gode vagthunde..

• #13   20. jun 2010 tag et kig på (mellem)Schnauzeren eller riesenschnauzeren - det kunne være en mulighed

• #14   20. jun 2010 1000 tak for alle indlæggene... de er virkelig brugbare. Pelspleje har jeg det fint med og har selv overvejet collien eller golden retrieveren, men det er ligeså meget fordi at det er hunde jeg har haft hos mine forældre... Rhodesian og bullmastif kender jeg slet ikke til, kun af navn - har os tænkt hyrdehund eksempelvis tuveren, howavart har min veninde haft, skøn hund... det er bare ikke lige til det her. Jeg skal ud og se en masse forskellige kenneler inden jeg vælger det er der ingen tvivl om.

Bullmastiff den går ikke ind under den nye hundelov vel?

• #15   22. jun 2010 En Belgier (Groenendael, Laekenois, Malinois og Tervueren) kan godt være en stor mundfuld og de kan være (især Malinois) alt for meget hund, selv til en erfaren hundeejer. Dertil kommer at de vogter og kan være personbeskyttende. Man kan godt få en Belgier til at acceptere at der kommer fremmede, men det er noget man skal have i baghovedet når man træner dem. De er opdrættet til at hyrde forholdsvis selvstændigt ved at følge hyrden og så samtidig beskytte flokkene mod evt. tyve.

Dertil kommer at de kører højt og kræver en del aktivering. Ikke så meget som en Border Collie, men det er tæt på.

Vælger du en Tervueren, så sørg for at læse godt op på racen og vær opmærksom på at få den fra en god opdrætter, da nogle linier af racen har problemer med temperamentet, hvillkete resulterer i sky og nervøse hunde (hvilket en Belgier ikke bør være).

• #16   22. jun 2010 M.I tak for den detaljerede beskrivelse, den race er formentlig sorteret fra nu... dejligt med informerede mennesker!

• #17   22. jun 2010 Er bullmastiffen ikke for tung til lange ture med hesten?

Hvad med en boxer? den passer på, kan fint i sin flok - dog skal man være obs på at man ikke kan være sikker på at en voksen boxer kan med en af sammen køn, hvis de ikke bor sammen.
    Den er aktiv og utrolig menneskekærlig - super familiehund

• #18   22. jun 2010 Lotte O: Det var så lidt. smiley

Det er jo min race og det er fantastiske hunde, men jeg kender til en del tilfælde hvor det er gået galt, fordi ejeren er blevet helt overrumplet og det er jo synd for både ejer og hund.

• #19   13. maj 2013 Caroline: jeg gætter på ts har fået hund smiley

• Caroline J
    Caroline J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #20   13. maj 2013 Man kan ikk få for mange smiley

• #21   13. maj 2013 Jeg tænker også dalmatiner. Især når det skal være en der kan virke skræmmende og også skal kunne løbe et godt stykke. Desuden er dem jeg kender gode omkring heste smiley

Kommentér på:
hvilken race vil passe bedst? hmm

Annonce