Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cesar Milan ..
  • #1   25. jun 2010 Ja, det er dobbeltmoral så det batter!

Og så skal det jo helst være verdens tyndeste halsbånd/line de har fundet og puttet på hunden - kan næsten mærke smerten... ;o(

• #3   25. jun 2010 Dobbeltmoral?
    Det forstår jeg ingenting af. Hvilken modsætning ligger der i at bruge Cesar Milan-metoder og så gå til udstilling med sin hund?

• #5   25. jun 2010 Danni giver svaret på, hvorfor jeg synes det er dobbeltmoral.

• #6   25. jun 2010 men jeg kan selvfølgelig ikke vide om de er tilhængere af manden...

... dog svært for mig at forstå at man kan være det!?!?

• #8   25. jun 2010 Det er da noget vrøvl. Der er da rigtig mange, der finder Cesar Milan helt i orden.

Jeg ser intet dobbeltmoral overhovedet.

Dobbeltmoral er det, hvis vedkommende, der stod med linen om halsen på vapsen ytrede sig negativt om Milan, når han gør det samme....

• #9   25. jun 2010 Tjaa jeg synes nu godt om cesar Milan. men hans metode med halsbåndet skal ikke bruges ved udstilling. Kan nu heller ikke foestille mig det har været på den måde, men nu var jeg der jo ikke selv. Normalt sætter man kæden der op og det med hunden halser kan være fordi den evt, har løbet inden for at puste. Nogle kan faktisk brugde den metode for at skjule evt. øjenfejl. mandelformet ctr. runde øjne

• #10   25. jun 2010 Maria. Vi er vel alle forskellige. jeg synes manden er pisse dygtig.

• #11   25. jun 2010 Danni. Nu ved jeg ikke hvor mange programmer du har set med den mand, men han mishandler ikke hunde. Mange kan dog ikke lide hans metode med halsbåndet oppe bag ørerne hvor man giver et huk fremad. Metoden er den man kan og (SKAL kun bruges få gange) så går hunden pænt. Metoden lærte vi faktisk ude i den schæferklub jeg trænede i og selv de mest ustyrlige hunde gik pænt efter et til to huk. Jeg ved godt man skal passe på nakken og alt det der. Men jeg kan satme ( sorry) ikke tage de narhoveder der kommer med en hund på 55 kg i læderhalsbånd og flexline der så tror de kan have styr på bæstet. Det kan man bare ikke hvis den beslutter sig for at "gå sin egen veje". Så der kan vi tale om at være naiv

• #12   25. jun 2010 men heldigvis da træner vi alle hund på forskellige måder og selvom man har to af samme racer er der forskel på hvordan de skal tackles.

• #13   25. jun 2010 Når folk har meget travlt med at kritisere CM´s brug af linen oppe bag ørene, men samtidig overhovedet ikke kan få øje på den måde rigtig mange udstillingshunde bliver handlet på i udstillingsringene, så kan jeg nu heller ikke se andet end dobbeltmoral.

• #14   25. jun 2010 Retrievere skal vises for løs line.......

Dog er vi begyndt at se en tendens til at folk "strangulerer" deres retriever på udstillinger.

Jeg synes at det er usmageligt og aldeles unødvendigt!!

Hvis hundene ikke er gode nok til selv at vise det bedste de har og man ikke er tilfreds med det, ens hund kan byde på, så lad den blive hjemme!!!

• #15   25. jun 2010 Danni, det er sgu nok lidt naivt, må vi erkende ;o)

Der er MANGE der går ind for hans metoder. Også dem, der ikke er så stuerene...

Og rigtig mange af dem bliver brugt aktivt...

• #16   25. jun 2010 Lise, problematikken ligger jo i, at ingen ved, om vedkommende udstiller har noget som helst imod Milan..

Jeg ved ikke om TS bare vil skyde med spredehagl og at der så måske render nogen forbi, der både taler imod Milan OG halvvejs kvæler hunden på udstilling... Det er da muligt...

Men i forhold til hendes eksempel er der ingen dobbeltmoral, IMO.

