hunden markerer når den ligger og sove {{forumTopicSubject}}
hej
for 4 mdr siden fik vi en "brugt" cocker tæve.hun er jordens dejligste hund: lydig, meget kærlig, elsker fremmede og er alletiders når der kommer gæster.hun er opvokset med børn, og vi har selv 3 børn.Problemet er at når hun ligger og sover, og nogen går forbi hende, så springer hun frem og knurrer og bider ud efter os.desværre har hun haft fat i min mand, og min søn, og vi overvejer seriøst at få hende aflivet, håber nogen derude sidder med viden om dette problem.det skal siges at hun er velstimuleret og elsker alle, både dyr og mennesker, så vi står ret uforstående overfor dette problem....hun er 15 mdr gammel.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 129
sep 2009
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Måske har hun haft nogle kedelige oplevelser med at blive forstyrret/forskrækket, når hun har sovet.
Man kunne evt. øve ved at sætte sig nogle meter fra hende, når hun sover, snakke lige så blidt til hende og hvis/når hun vågner give hende en godbid.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
sep 2009
sep 2009
med tanke på at vi har 3 børn i alderen 5-12 år: ville du så lade problemet hvile med at sige: gå LLAANNNGGTTT uden om hunden??? jeg vil ikke!! hunden skal ikke til at sætte dagsordnen her i huset, udviser den en sådan adfærd, og problemet ikke kan løses via træning, ja så skal hun væk!
sep 2009
aug 2008
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Btw... at tage hensyn til en hund er ikke at lade den sætte dagsordenen. Nu ved jeg, hvorfor jeg tøver med at sælge hund til folk med mindre børn!
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Kan forstå din tankegang, men synes den er ærgelig
Men han er self. også vokset op med morfars store RR, og har altid lært at behandle hundene ordentlig.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Hva med evt at købe en af de der store sækkepose agtig senge og lære den at sove der... og så bare lade den fuldstændig være når den ligger der..dvs ikke engang komme i nærheden når den sover.. så dette kan være hundens " fristed " .. det tror jeg også en hund har brug for engang imellem.
og den ide som Ina T nævner med at give godbidder.. det lyder rigtig fornuftigt og kan måske afhjælpe problemet..
apr 2009
de lod den så bare gøre det alligevel.
og den dag idag må vi ikke røre hunden når den sover.. eller jo.. vi må gerne kæle den kærligt.. men kun kæl.. ingen høj snak eller prøve at vække den..for så kan det godt brøle lidt utilfreds...
Den mindste hund har jeg aldrig ladet sove foran nogle døre hvor den muligvis kunne blive forstyrret.. Men han er også sådan en lille fin hund og vil kun sove i sin kurv eller under min dyne..
apr 2009
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
Håber i får løst problemet. Forstår godt du tænker aflivning hvis det ikke kan arbejds væk, men prøv det ovenstående først.
sep 2009
aug 2008
jul 2008
sep 2009
besøget af Mai(hundeadfærdskonsulent) er nu overstået...Hun mener at hunden "bare" har vogter fornemmelser over sin soveplads.sovepladsen er de steder som hun nu ønsker at ligge! vi kan arbejde med problemet, men det vil dukke op til overfladen nu og da, og det vil aldrig forsvinde.Hun havde fuld forståelse for at vi måske ikke kunne magte det, da det er et stort problem at løse, og alle i huset skal være indstillet på at hjælpe til med problemet.Hun sagde at hun godt kunne forstå vores bekymring omkring børnene og det faktum at de er alene med hunden et par timer hver dag når de kommer fra skole.Hun havde desværre ikke nogen "guldløsning" idet problemet aldrig forsvinder..vi herhjemme har tænkt os grundigt om, og opvejet fordele mod ulemper for at beholde og tackle problemet, og vi er nået frem til at vi vil gøre alt hvad vi kan for, at løse problemet, og giver det et forsøg.Samtidig må jeg så også sige at vi herhjemem er enige om at tager angrebene karakter af noget mere alvorligt, ja så starter vi bilen!!!Desværre sagde Mai også at tingene kunne udvikle sig til ikke kun at omfatte sovesituationer, men det må vi så tackle hvis/når det opstår.Desværre er vi ikke så positive herhjemme netop fordi vi har børn.En stor ros skal lyde til kennel stardew, for gode råd og vejledning.Også et stort kindkys til kennel cockergold, som vore shund kommer fra:De tilbød os en ny hund uden beregning såfremt problemet ikke kan løses.vi frygter det værste, men håber det bedste så at sige!!Ang rage, kan det stadig ikke udelukkes at det er det, men udgangspunktet er at det er adfærdsproblemer, indtil andet er bevist
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
jul 2008
Det er rigtig flot af kennelen at de tilbyder en ny hund hvis i ikke kan få det til at virke. Håber på at hører om fremskridt
hunden markerer når den ligger og sove