hvilken race vil passe bedst? hmm {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at jeg formentlig bliver ejer af et lille landsted ALENE og vil derfor gerne ha en ekstra hund. Enya min lille blanding ér altså ikk nogen go en vagthund, hun er ikke så stor og virker altså ikke så skræmmende.
Mit spørgsmål er så hvilken race vil passe til det jeg skal bruge den til?
Her lidt informationer om omgivelser og brug:
-STOR lækker grund at bevæge sig på.
-Familiehund og ikke enmands hund da jeg ofte har besøg familie og veninder med børn.
-Skal med på lange ture med hestene og vil være sammen med mig det meste af dagen når jeg har været på arbejde og hestene (hvilke står hjemme) skal ordnes!
- kunne være sammen med min anden hund (de kan vænnes til meget, men ved ikke om enkelte racer har det bedst alene, ikke hvad jeg umiddelbart ved da det jo er et flokdyr)
Jeg har det personligt svært ved shæfer og rotweiler, ingen tvivl om at det kan være dejlige hunde men har ikke haft de bedste oplevelser med dem.
Jeg syns efterhånden jeg har læst et utal af racebeskrivelser igennem men kan ikke rigtig bestemme mig har selvf. nogle favoritter men det er ikke mig der har erfaringen med racerne.
Hos mig er hundetræning et must!
Jeg er åben overfor alle indslag og har brugt meget tid på os at sidde og kigge på div. hunde her inde!
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Fantastisk hund, som absolut vil kunne passe på dig. Vores gør ikke noget, men bare den lave brummen når han knurrer, er nok til at få de fleste til at bakke.
Vores er glad for heste (vi kalder ham hestehviskeren). Vi har ikke selv heste, men går tur, hvor vi går forbi en mark med heste - og engang imellem står de og "pruster" til hinanden :o) Det er faktisk det eneste dyr, som han ikke føler for at jage med.....
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
belgisk hyrdehund kan kræve en del mental aktivering men er en rigtig god hund,,bare sørg for at få den et godt sted fra så den ikke er nervøs
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 162
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 5
De elsker motion og hundetræning, kan være lidt reserveret over for fremmede, men vores er sådan en selskabspapegøje der helst sidder på skødet af gæster. En dejlig hund, som sjældent gør, men knurrer når der er noget...
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 57
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 57
De er gode familie hunde, elsker at kunne løbe hvor det passer dem og kan sagtens opdrages til gode vagthunde..
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 10
Bullmastiff den går ikke ind under den nye hundelov vel?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Dertil kommer at de kører højt og kræver en del aktivering. Ikke så meget som en Border Collie, men det er tæt på.
Vælger du en Tervueren, så sørg for at læse godt op på racen og vær opmærksom på at få den fra en god opdrætter, da nogle linier af racen har problemer med temperamentet, hvillkete resulterer i sky og nervøse hunde (hvilket en Belgier ikke bør være).
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 10
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Hvad med en boxer? den passer på, kan fint i sin flok - dog skal man være obs på at man ikke kan være sikker på at en voksen boxer kan med en af sammen køn, hvis de ikke bor sammen.
Den er aktiv og utrolig menneskekærlig - super familiehund
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Det er jo min race og det er fantastiske hunde, men jeg kender til en del tilfælde hvor det er gået galt, fordi ejeren er blevet helt overrumplet og det er jo synd for både ejer og hund.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
maj 2013
Følger: 1 Svar: 1
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 25
hvilken race vil passe bedst? hmm