• #17   25. jun 2010 CH. Det tror jeg du har ret i. man må jo selv sortere og bruge dem som man mener er rigtige

• #18   25. jun 2010 DET her hører ikke hjemme i en retrieverring!!!!!

(link fjernet)

Jeg vil 1000 gange hellere se dette:

(link fjernet)

Eller dette:

http://www.clairstone.dk/Billeder_ny_07/home/home%202010/Kr_Himmel_2010/Klara_s_8,5yrs.jpg

• #19   25. jun 2010 Var lige væk.

Dobbeltmoralen ligger i at INGEN vel sætter de store spørgsmålstegn ved at en bruger opretter en tråd om udstilling - selvom at der er en del, der handler deres hunde med metoden "halsbånd/tynd liine op om ørene" - men opret lige en tråd om Milan og at man synes at hans metoder er OK .. så bliver ts bombaderet ud af banen.

Deraf dobbeltmoralen. Milan er no good - udstilling er very good.

Og nej, det var ikke fordi hundene var forpustede at de hostede og hev efter vejret. Det var fordi det helt tydeliigt var "nemmere" for handlerne at få dem til at stå, gå og løbe på den ønskede måde.

• #20   25. jun 2010 Er det egentlig dobbeltmoral, hvis man går ind for CM's måde at bruge halsbånd på, og samtidig være imod det som Mette jo så fint viser på det første af retrieverbillederne?

• #21   25. jun 2010 Danni. Flexline er noget lort i mine øjne og kun noget man bør bruge på større marker. en hund skal være ved siden af sin ejer.

Jeg mener også selv jeg har styr på min hund tæt på de 100 %. men Total kontrol har man aldrig - det er et dyr man taler om og man ved aldrig hvordan den reagere lige pludseligt, men det kan godt være du har næsten 100 % styr på den . hehe
    Min dreng på 3 kan gå med med hanhund på plads - han får dog kun lov i haven og lige uden for havelågen når der ikke er andre i nærheden for som sagt, du kan ikke stole 100 % på et dyr

• #22   25. jun 2010 Mette med de 2 ligslæbere .

Lige ot ... den nederste hund (den sorte) er da så fed, at der næppe kan være tale om en udstillingshund, eller hvad ?

• #23   25. jun 2010 <b>Er det egentlig dobbeltmoral, hvis man går ind for CM's måde at bruge halsbånd på, og samtidig være imod det som Mette jo så fint viser på det første af retrieverbillederne?</b>

Afgjort.

• #25   25. jun 2010 Martine:

Den hund er 8/9 år gammel på billedet og er multichampion og brugt meget på jagt:-)

Så jo, hun kan godt arbejde. Selv efter 3 kuld hvalpe:-)

• #26   25. jun 2010 Dobbeltmoralen er at DKK og mange hundejere tager stærkt afstand fra Cesars hårde metoder, men at de samme hårde metoder buges på officielle udstillinger arrangeret af DKK, af de selvsamme mennesker som tager afstand fra Cesar.
    En hund burde ikke tvinges til at se pæn ud.

Personligt mener jeg at Cesar er en id.....

• #27   25. jun 2010 Martine, jeg har aldrig nogensinde været til andet end en schæferudstilling - men jeg kan da love dig, at jeg i den grad tager afstand fra det, jeg kan se på Mettes billede.

Kan ikke se, der er nogen forskel på det og på at halvstrangulere hunden på andet tidspunkt.

Jeg har svært ved at forestille mig, at der ikke er nogen der sætter spørgsmålstegn ved, om det er ok eller ej....

Jeg vil da understrege, at man ikke i en tråd om udstillinger kan se, om den udstilling er en, hvor nogen har brugt halsbåndet på den måde..

Det vil være det samme som at starte en tråd om træning og så skulle gå amok over at nogen brugte halsbåndet - uden det overhovedet har været nævnt i tråden.

• #28   25. jun 2010 Jeg vil så sige at jeg går IKKE ind for CM`s metoder!!

