DHL og F.C.I. DHL og F.C.I.
Hmm.. synes da den er lidt misvisende.. Men er DHL noget værd? Ikke fordi jeg viger fra DKK, men ren nysgerrighed..
Taget fra DHL:
DHL er medlem af F.C.I. (Federacion Canina Internacional), og samarbejder med udenlandske hundeorganisationer fra hele verden, der deler DHL's holdninger til avl af racehunde. F.C.I. (bemærk punktummer til forskel fra FCI - Federation Cynologie International) er en åben organisation, der har samlet mange af de små UCI'er i et fælles samarbejde, for at vise verden at der altså findes alternativer til det "gamle" FCI og her mener at man via udbredelsen og et større samarbejde verden over, kan fremme avlen af hunderacerne.
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
sep 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Hunde: 10 Emner: 14 Svar: 850
sep 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Hunde: 10 Emner: 14 Svar: 850
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
nov 2006
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.908
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Den ægte hedder: Fédération Cynologique Internationale
den falske minder meget om det, men de har åbenbart haft brug for at vildlede folk der har fået afvide de skal købe hund med FCI stamtavle, og de så enlig er blevet røvrendt..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
nov 2006
jan 2007
Men navnet er jo i hvertfald stadig det samme.
Det svarer vel til at jeg åbner en restaurantkæde der hedder MacDonalds... Eller hvad med sodavand der skal hedder cica cola... Mon ikke der ville blive nogen ballade hvis det skete...
nov 2006
Og det samme med D.A.D. De hed jo i sin tid Disneyland After Dark, men det måtte de ikke hedde, blev det afgjort i retsag mod disneyland.
jan 2007
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
Jeg kan kun opfordre folk til at lade være med at handle hund i klubberne uden for det rigtige og eneste gyldige FCI regi. De bliver snydt på en meget uforskammet og fræk måde.
De klubber tror måske deres lort kan komme til at måle sig med DKK, eller FCI kvalitet, hvis de henviser til en hjemmside med forbogstaverne FCI. Det beviser for mig deres useriøse klubarbejde endnu engang.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
FCI advarer også på deres hjemmeside.
nov 2006
Loiuse: hvorhenne fremhæver jeg mig selv? Jeg er nemlig også DKK "tilhænger"
jan 2007
Jeg fatter så heller ikke at DHL har valgt at være under sådan en klub.
Og dte handler ikke om at fremhæve DKK, men om at F.C.I. bryder loven, og hvis det virkelig var en god org. så behøvede de jo heller ikke føre sig frem som noget de ikke er, og købe billige støtter via en anden org. ry
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
jan 2007
Hvad man laver i DHL, er jeg som sådan ligeglad med. Jeg mener bare at det er hamrende useriøst ikke at stå ved hvem man er og hvad man laver, og istedet prøver at markedsføre sig selv via andre klubbers ry. Og det er jo hvad F.C.I. gør -og DHL (og deres medlemmer) støtter det, hvilket i mine øjne gør dem useriøse.
-osse selvom man så ellers laver nogen fornuftige hunde osv.
Og at en DKK-opdrætter overfører DHL hunde siger jo ikke ret meget om DKK. Flere og flere specialklubber lukker af for at hunde kan bruges i avl, når de er overført fra andre klubber. Dvs at specialklubberne ikke ønsker udefrakommende hunde i avlen.
Jeg er da ikke i tvivl om at der findes opdrættere i andre klubber der osse kan lave ordentlige hunde, eller at der findes DKK-opdrættere der ikke kan.
Men det er jo slet ikke det denne debat handler om -den handler om at F.C.I. (og de klubber der er med deri) markedsfører sig selv på en måde der ikke er lovlig.
jan 2007
Og jeg forstår ikke at DHL's medlemmer ikke råbte op da DHL gik over til at være i F.C.I. ?
Ej heller at deres medlemmer ikke for længst har prøvet at påvirke bestyrelsen til at gøre noget ved det.
Jeg ville, hverken som opdrætter eller som "almindeligt" medlem, støtte op om en klub er med i en org. af den slags. Så måtte de undvære mit medlemsskab.
Og nej, jeg mener ikke at man nødvendigvis støtter op om en skodavler, blot ved at være medlem af samme klub som denne.
Som jeg skrev tvivler jeg ikke på at der er brodne kar i DKK, eller at der findes opdrættere i andre klubber der kan lave nogen gode hunde.
-det ændrer bare ikke ved at så længe de stambogsfører i en klub der er medlem af en org som F.C.I. finder jeg det useriøst.
Ang overførslen, ja så sker det at hunde overføres og avlsgodkendes. MEN flere og flere klubber lukker af for det nu. Bl.a. kan racer som chihuahua og andre i samme specialklub ikke længere avlsgodkendes hvis de er overført fra en anden klub.
jan 2007
feb 2009
Det burde være gældende over hele DKK, at vi får lukket for hunde fra klubber, der ikke kan markedsføre sig selv, men dækker sig ind under et kopi logo. De hunde, som jeg har set indtil videre er bestemt ikke noget at skrive hjem om. Det gælder DHL,DRC mv. Det er jo alle klubber, som er opstået, fordi de af en eller anden grund ikke kunne være i DKK, som er den eneste anerkendte kennelklub i Danmark.
feb 2009
Som jeg før skrev var alle importerne fra skodklubberne uden for det rigtige FCI regi af en så dårlig kvalitet, at de aldrig ville blive avlsgodkendt i DKK. Dommeren var den mest erfarne dommer i DKK regi.
Derfor blev det besluttet at stoppe denne import, fordi det var tidsspilde.
DHL og F.C.I.