5.393 visninger
|
Oprettet:
Kan ikke tåle hund... hva så?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min datter har astma og det brudt ud i fuldt flor...
vi har så fået taget en blodprøve og den viser hun ikke kan tåle pelsdyr- fældende.
Men nu er jeg jo den heldige ejer at to hvid schwezisk hyrdehunde. Og det er jo så dem hun ikke kan tåle.
Jeg er knust og min datter ikke mindst!
Kan vi gøre noget for at beholde hundene eller er det umuligt??
Jeg fik afvide at de skulle stå i hundegård 24/7 og det vil jeg bare ikke byde mine hunde.
Er der nogen af jer som har allergi og stadig har hunde som kan give nogen gode råd?
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 534
haaber i finder en loesning paa det...
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 98
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
Jeg kan godt se jeres problem og det er frygtelig at skulle finde nye hjem til sine dyr, men hvis det er på bekostning af datteres helbred at beholde dem, så synes jeg ikke I har noget valg.
Håber det bedste for jer alle.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 960
Men jeg fik så en hund og fik piller mod allergien og tager samme medicin for astma jeg altid har taget, og det kunne ikke gå bedre. Jeg kan stadig godt være plaget af allergien, men det er alleroftest om sommeren - skodtidspunkt for mig pga. varmen og pollen.
Det kan selvfølgelig godt være at jeg er ved at vokse fra det, da jeg faktisk er blevet rigtig ringe til at huske at tage medicin, og alligevel kan "overleve" uden nyseanfald.
Da jeg var mindre gik jeg årligt til priktest, hvor jeg fandt ud af, at hest var det jeg mindst kunne tåle, efterfulgt af hund, og jeg var også engang indlagt et par dage fordi jeg havde været hjemme hos en golden retriever.
Håber I finder muligheden for at beholde både hund og barn. ;D
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 862
hun blev testet da hun var 2 år og der viste hun ingenting for hunde.... Det gør hun så desværre nu.
Hun er sat op i medicin og fået en ekstra pille samtidig.
Min datter er 8 år gammel.
Selvfølgeli kommer hendes helbred først ingen tvivl. Men ja jeg har to hunde som skal have nyt hjem og det er rigtig svært.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 592
Der er måske også håb for at din datter kan vokse sig fra det,, men det sker kun hvis hun er i et hundehårsfrit miljø,, så længe hun går op og ned af hundene sker det ikke..
Måske det bare bliver endnu værre,,, så valget er op til din og din mands samvittighed,,
Mange tanker herfra..
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Ikke at I skal vente for længe selvfølgelig, men jeg mener...det skal jo også lige nå at virke, så I kan se effekten
Held og lykke med det
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 862
JEg tror heller ikke det går i sig selv... desværre.
Jeg leder allerede nu efter nyt hjem til hundene... Problemet er bare at hanner nok ikke er nem at finde hjem til....
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
I har stadig mulighed for at få hund igen når hun forhåbentlig vokser fra det.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 219
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
En læge blev tilkaldt og han fik antihistamin. Anfaldet fortsatte og en ny læge blev tilkaldt....endnu en sprøjte fik han.
Da anfaldet tilsyneladende ikke stoppede blev endnu en vagtlæge tilkaldt og Lars fik den tredie sprøjte....og besked på at søge på skadestuen hvis der ikke kom bedring.
En ambulance blev tilkaldt da anfaldet fortsatte, og da falckfolkene var ved at hjælpe ham ud i ambulancen stoppede hans hjerte.
Til al held var mændene i stand til med strøm at få gang i hjertet igen, og han blev lagt i respirator.
Han var 18 da han døde.....og heldigvis foræret sit liv tilbage igen.....havde de ikke været der var han her ikke i dag.
Fra den dag forstod vi hvor alvorlig en sygdom min bror har, og katten blev aflivet.
I dag har han to hunde.....nogle han kan tåle!
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 112
Jeg har haft allergi og astma siden jeg var 4 år gammel, og ved priktesten reagerede jeg på ALLE formerne for allergi inkl. pelsdyr.
Men heldigvis ville min mor og far at vi alligevel skulle have dyr. Først fik vi en undulat (ved godt det ikke er pelsdyr) - dette gik fint. Dog kunne jeg ikke tåle de hirsekolber, som fugle jo får.
Mine forældre bliver skilt, og jeg får en hund (tøsen i min profil). Min far får også hunde (golden), min bedste havde hunde, katte og heste.
Det korte af det lange er, at jeg blev BOMBADERET med pels-stimuli, og ja måtte til tider tage meget medicin, men det som er den lykkelige slutning er, at fordi jeg blev bombaderet med alt det jeg ikke kunne tåle, så kan jeg leve et liv idag, hvor jeg KAN tåle alle former for pels-dyr. Kan dog fortsat have en smule gene ved heste, men dette skyldes højst sandsynligt hø og halm - støv.
Så altså mit bedste råd (stik imod alle læger) BOMBADER dit barn med stimuli - og lad dit barn lege på gulvet sammen med hundehår m.m.
Forbyg med medicin - og jeg er sikker på at I alle får et lykkeligt liv med pelsdyr
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 112
Det kan være godt at have en hundefri zone, hvor din datter kan være - eksempelvis hendes værelse.
Mht. for eller imod medicin - så kan jeg sige at jeg ikke ville tøve med at give mit barn medicin for høfeber/allergi/astma - jeg ville ikke have været her idag, hvis det ikke var for medicinen.
Og det er vigtigt for mig at understrege, at jeg jo ikke kan tåle NOGET udenfor - så om mine forældre havde valgt vi skulle have dyr eller ej, så skulle jeg alligevel tage medicin for bare at LEVE.
Jeg er meget modstander at den kliniske rene verden vi lever i idag - alt skal være så rent og parfumefrit som muligt, og spørger I mig, så er det netop grunden til at der er SÅ mange som lider af allergi/astma. Undersøgelser viser at børn som opvokser på landet, hvor der er støv, natur og dyr nærmest ikke udvikler allergi/astma - tankevækkende??
Jeg er ihvertfald et eksempel på at et by barn, med en mor med rengøringsvanvid udviklede allergi/astma - fik snavs (i form af en hund) ind i hjemmet, og vokser fra det.
Kan ikke tåle hund... hva så??