Så jeg anser ikke mig selv for dobbeltmoralsk........ Ikke i den sammenhænge i alle tilfælde.

• #30   25. jun 2010 CH

Jamen fint - har du ikke været til en DKK udstilling ved du jo så heller ikke hvordan det er sådan et sted.

Og tro mig - jeg har været på en del DKK udstillinger og brugen af halsbåndet på omtalte måde er IKKE et særsyn.

• #31   25. jun 2010 Mette med de 2 ligslæbere .

Okay ... jeg synes med min meget begrænsede viden om hvordan en lab skal se ud, at den er mega overvægtig smiley

• #32   25. jun 2010 Martine, jeg kan snildt forestille mig, at det er forekommende meget ofte.

Ambitiøse hundefolk går langt på deres hundes bekostning, det er der ingen tvivl om - om det så er i udstilling eller anden sport.

• #33   25. jun 2010 Elsker jagt. LIGE PRÆCIS. han kan nemlig nogle ting som andre ikke kan. Bare hans kropssprog kan han meget med uden overhovedet at rører hunden. Nå logger af nu

Hygge

• #34   25. jun 2010 Martine:

Ja, hun er en ret tung hund, men faktisk rimelig elegant i bevægelse.

Og så er hun:

*internationalshow •nordic •norwegian •swedish •finnish •danish
    •germanclb •germanvdhchampion
    •Resv.JuniorWorld Winner03 •retriever-of-the-year-2004 • berlinsg05
    •COPENHAGENWINNER 2007*

• #35   25. jun 2010 * Hunden *

Du har nok ret mht PH og oldnordiske metoder .. og en af grundene til at folk ikke øffer over udstilingstrådene er muligvis nok uvidenhed, grundet de aldirg har været til en udstilling og ikke har fantasi til at forestille sig hvordan det foregår.

Jeg så idag en spaniel i en galge. Den sad ret op, for snoren var spændt så stramt, at den ganske enkelt ikke kunne andet.

• #37   25. jun 2010 *CH* !

Men ser du at folk er "efter" udstilinger ? Ikke rigtigt, vel ?

Men at sætte en Milan video ind - eller en gr C video hvor man ser stokkeslagene .. så er H... løs i laksegade ! (Eller var det fanden, der var løs ???)

• #38   25. jun 2010 Mette med de 2 ligslæbere .

Jamen så er hun jo en rigtigt fin hund smiley

Men sådan off the record .. synes du da heller ikke at hun er fed ?

• #39   25. jun 2010 Martine - nej, jeg ser heller ikke nogle tråde hvor udstillinger kritiseres for det her.

Og det er da helt sikkert, at det bør give stof til eftertanke....

• #41   25. jun 2010 Jeg tager helt bestemt mindst li' så meget afstand til "udelukkende positiv forstærkning" metoder, som jeg gør til CM.

Hvis ellers man evner at sortere skidt fra kanel er der brugbare metoder i begge lejre.

• #42   25. jun 2010 Jeg tager afstand fra flooding, at man ikke respekterer hundens signaler under træning, at man blokerer for hundens lufttilførsel, at man bruger stødhalsbånd til aversionstræning...derfor er jeg imod Cesar Milan (og ja, jeg har set videoklip hvor alt ovennævnte blev vist).

At han så nogle gange undlader at bruge så ekstreme metoder og får gode resultater med dem synes jeg egentlig ikke undskylder de gange han bruger dem. Jeg synes f.eks. heller ikke en mor er en særlig god mor hvis det ene barn får en regelmæssig lussing, selvom hun aldrig slår nogle af sine andre børn.

Jeg har set tyske adfærdsbehandlere arbejde med problemhunde med aggression og det kan altså godt lade sig gøre uden at alfa-rull og andet pjat.

Mht. udstillingslinerne, så ved jeg slet ikke nok om hvordan de bruges til at kunne udtale mig om det. De få gange jeg har udstillet hund har det altid være med løs udstillingsline rundt om halsen, der hvor halsbåndet normalt sidder.

