{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Giv mig jeres bedste råd (indkald) {{forumTopicSubject}}

Ja altså Tinke på 8 mdr., kommer ALDRIG når man kalder... :-S
Det er simpelthen ved at drive mig til vanvid, at hun når hun stikker af bare står og glor eller løber den modsatte vej når jeg kalder på hende.... Ihhh hvor det altså faktisk provokerer mig helt vildt!

Kom med jeres bedste råd forat få et indkald til at fungerer HVER gang. smiley

Altså jeg har jo selvfølgelig trænet med hende, og prøvet alle de der almindelige råd - massere af ros, super lækre godbidder osv. osv.

Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv mig jeres bedste råd (indkald)
  • #1   9. jul 2010 Træning og tålmodighed, først og fremmest.

    Tænk over ikke at 'misbruge' hundens navn ved at gentage det for meget.

    Start evt. med den i snor - eller på indhegnet område.

    Kald evt. med en høj og glad tone - efterfulgt når hunden kommer med masser af ros og gerne en rigtig lækker godbid.

    At virke legesyg og glad og give belønninger er noget hunden positivt kan relatere til smiley

    Husk, det skal være sjovt for hunden at træne, så hold pause mens legen er god, og slut af med en nem øvelse for hunden - så den får et godt selvtillidsboost smiley

    Håber I kan bruge mine forslag smiley


  • #2   9. jul 2010 JEg har prøvet det samme...
    Jeg vendte mig om enten gik jeg og ellers sad jeg mig ned og så kom den hen stille og rogligt od så gav jeg ros... Evt tag noget kylling med eller hvad din nu godt kan li.... sådan lærte jeg min det... heh...


  • #3   9. jul 2010 Hvis hunden ikke reagerer godt på mad/godbidder - prøv noget ekstra lækkert, - lever og lign.

    Man kan også med fordel benytte et godt stykke legetøj som belønning og motivation smiley


  • #4   9. jul 2010 Mit bedste råd må være : Løb aldrig mod hunden. Hvis hunden ikke kommer, så løb istedet væk fra hunden, mens du enten hopper, flagrer med armene eller siger sjove lyde.

    Så vil hunden synes at du er mere interessant, end det den har gang i, og så komme istedetfor at løbe væk..


  • #5   9. jul 2010 Tag hende med ud i en skov som hun ikke kender. Slip hende løs og gå ned af en sti...og når hun så løber afsted og ikke er obs på dig, så skynder du dig, at gemme dig og sige en lille lyd. Gentag dette mange gange - så vil du opleve en hund som er obs på, at DU ikke bliver væk for hende.
    Når du føler dig sikker på, at hun kommer og leder efter dig, så gem dig uden at sige noget som helst. Det forstærker yderligere hendes opmærksomhed på dig.

    HUN skal være obs på hvor DU er - og ikke omvendt. DU skal være sikker i din sag. Mærker hun at du tøver og er usikker på om hun nu også kommer....ja så er løbet kørt.



  • #6   9. jul 2010 Alt det i forslår er afprøvet... smiley

    Hun kommer altid når vi er inde/inde i haven. Så snart hun fornemmer at hun ikke er "hegnet" inde, så er det som om det slår fuldstændig klik for hende. Jeg kan slet ikke på nogen måde komme i nærheden af hende.
    I dag fik jeg hende til at sitte på afstand, men da så jeg nærmede mig hende, så rendte hun... smiley Altså det er jo egentlig lidt underligt at hun lytter efter når jeg siger sit, men ikke når jeg siger kom... Hmm :-S


  • #7   9. jul 2010 May Solomon - Du kan tro hun er opmærksom på hvor jeg er, din idé er afprøvet, og hun kommer altid hen til mig, men ikke så langt at jeg kan få fat i hende. Og når hun render væk her, så kommer hun også altid tilbage til hoveddøren, for derefter at smutte igen - og dette gør hun igen og igen og igen. Altså hun vil vide hvor jeg er, og så smutter hun igen.
    Hmm måske skulle jeg prøve at gemme mig inde i huset, og se hvad hun så gør? smiley


  • #8   9. jul 2010 Hmmm ham af min var lidt på samme måde da jeg lige havde fået ham.....tror ganske enkelt han var bange for, at så snart han kom hen til mig, så betød det, at han blev fanget.

    Jeg har leget skovlegen en del her på det sidste og nu kommer han helt hen og han bliver strøget, klappet og nusset med masser af ros og så sender jeg ham afsted igen.
    Dette gentager vi mange gange - så han netop finder ud af, at det, at komme helt hen til mig betyder ros og ikke indfangning.
    Og vi leger gerne til han er træt og gerne selv vil hjem igen:)

    Jeg tænker, at du måske skal sætte en dag af til sådan en skovleg. Og prøve at se hvor lang tid hun faktisk gider, at blive ved.
    Simpelthen så i når dertil hvor hun bliver mættet - for jeg tror hun mangler mere stimulation måske....og derfor sørger for, at holde sig selv igang ved, at blive ved med, at løbe fra dig?

