{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.653 visninger | Oprettet:

hunden markerer når den ligger og sove {{forumTopicSubject}}

hej
for 4 mdr siden fik vi en "brugt" cocker tæve.hun er jordens dejligste hund: lydig, meget kærlig, elsker fremmede og er alletiders når der kommer gæster.hun er opvokset med børn, og vi har selv 3 børn.Problemet er at når hun ligger og sover, og nogen går forbi hende, så springer hun frem og knurrer og bider ud efter os.desværre har hun haft fat i min mand, og min søn, og vi overvejer seriøst at få hende aflivet, håber nogen derude sidder med viden om dette problem.det skal siges at hun er velstimuleret og elsker alle, både dyr og mennesker, så vi står ret uforstående overfor dette problem....hun er 15 mdr gammel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunden markerer når den ligger og sove
  • #1   10. jul 2010 hun er undersøgt for smerter-hun er sund og rask!

• #2   10. jul 2010 ja, ikke hårdt,bed ikke genenm huden, men nok til at jeg bekymrer mig.jeg har nul tolerence overfor hunde der bider, men syntes at man skal søge løsninger fremfor aflivning...men selvfølgelig er jeg indstillet på at hun må lade livet-håber bare nogen kender til mit problem

• #3   10. jul 2010 Kan I ikke sørge for, at hendes sovested er et uforstyrret sted og så i øvrigt gå i en bue uden om hende, når hun sover.

Måske har hun haft nogle kedelige oplevelser med at blive forstyrret/forskrækket, når hun har sovet.

Man kunne evt. øve ved at sætte sig nogle meter fra hende, når hun sover, snakke lige så blidt til hende og hvis/når hun vågner give hende en godbid.

• #4   10. jul 2010 Kan hun ikke få et sted i huset der er hendes og hvor hun kan sove uforstyrret ?

• #5   10. jul 2010 situationen opstår også hvis hun bare ligger og ikke sover.jeg kan ikke se at det at gå i en bue om hende når hun ligger er en løsning jeg vil bruge i fremtiden...hun må være alle steder i vores hus, og kan ikke give hende et bestemt sted hvor hun må hvile.jeg vil mene hun har et seriøst problem, som jeg søger hjælp til her på siden...gerne fra en adfærdskonsulent

• #6   10. jul 2010 maj-britt:
    med tanke på at vi har 3 børn i alderen 5-12 år: ville du så lade problemet hvile med at sige: gå LLAANNNGGTTT uden om hunden??? jeg vil ikke!! hunden skal ikke til at sætte dagsordnen her i huset, udviser den en sådan adfærd, og problemet ikke kan løses via træning, ja så skal hun væk!

• #7   10. jul 2010 vi har gået forbi hende i en afstand af 5 meter, men hun springer alligevel frem.har ikke rum der er så store i vores hus, at afstanden kan blive større end det

• #9   10. jul 2010 Jamen så vil jeg sige få en proff på til at vurdere hende, der må jo lægge noget til grund for hendes opførelse.

• #10   10. jul 2010 *Bakker bare stille og roligt ud af tråden - somme tider skal man passe på med at give gode råd, når folk vil have en mirakel-kur*

Btw... at tage hensyn til en hund er ikke at lade den sætte dagsordenen. Nu ved jeg, hvorfor jeg tøver med at sælge hund til folk med mindre børn!

• #11   10. jul 2010 Jeg har to børn, en på 4 og en på 14. De har altid venner herhjemme, så huset er oftest fyldt med børn. Samtidig har jeg to tæver på henholdsvis 1 år. Alle børn der kommer her, ved at når hundene går væk fra dem, skal de lades være i fred. Vi har så en kælder, hvor jeg har valgt midtergangen ( stort rum) er deres. Når de går derned, skal børnene ikke kun lade dem være, men må slet ikke gå derned. Dette kan sagtens lade sig gøre uden problemer. Samtidig vælger jeg også, mine hunde skal lade børnene være, hvis ungerne løber og spiller bold i haven, og hundene ikke kan lade dem være, ryger de ind. Gensidig respekt kommer man rigtig langt med smiley samtidig ville jeg de nærmeste uger, sige til børnene de skal gå en lang bue uden om den. Og kun lade din mand og dig, gå tæt når man går forbi. Hver gang i går forbi, smider du lige en godbid INDEN hun laver udfald. Så hun til sidst forbinder jeres forbi passage som hyggelig, og børnene ville kunne gå tættere forbi efterfølgende ( også med at smide en godbid ned i starten ).

• #12   10. jul 2010 Maj-Britt:

Kan forstå din tankegang, men synes den er ærgelig smiley mine tøser har altid været min søns bedste venner. Han elsker at kæle, nusse og bare ligge med dem. Han er meget obs på, de får fred og de har det godt og får det bedste. For som han siger: Venner passer på hinanden, og Emma og Aino kan jo ikke snakke mor. Så en bedre ven for hundene, kunne ikke være andre end sønnike på 4 år smiley

Men han er self. også vokset op med morfars store RR, og har altid lært at behandle hundene ordentlig.