• #43   25. jun 2010 Så hvad, du har set det på en udstilling og ergo er vi allesammen tilhængere af det? Jeg er hverken for milan eller at hænge hunden. Min egen får skam snoren højt for ikke at komme i vejen for manken, men jeg hænger ham ikke i den - den føres med stramt udseende uden ret meget tryk på hunden.

Det er da klart at folk ikke er efter udstillinger, for det er ikke et "udstilings"problem, det er et førerproblem - ligesom vi ikke så ofte ser folk gå efter brugshundesport på baggrund af den enkelte der går for langt med den ene eller den anden metode. CM er en hundefører som man kan sætte navn på, som endda reklamerer med at metoderne er åh så effektive - de andre er bare "nogen jeg så på en udstilling/brugsprøve/agilitykonkurrence" og så er det lidt sværere at gå efter.

Helvede har dog været løs i fobindelse med en video fra HKKC, hvor en cocker(?) bliver handlet helt ad h til, samt den infamøse BBC video der i sig selv bragte debat, men senere hen udløste videre snak i forbindelse med at nogle handlere berørte et par EB tæver mellem bagbenene.

Der er vist ingen der påstår at det ikke sker, men derfra til at alle pludseligt skulle synes at det er i orden.. Der er lidt langt.

• #44   25. jun 2010 ¤ Søster McFluff ¤

Jeg har umiddelbart svært ved at se HVOR jeg skriver at ALLE "pludseligt skulle synes det er iorden" ... du kan måske finde det for mig ?

Jeg har ikke på én udstilling set det - jeg har på samtlige udstillinger i DKK regi jeg har været tilskuer til, set det. Det er ikke helt det samme.

Jeg skriver blot, at der er ting der er OK - og ting, der ikke er.

Det er OK at være tilhænger af udstillinger - og hvis du ikke kan se HVOR meget hunde disse steder bliver handlet på omtalte måde, så må du være god til at overse ting - men det er ligesom ikke så "vigtigt" - jeg mener, der har da ikke været samme ramaskrig som over Milan, hvor mange mente programmerne burde forbydes i DK.

Jeg ser i IPO konkurrencer at der er regler der skal overholdes - på samme måde er det vel på udstilinger, eller hvad ?

Jeg har set hunde til IPO konkurrencer blive stoppet - jeg har endnu til gode at se en udstillingshund blive afvist på en udstilling, grundet handlerens håndtering af hunden.

Så modstanden mod omtalte metode, er åbenbart til at overse hos dommerne ?
    Og det er vel i sidste instans disse, der "tegner" udstilinger og hvad der er og ikke er tilladt, eller hur ?

De er fint nok du ikke er enig - det behøver du bestemt heller ikke være - men lad være med at citere mig for noget jeg ikke skriver.

• #45   25. jun 2010 M.I.

"Jeg tager afstand fra flooding, at man ikke respekterer hundens signaler under træning, at man blokerer for hundens lufttilførsel, at man bruger stødhalsbånd til aversionstræning..."

Det gør jeg også.

Men jeg tager li'så stor afstand fra dem, der er faldet så meget i "positiv forstærkning" grøften, at de ikke er i stand til at gå en tur med hunden med mindre de har en cykeltrailer, fyldt med flæskesteg, med på turen, for tænk nu hvis de mødte et eller andet, der gjorde det nødvendigt at "aflede hunden".

På et eller andet tidspunkt må man vel erkende, at det er en fysisk umulighed, at opbevare summen af samtlige "positive forstærkninger" i sin lomme.....eller i cykeltraileren.

Jeg vil dæl'me nødigt være afhængig af at skulle stole 100 % på mine hunde hvis deres motivation udelukkende skulle være, at de helst vil være hos mig fordi jeg har pølser i lommen og fordi jeg kan gøre mig "mere interessant" eller "løbe den anden vej"

• #46   25. jun 2010 CE. Adfærdskonsulent og alt muligt andet .

Amen !

