{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slikker sine poter?
  • #1   30. jun 2010 Stress, allergi, gigt, svamp ja og meget andet. Min mors schæfer/collie blanding på 14 år har den vane at slikke sine poter når han keder sig eller når han er blevet bedt om at gå over i kurven.

  • #2   30. jun 2010 Da vores hund havde mellemørebetændelse, tog vi self til dyrlægen med ham, og der tjekkede dyrlægen også poterne. For som hun sagde, kan både mellemørebtændelse og slikken på poter være tegn på allergi.

  • #3   30. jun 2010 Bareentanke, men har du tjekket ørerne ?
    Jeg VED godt at det lyder dumt, men svamp eller andre problemer i ørene kan få hunde til at slikke poterne.
    Jeg har selv haft 2 hunde "uafhængige af hinanden" der gjorde det, spørg mig ikke hvor forbindelsen "ligger" men det passede med at den ene havde svamp, og den anden havde en skade i øregangen fra dens hvalpetid.
    Begge stoppede slikkeriet efter/under behandlingen af ørerne..


  • #4   30. jun 2010 Tak.. jeg holder lige øje med ham et par dage og ellers må vi til dyredoktor..
    Tror bestemt ikke det er kedsomhed, da vi er igang herhjemme hele tiden og han jo oss har de andre hunde at lege med.. ingen af dem, slikker heller ikke sine poter..


  • #5   30. jun 2010 Tjekker lige hans ører.. smiley

  • #6   30. jun 2010 ''. jeg holder lige øje med ham et par dage og ellers må vi til dyredoktor..
    Tror bestemt ikke det er kedsomhed, da vi er igang herhjemme hele tiden og han jo oss har de andre hunde at lege med.. ingen af dem, slikker heller ikke sine poter..''

    Måske stress med al den aktivitet..?


  • #7   30. jun 2010 Han er jo en glad og aktiv hund og har absolut ikke vist nogen form for tegn på stress ellers. Det er jo oss meget pludseligt han begynder at slikke sine poter.. vi har faktisk sådan et mega bed (bakke) i vores have hvor hundene elsker at fræse igennem.. tror nok der er lidt brændenælder deri, selvom vi jo gør alt for at få hevet alt op med rødder..

  • #8   30. jun 2010 Jeg gir det et par dage og ellers tager vi til dyrlægen. for han skal skisme ikk lide under det, selvom det ikke virker til at genere ham... endnu da smiley

  • #9   30. jun 2010 Jeg synes de andre her i tråden er inde på noget af det rigtige, men overvej at hunden ikke kommer af med varmen, ligesom os mennesker.

    Hvor vi køler kroppen af ved at svede gennem porerne, så kommer hunden af med varmen gennem poter og mund. Hvis hunden har det varmt, kunne det måske være noget med det at gøre. bare en tanke.

    Held og lykke med vaps

    Hilsen peter og Maggie


Kommentér på:
slikker sine poter?

Annonce