• #13   10. jul 2010 Hmm. lagde lige mærke til at du siger at i er gået forbi hunden i en afstand af 5 meter.. det er altså en lang afstand.. hvis den selv der udviser agressivitet, så er der sgu noget helt galt...
    Hva med evt at købe en af de der store sækkepose agtig senge og lære den at sove der... og så bare lade den fuldstændig være når den ligger der..dvs ikke engang komme i nærheden når den sover.. så dette kan være hundens " fristed " .. det tror jeg også en hund har brug for engang imellem. smiley
    og den ide som Ina T nævner med at give godbidder.. det lyder rigtig fornuftigt og kan måske afhjælpe problemet..

• #14   10. jul 2010 Jeg vil lige sige at da vi fik vores belgier for næsten 2 år siden. da han var 8 uger.. der sagde jeg til familien de under ingen omstændigheder skal lade hunden sove foran døren.. den sov altid ved hoveddøren.. jeg har engang hørt det kan føre til uheldig adfærd fra hunden..
    de lod den så bare gøre det alligevel.
    og den dag idag må vi ikke røre hunden når den sover.. eller jo.. vi må gerne kæle den kærligt.. men kun kæl.. ingen høj snak eller prøve at vække den..for så kan det godt brøle lidt utilfreds...

Den mindste hund har jeg aldrig ladet sove foran nogle døre hvor den muligvis kunne blive forstyrret.. Men han er også sådan en lille fin hund og vil kun sove i sin kurv eller under min dyne.. smiley

• #15   10. jul 2010 Nå ja, det skal også lige siges.. min belgier har aldrig prøvet at bide ... det har din jo.. så der er måske gået noget galt... her tænker jeg på om hun ikk måske er blevet trådt på i søvne som har chokeret hende.. og ført til dette den dag idag.. og du siger det er en " genbrugs"-hund.. hm.så kan man jo ikke helt vide hvad hun har været ude for før i fik hende hjem.. men i alle tilfælde er det foruroligende at den har bidt ikke kun en gang men flere,. det kan sagtens ske igen... og det jo ikk særlig godt hvis du har små børn..

• #16   10. jul 2010 Kontakt en adfærdskonsulent, det er det bedste bud. Ingen af os herinde har set opførelsen og derfor mener jeg du bør kontakte en konsulent som kommer ud i jeres hjem og vurdere den reaktion hun udviser.

Håber i får løst problemet. Forstår godt du tænker aflivning hvis det ikke kan arbejds væk, men prøv det ovenstående først.

• #17   10. jul 2010 der komer en konsulent imorgen og opserverer hende.En sød person her på Hg har oplyst mig om et syndrom hos bla cocker som hedder cockerrage.hidsighed hos cocker..desværre er symptomerne på sygdommen/syndromet en tro kopi af min hunds problemer.jeg håber det bedste imorgen.

• #18   10. jul 2010 Lyder dejligt, håber på det bedste for jer og jeres vapper smiley

• #19   11. jul 2010 Tenna - Det er godt, så håber jeg at i kan løse problemet og få ro i familien. Hold os gerne opdateret, det er ikke en sygdom jeg har før har hørt om og vil gerne vide hvordan det kommer til at gå jer. smiley

• #20   13. jul 2010 hej
    besøget af Mai(hundeadfærdskonsulent) er nu overstået...Hun mener at hunden "bare" har vogter fornemmelser over sin soveplads.sovepladsen er de steder som hun nu ønsker at ligge! vi kan arbejde med problemet, men det vil dukke op til overfladen nu og da, og det vil aldrig forsvinde.Hun havde fuld forståelse for at vi måske ikke kunne magte det, da det er et stort problem at løse, og alle i huset skal være indstillet på at hjælpe til med problemet.Hun sagde at hun godt kunne forstå vores bekymring omkring børnene og det faktum at de er alene med hunden et par timer hver dag når de kommer fra skole.Hun havde desværre ikke nogen "guldløsning" idet problemet aldrig forsvinder..vi herhjemme har tænkt os grundigt om, og opvejet fordele mod ulemper for at beholde og tackle problemet, og vi er nået frem til at vi vil gøre alt hvad vi kan for, at løse problemet, og giver det et forsøg.Samtidig må jeg så også sige at vi herhjemem er enige om at tager angrebene karakter af noget mere alvorligt, ja så starter vi bilen!!!Desværre sagde Mai også at tingene kunne udvikle sig til ikke kun at omfatte sovesituationer, men det må vi så tackle hvis/når det opstår.Desværre er vi ikke så positive herhjemme netop fordi vi har børn.En stor ros skal lyde til kennel stardew, for gode råd og vejledning.Også et stort kindkys til kennel cockergold, som vore shund kommer fra:De tilbød os en ny hund uden beregning såfremt problemet ikke kan løses.vi frygter det værste, men håber det bedste så at sige!!Ang rage, kan det stadig ikke udelukkes at det er det, men udgangspunktet er at det er adfærdsproblemer, indtil andet er bevist

• #21   13. jul 2010 Har du ikke mulighed for at lukke hunden væk et sted, mens i voksne ikke er hjemme?

• #22   13. jul 2010 Tenna - jeg er glad for at hører at i har fået nogle hjælpemidler. Jeg krydser fingre for at det kommer til at virke i det lange løb.

Det er rigtig flot af kennelen at de tilbyder en ny hund hvis i ikke kan få det til at virke. Håber på at hører om fremskridt smiley

Kommentér på:
hunden markerer når den ligger og sove

Annonce