• #47   25. jun 2010 "jeg har endnu til gode at se en udstillingshund blive afvist på en udstilling, grundet handlerens håndtering af hunden. "

Det har jeg til gengæld ikke, og jeg noterede mig endda navnet på ejeren for at klage hvis ikke dommeren havde ageret som han gjorde. Det er den brede "dobbeltmorale" pegefinger jeg ikke er tilfreds med i startindlægget (hvis ikke du mener alle i forbindelse med ustiling, hvem mener du så - skriv det så ingen er i tvivl). Jeg har sådan set hellere ikke citeret dig før dette indlæg men stillet et direkte spørgsmål, og derefter luftet nogle tanker der er mere eller mindre affødt af de forskellige indlæg i tråden.

Mht de bløde kontra de "andre" metoder, ja, jeg er stadig godt tilfreds med den enighed vi nåede sidst, så det vil jeg ikke diskutere forfra her.

CE - stemmeføring, opmærksomhed, en bold (eller andet legetøj) og at give lov til XXX er også positive forstærkere. Aner ikke om det er noget du bruger, men det handler ikke kun om godbidder.

• #48   26. jun 2010 Okay .- så skal jeg skrive det én gang mere.

Folk er "generelt" meget utilfredse og tager afstand fra Cesar Milan, <b>blandt andet</b> pga den måde han benytter halsbåndet på.

Jeg har idag (og ved andre lejligheder) set halsbånd/tynde udstillingsliner brugt på <i>nøjagtigt</i> den samme måde ved en udstilling, og her har jeg aldrig oplevet den massive modstand, som jeg har gjort mod CM.

Det <i>kan</i> skyldes uvidenhed, men gør det ikke det, og véd folk hvad der foregår på diverse udstillinger, synes jeg det er enormt dobbeltmoralsk at sige OK til brugen i en udstillingsring og i diverse galger, hvorimod at CM´s måde i hans "opdragelse" er forkastelig.

Denne tråd er på ingen måde en disk om hårde kontra bløde metoder - at den har taget en drejning i den retning er OK for mig, men det var ikke det oprindelige formål med at lave tråden.

Nej, du har ikke <i>citeret</i> mig - my bad - men du har i din første sætning og sidste afsnit <i>indikeret</i> at det måske var det jeg mente .,, eller sådan har jeg da ihvertfald helt sikkert opfattet det.

• #49   26. jun 2010 *Men sådan off the record .. synes du da heller ikke at hun er fed ?*

Nu har jeg set hende IRL, for det er Kaidos mor....... Men nej, det synes jeg faktisk ikke. Hun ER af den tungere udstillingstype. Hun har haft 3 kuld hvalpe (det sidste rimleig kort tid inden billedet) og hun er 8½ år.

Så af den type og med hendes "historie" og alder, så synes jeg at hun holder sig utrolig flot:-)

MEN nu er jeg heller ikke til de spinkle jagtmodeller:-)

• #50   26. jun 2010 CE: Nu arbejder de tyske adfærdsbehandlere jeg nævnte ikke udelukkende med godbidder.

Selv indlærer jeg udelukkende med ros. leg og godbidder - og ja, min hund bliver altid belønnet for god adfærd, måske ikke lige med flæskesteg hver gang, men hun får altid at vide at hun har gjort det godt, det kan være med en godbid eller leg, men det kan såmænd også bare være et dæmpet "dygtig". Jeg er dog ikke bleg for at sige "nej" til min hund for at stoppe uønsket adfærd udenfor en træningssituation. "Nej" er så stadigvæk indlært med ros og godbidder, men jeg er altså ikke et af de mennesker, der aldrig siger nej til min hund. smiley

Jeg bruger også hundesprog og kan godt finde på at give "blikket" eller knurre, hvis situationen er til det. Der hvor jeg står af er når man påfører hunden smerte eller ubehag for at få den til at gøre hvad man vil have den til. Skal man f.eks. stå og bore fingrene ned i lænden på hunden eller råbe og skrige af den for at få den til at sætte sig, så er der enten noget galt med hund-ejer forholdet eller med indlæringen.

• #51   26. jun 2010 M.I.

