1.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

DHL og F.C.I. DHL og F.C.I.

Hmm.. synes da den er lidt misvisende.. Men er DHL noget værd? Ikke fordi jeg viger fra DKK, men ren nysgerrighed..

Taget fra DHL:

DHL er medlem af F.C.I. (Federacion Canina Internacional), og samarbejder med udenlandske hundeorganisationer fra hele verden, der deler DHL's holdninger til avl af racehunde. F.C.I. (bemærk punktummer til forskel fra FCI - Federation Cynologie International) er en åben organisation, der har samlet mange af de små UCI'er i et fælles samarbejde, for at vise verden at der altså findes alternativer til det "gamle" FCI og her mener at man via udbredelsen og et større samarbejde verden over, kan fremme avlen af hunderacerne.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DHL og F.C.I.
  • #1   6. jul 2010 Og hvis den strider imod nogle regler så sletter jeg den gerne igen eller HA må gerne slette den uden varsel hvis den strider mod et eller andet :O)

• #2   6. jul 2010 Det er ikke den "rigtige" F.C.I de samarbejder med....... men jeg vil jo nok mene at det er for at vildlede folk at de kalder sig F.C.I

• #3   6. jul 2010 Skræmmende!!!

• #4   6. jul 2010 Ja, man skal kigge sig godt for, når man køber hund, så man ikke køber fra den forkerte FCI.

• #5   6. jul 2010 Kom til at tænke på, utroligt at det overhovedet er lovligt.

• #6   6. jul 2010 Fremme skodavl...

• #7   6. jul 2010 Ja det er den falske FCI.

Den ægte hedder: Fédération Cynologique Internationale
    den falske minder meget om det, men de har åbenbart haft brug for at vildlede folk der har fået afvide de skal købe hund med FCI stamtavle, og de så enlig er blevet røvrendt..

• #8   6. jul 2010 Det er det skam heller ikke -der er en dom omkring at de ikke måtte benytte sig af FCI's logo og navn. De er bare ligeglade.

• #9   6. jul 2010 Michelle: det er da flot....

• #10   6. jul 2010 Ja det er super... De bruger/brugte jo FCI's logog osse, blot i omvendte farver. Om de har ændret logoet nu, ved jeg ikke, det er længe siden jeg kiggede på siden.
    Men navnet er jo i hvertfald stadig det samme.

Det svarer vel til at jeg åbner en restaurantkæde der hedder MacDonalds... Eller hvad med sodavand der skal hedder cica cola... Mon ikke der ville blive nogen ballade hvis det skete...

• #11   6. jul 2010 Jo, jeg ved i hvert fald, at MCDonalds har kørt retsag med en eller andenm der kaldte sin grillbar for noget med McDonald, mener at det var hans efternavn, men det måtte han ikke.

Og det samme med D.A.D. De hed jo i sin tid Disneyland After Dark, men det måtte de ikke hedde, blev det afgjort i retsag mod disneyland.

• #12   6. jul 2010 Netop -men F.C.I. er jo åbenbart ret ligeglade.

• #13   6. jul 2010 Der er stadig et logo med fci på DHL hjemmesiden.

• #14   6. jul 2010 Jeg har henvendt mig til DKK for at få disse småklubber til at standse deres henvisning til deres FCI. I DKK kender man godt problemet og FCI er igang med at få standset denne falske FCI, som i virkeligheden kun består af en amatøragtig hjemmeside.
    Jeg kan kun opfordre folk til at lade være med at handle hund i klubberne uden for det rigtige og eneste gyldige FCI regi. De bliver snydt på en meget uforskammet og fræk måde.
    De klubber tror måske deres lort kan komme til at måle sig med DKK, eller FCI kvalitet, hvis de henviser til en hjemmside med forbogstaverne FCI. Det beviser for mig deres useriøse klubarbejde endnu engang.

• #15   6. jul 2010 Enig Pomrus.
    FCI advarer også på deres hjemmeside.

• #17   6. jul 2010 Jeg vil bare nøjes med at sige, at hvis man vil have en hund der er under FCI.(den rigtige), så skal man kigge sig godt for, og være klar over, at det KUN er DKK, der er under FCI i DK.

Loiuse: hvorhenne fremhæver jeg mig selv? Jeg er nemlig også DKK "tilhænger"

• #18   6. jul 2010 Louise -skal jeg være ærlig så fatter jeg ikke at man vil være medlem af en klub der støtter F.C.I. som åbenbart ikke er bange for at bryde loven.

Jeg fatter så heller ikke at DHL har valgt at være under sådan en klub.