    Bare en tanke.


  • #9   9. jul 2010 Bum bum - ja kan se hun er en borderblanding - så du har dælme noget, at leve op til!!! smiley

  • #10   9. jul 2010 reiki har haft en periode hvor han pludselig havde "glemt" at man skulle komme når der blev kaldt.

    Verden var ganske enkelt alt for spændende, og jeg havde ikke noget der kunne hamle op med at tage på springtur alene.

    Så han blev udstyret med en sporline (eller flexline) og var kun uden snor hos mine forældre hvor han ikke smutter nogen steder (har ikke selv have).

    Og så gik jeg ellers igang med at finde ud af hvad han syntes var det bedtse i hele verden.
    Jeg konstaterede at der var et par ting, som overgik nærmest alt andet, nemlig makrel på tube, leverguffer og en bestemt slags købeguffer.
    Disse tre ting blev så forbehold træningen af indkaldet.

    Det betød at hvis jeg var klar over at det han lavede var så spændende at indkaldet ville blive ignoreret, så hentede jeg ham. Ellers får man hurtigt indlært at det er ok at kalde 50 gange før hunden kommer.
    Så var han optaget, så kaldte jeg ikke (i starten).

    Der blev kaldt når chancen for at han kom var stor -dvs når han kiggede på mig, var på vej hen til mig e.l.
    Og når han kom, så blev der disket op med verden lækreste godbidder.
    Har man en boldglad hund, kan en bold eller trækkeleg e.l. osse være super.

    Efterhånden begyndte jeg osse at kalde når han lige var ved nogen andet osv.

    Da jeg kunne kalde ham til mig under "alle" forhold. Altså både ved synes af andre hunde, når han snusede til noget osv, gik jeg i hundeskoven på tidspunkter hvor der ikke var andre (og dvs at her i vinters var jeg at finde i hundeskoven i bægragende mærke kort før midnat;o))
    Og så fik han ellers lov at løbe fri, og jeg gik et par skridt tilbage til at kalde når han kiggede på mig, var på vej hen til mig osv, som jeg havde gjort i starten
    Efterhånden kunne der så klares lidt udfordringer, så der blev osse kaldt når han snusede, så nboget spændende osv.

    Reiki kommer aldrig til at være en hund der kan gå løs alle steder -det er hans trang til at drøne ud og jage fluer, fugle og andet godt for stor til.
    Men han kan gå fri mange steder, og det er godt nok til mig.
    Det vigtige for mig nu, er at sørge for med jævne mellemrum at tage top-belønningerne med på gåturen, så han jævnligt for bekræftet at det altså stadig er super fedt at komme hjem til moar.


  • #11   9. jul 2010 He he...ja og det smarte ved denne leg, er jo at hunden får en masse motion.
    Den løber i fuld fart ned af stien i er på vej ned af og BUM, så er du væk og den DRØNER tilbage igen for, at finde dig.
    Gentag, gentag, gentag....

    Og så går i videre og i kan dreje til højre og fortsætte ligeud.
    Hunden vælger stien til højre og den er nået et godt stykke....du vælger, at gå ligeud, men sætter nu i fuld løb og løber alt hvad du kan.
    Og NU er det for alvor spændende for hunden, at komme efter mor;)

    Ha ha...ja Jason og jeg har sgi meget sjov på sådan en tur;)


  • #12   9. jul 2010 Ja det må jeg prøve.
    Det er nu også blevet helt tosser her efter løbetiden, hvor jeg jo selvfølgelig SLET ikke har haft hende løs.

    Vi plejede ellers dagligt at gå i vores lokale hundeskov, og træne som i beskriver, og det virkede! I hvert fald så længe der kun var mig og Tinke og så længe vi var i hundeskoven... smiley

    Jeg må igang med træningen igen, og så håber jeg at det kommer... smiley


  • #13   9. jul 2010 Uha der er mange forskellige måder man kan træne det på, men jeg kommer med den metode jeg selv bruger smiley

    1: Jeg er udstyret med en masse lækre godbidder, eller et sjovt stykke legetøj som hunden virkelig brænder for.

    2: Hunden får sporline på, og vi går afsted.

    3: Lige så snart linen bliver stram kalder jeg på hende med en sjov lyd og bevæger mig sjovt.

    4: Hun kommer hen til mig og får sin belønning, og får lov at løbe videre med det samme. (endelig ikke noget med at den ikke må noget når den kommer hen til dig, for så er det jo sjovere at blive væk) På den måde finder hunden ud af at du hele tiden er i den anden ende, og den får aldrig succes med at gå meget langt væk fra dig.

    Prøv dig frem, og se hvad der er bedst hos din hund smiley


Kommentér på:
Giv mig jeres bedste råd (indkald)

Annonce