Nu handler udsendelserne om CM jo ikke om hvordan man opdrager sin hund fra den er 8 uger gammel. De handler om hvad man gør når først det hele er gået ad helvede til og hunden evt. står lige foran en aflivning.

Vi kunne sagtens tage en meget lang diskusssion om opdragelsesmetoder / indlæringsmetoder, samt hvad man gør når det hele tilter, men det må nok blive i en anden tråd ;O)

• #52   26. jun 2010 "det er enormt dobbeltmoralsk at sige OK til brugen i en udstillingsring og i diverse galger, hvorimod at CM´s måde i hans "opdragelse" er forkastelig"

Det kan jeg godt følge dig i, men hvem har givet udtryk for at deres mening er som du beskriver? De fleste svar jeg ser i denne tråd er imod begge dele.

Altså, ikke fordi jeg vil påstå at de mennesker ikke findes, men jeg har på fornemmeren at du får svært ved at finde ret mange der er imod det ene og for det andet - det er nok næremere enten eller: kvæl hunden ja/nej til begge dele samtidigt. Men nu ved ingen af os hvad alle andre tænker, så det nemmeste er vel at spørge inden man kalder folk det ene og andet.

Hvor mange her synes at CM er frygtelig, men at det er ok at kvæle hunde på udstilling? Dem der rækker hånden op må gerne forklare hvorfor. Tak.

• #53   26. jun 2010 Jeg holder hånden nede!!

Jeg kan ikke fordrage noget af det!!

• #54   26. jun 2010 CE: Jeg sammenligner ikke min hund med de hunde Cesar Milan får ind. Det med min træningsmetode var nu bare for at vise, at min hund ikke kun arbejder hvis jeg vifter en flæskesteg foran næsen på hende.

Jeg sammenligner dog Milan med de tyske adfærdsbehandlere. De bliver kaldt ud til voksne, aggressive hunde og får hånd om problemet uden at skulle kvæle hunden, give den stød eller rulle den rundt. De observerer hunden i et stykke tid for at identificere adfærden, er hunden aggressiv? Er hunden syg? Er hunden angst? HVAD skyldes adfærden? Derefter skræddersyes adfærdsbehandlingen dertil. Et skridt som jeg synes at Milan ofte springer let og elegant henover, mens han stempler hunden med "dominans" stemplet.

Plus, tyskerne viser ejeren hvordan han/hun skal arbejde med hunden og lader ejeren om træningen, hvad der skal laves om i ejerens omgang med hunden, samt de laver en opfølgning efter nogle uger og vender derefter tilbage igen nogle uger efter opfølgningen, sådan at problemet bliver fulgt helt til dørs.

• #55   26. jun 2010 M.I.

Som sagt....ikke i denne tråd ;O)

• #56   26. jun 2010 ¤ Søster McFluff ¤

Okay, nu forsøger jeg for sidste gang. Hvis du ikke kan forstå hvad jeg mener nu, så kan jeg ganske enkelt ikke forklare dig det.

Når én herinde siger CM står der en masse og siger øv - når én herinde siger udstilling, står der INGEN og siger øv. Hvis der er en enkelt der opponerer, er det sjældent (nogensinde ?) fordi de finder metoderne forkastelige.

At der på udstillinger er hunde, der bliver handlet i en stram snor og sat i en galge mens de bliver stylet, samt bare skal sidde i den galge og vente på at komme i ringen - så deres flotte frisure ikke kommer i uorden - er tilsyneladende ikke "synd". Det er jo bare sådan det er.

At CM redder nogle hunde fra aflivning vha hans metode er forfærdeligt ! At andre skal fremstille deres hund i en udstillingsring og derfor gør sig brug af stort set samme metode (halsbånd bagved ørene) for at få et fint resultat som jo i bund og grund IKKE er for hundens skyld, er iorden.

Der er ting som bare er som det er uden at folk opponerer - og så er der ting der ikke er.