Og dte handler ikke om at fremhæve DKK, men om at F.C.I. bryder loven, og hvis det virkelig var en god org. så behøvede de jo heller ikke føre sig frem som noget de ikke er, og købe billige støtter via en anden org. ry

• #19   6. jul 2010 Hvis de FCI under DHL er så fantastisk - hvorfor har de så et navn som vil bliver forvekslet med F.C.I ? Hvis i kke der var en bagtnke kunne de jo kalde sig noget andet

• #21   6. jul 2010 Louise -der ER faldet dom omkring brugen af FCI's logo og navn. Det er IKKE tilladt, og F.C.I. har jo så valgt at ignorere det, for de bruger jo da stadig navn og logo.

Hvad man laver i DHL, er jeg som sådan ligeglad med. Jeg mener bare at det er hamrende useriøst ikke at stå ved hvem man er og hvad man laver, og istedet prøver at markedsføre sig selv via andre klubbers ry. Og det er jo hvad F.C.I. gør -og DHL (og deres medlemmer) støtter det, hvilket i mine øjne gør dem useriøse.
    -osse selvom man så ellers laver nogen fornuftige hunde osv.

Og at en DKK-opdrætter overfører DHL hunde siger jo ikke ret meget om DKK. Flere og flere specialklubber lukker af for at hunde kan bruges i avl, når de er overført fra andre klubber. Dvs at specialklubberne ikke ønsker udefrakommende hunde i avlen.

Jeg er da ikke i tvivl om at der findes opdrættere i andre klubber der osse kan lave ordentlige hunde, eller at der findes DKK-opdrættere der ikke kan.
    Men det er jo slet ikke det denne debat handler om -den handler om at F.C.I. (og de klubber der er med deri) markedsfører sig selv på en måde der ikke er lovlig.

• #23   6. jul 2010 Louise -nej self behøver man ikke opfinde den dybe tallerken igen. Men hvis det man lavede var godt nok, behøvede man heller ikke bruge en anden org. navn og logo for at markedsføre sig selv.

Og jeg forstår ikke at DHL's medlemmer ikke råbte op da DHL gik over til at være i F.C.I. ?
    Ej heller at deres medlemmer ikke for længst har prøvet at påvirke bestyrelsen til at gøre noget ved det.
    Jeg ville, hverken som opdrætter eller som "almindeligt" medlem, støtte op om en klub er med i en org. af den slags. Så måtte de undvære mit medlemsskab.

Og nej, jeg mener ikke at man nødvendigvis støtter op om en skodavler, blot ved at være medlem af samme klub som denne.
    Som jeg skrev tvivler jeg ikke på at der er brodne kar i DKK, eller at der findes opdrættere i andre klubber der kan lave nogen gode hunde.
    -det ændrer bare ikke ved at så længe de stambogsfører i en klub der er medlem af en org som F.C.I. finder jeg det useriøst.

Ang overførslen, ja så sker det at hunde overføres og avlsgodkendes. MEN flere og flere klubber lukker af for det nu. Bl.a. kan racer som chihuahua og andre i samme specialklub ikke længere avlsgodkendes hvis de er overført fra en anden klub.

• #25   6. jul 2010 Louise -men er man uenig i måden klubben køres på, kan man flytte. Og her er det så jeg siger, at det havde jeg gjort, for jeg vil bestemt ikke støtte sådan en gang svineri (for det mener jeg det er) ;o)

• #26   7. jul 2010 I Klubben for Små Selskabshunde under DKK er der blevet lukket for import fra klubber uden for den rigtige FCI, fordi kvaliteten var alt for dårlig. Det var Chihuahua og Mops, som det især var galt med.
    Det burde være gældende over hele DKK, at vi får lukket for hunde fra klubber, der ikke kan markedsføre sig selv, men dækker sig ind under et kopi logo. De hunde, som jeg har set indtil videre er bestemt ikke noget at skrive hjem om. Det gælder DHL,DRC mv. Det er jo alle klubber, som er opstået, fordi de af en eller anden grund ikke kunne være i DKK, som er den eneste anerkendte kennelklub i Danmark.

• #28   7. jul 2010 Det kunne jo være vi er mange i DKK, der har set kvaliteten på jeres hunde og jeres avlsarbejde, eller mangel på samme, og derfor synes at DKK er en mere seriøs og stadigvæk den eneste anerkendte kennel klub i Danmark, som gør et seriøst stykke arbejde for hundejerne.
    Som jeg før skrev var alle importerne fra skodklubberne uden for det rigtige FCI regi af en så dårlig kvalitet, at de aldrig ville blive avlsgodkendt i DKK. Dommeren var den mest erfarne dommer i DKK regi.
    Derfor blev det besluttet at stoppe denne import, fordi det var tidsspilde.

Kommentér på:
DHL og F.C.I.

Annonce