{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal din hund overvoges??
  • #1   30. jun 2010 5.2. Hvilke hunde kan komme på observationslisten?



    Observationslisten vil omfatte hunderacer, som stiller særlige krav til ejerens håndtering og opdragelse, men som dog ikke har udvist en sådan farlighed, at de efter ministeriets opfattelse bør forbydes på nuværende tidspunkt.



    Justitsministeriet vil til brug for udarbejdelsen af den vejledende observationsliste inddrage en række aktører, herunder Dansk Kennel Klub, Danmarks civile Hundeførerforening, Dyrenes Beskyttelse, Dyreværnsrådet, Den Danske Dyrlægeforening, Rigsadvokaten og Rigspolitiet.


  • #2   30. jun 2010 jeg tvivler på mine racer ryger på hverken den ene eller den anden liste.

    Men jeg håber da folk vil tage det alvorligt så vi undgår at flere racer bliver forbudt


  • #3   30. jun 2010 jeg syntes det er uhyggeliget som danmark udvikler sig til et forbuds land det ender med alt med tænder bliver forbudt
    plus cigaretter, øl, fed mad, sukker, slik, solarie,hurtige biler, tunge heste, kniv, små sakse, eller bare skarpe og spisse ting ja man kunne blive ved det er jo helt til grin som de bliver ved


  • #4   30. jun 2010 Ja det er også noget pis med den våben lovgivning ??? Lorteland !! Man kan ikke engang få lov til bare en lille AK47 - er jo ikke farlig når man forstår at bruge den rigtig og opbevarer den sikkert.

    Sygt samfund at de skal bestemme den slags ... Snart kommer brøvknive og baseball køller nok på observationslisten?? Alt sjovt bliver forbudt ! Uhyggeligt som DK udvikler sig.



  • #5   30. jun 2010 Michelle jeg tror seriøst jeg ville flække af grin hvis min race kom på listen (cavalier) *LOL*

  • #6   30. jun 2010 Nadja -ville nok osse glo en smule. Din race kan man jo i værste fald, sparke et par meter væk med en velplaceret træsko i siden, hvis den skulle gå helt amok og skabe frygt og rædsel;o)

    Umuli -jooo altså med lidt (læs MEGET) god vilje, kunne det vel være en forvokset og rynket amstaff... eller nowet... *G*


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #7   30. jun 2010 Øhh er Kangal og Anatolsk hyrdehund ikke den samme ???

  • #8   1. jul 2010 Åhh hold da op Michelle Gizmo er da den fødte dræberhund, det er mors egen lille rednose *LOL* I hvert fald når solen skinner på hans næse... *GG*

  • #9   1. jul 2010 Trine -næsten. Den anatolske hyrdehund er den FCI-gdkendte version af kangalen sådan kort fortalt.

Kommentér på:
skal din hund overvoges??

Annonce