Du må ikke bruge pighalsbånd på din hund for så er du en dårlig hundefører og en sadistisk osv ... at grise ligger fikseret hele deres liv og bliver drevet ombord på lastbilerne, der skal fragte dem til slagtning vha stødere .. jamen sådan er det jo bare ... for de fleste.

Og inden du skriver at folk tager afstand fra den måde vi holder svin på. så spørg dig selv om hvormeget frilandskød kontra "alm" svinekød der blvier solgt i supermarkederne,.

Sådan er det jo bare med svin - men at gi en hund et lods i R... - så er han løs igen !

Dobbeltmoral så det pisker - imo.

• #57   26. jun 2010 <b> men jeg har på fornemmeren at du får svært ved at finde ret mange der er imod det ene og for det andet</b>

Dét tror jeg overhovedet ikke jeg gør !

Ikke hvis folk svarer ærligt ihvertfald.

• #58   30. jun 2010 Det er absolut ikke et spørgsmål om at jeg ikke forstår hvad du skriver. Det er et spørgsmål om at jeg er uenig.

Jeg behøver ikke være imod udstillinger som helhed for at kunne forsvare at jeg er imod CM's brug af overgreb, for det er helt igennem muligt at udstille uden at benytte sig af de metoder du nævner. At udstille er ikke en metodologi, men kan dække over flere, <i>herunder</i> overgreb, shaping, alfasyndromet, eller hvad man nu er til, men støtter man CM støtter man netop CM, som følger en fast model (tvang, dominans).

Jeg kan hellere ikke være imod agility, lydighed, dog dancing eller brugstræning fordi jeg har set enkelte mennesker gøre det forkert (læs: forkert efter min overbevisning) - mon ikke CM's overgrebsmodel kan findes som enkelttilfælde under de fleste hunderelaterede aktiviteter?

Mht ikke at sige øv - du har jo ikke spurgt folk om de siger øv, og du har stadig ikke noget der understøtter at de mennesker der ikke bryder sig om CM synes at det er ok med galger og stramme snore. Tværtimod bliver der givet udtryk for det modsatte herinde.

Jeg har som sagt set ellers flotte hunde få KIP alene på baggrund af handlerens opførsel, men det kan nemt afhænge af at jeg holder mig til hyrdegruppens ringe (oftest sammen med dem der er til den side der ikke er til overtypning, hvis det skal være helt specifikt), og ikke i den anden ende - og der kan måske være noget kultuforskel der. Hvad der sker der må de vel selv stå til regnskab for, men vi har stadig ikke fået etableret at de er imod CM's metoder. Hvis de er for (hvilket de næsten må være siden det anvendes i udstillingsregi) så er der jo ingen dobbeltmoral.

Jeg synes dog at problemstillingen med brug og mangel på konsekvens af galger og stramme snore (fra både udstillere og klubbens side) er relevant og kunne være fed at få bragt op i f.eks HUNDEN. Jeg læser mig til at vi er flere der ikke bryder sig om det, så hvis det kunne formuleres ordenligt, fremfor som forsvar af CM og fingerpeg ville jeg byde det velkomment som debatindlæg i klubregi.

Mht svin - jeg ved ikke hvem der køber det, men medmindre du har en eller anden form for orakel der fortæller dig at det er hundemennesker der er imod pighalsbånd synes jeg at paralellen begynder at blive en tangent. Jeg tror godt at vi hurtigt kan konstatere at der er flere ikke-hundeejere i DK end der er ejere, og at det ikke er alle ejere der går lige meget op i træningsmetoder. Dette er ikke et argument for at CM modstandere nødvendigvis kun spiser frilands økogrise, men at "det der sælges mest af" ikke rigtigt er noget argument når vi snakker om så lille et segment af den samlede befolkning.

Men altså, økologi skulle åbenbart være i fremgang for tiden, og hvem siger at det ikke netop er CM modstanderne der går i front der? (Ikke at det er noget jeg selv tror - det er bare lige så brugbart et argument som det andet).

Nu drager jeg tilbage til festival. Kan i alle have det godt så længe smiley

Kommentér på:
Cesar Milan ..

Annonce