{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

stoppe med at gø? {{forumTopicSubject}}

vi har et problem som efterhånden er ved at være træls

cuba gør af ALT og hele tiden. jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til at stoppe. har prøvet at støtte hende i det, og vise at ting ikke er farlige, jeg har prøvet at lede hendes opmærksomhed over på noget andet, og jeg har prøvet med et bestemt NEJ.
intet virker. hun gør konstant og af alt. en blomst i haven, naboen i deres have, fremmede hunde, lyde, og nogen gange ting hvor jeg ikke kan finde ud af hvad hun gør af.

nogen der har en ide hvordan jeg skal bære mig ad med at få hende til at stoppe? ved ikke om det bare er en dårlig vane hun har eller hvad det er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoppe med at gø?
  • #2   11. jul 2010 En høj lyd efter nogle gange også efterfulgt af et nej -til at afbryde hende med...

Derefter indkald og ros..

Med tiden - kan man roligt gå hen i at sige nej, eller øve kommandoen stop f.eks.

Forudsagt at man har trænet nej-kommandoen?-ved ikke hvordan I har trænet den, men et godt råd kan være, at øve med godbider,
    start med at smide e,. to, tre godbider foran på række en efter en - med den fjerde siger man NEJ! evt. markerer af med kroppen, så hunden ikke kan tage den, derefter slutte af med et JA og værsgo til hunden . . . slut af med gratis godbid som belønning, og gentag.
    (husk dog altid at stoppe en øvelse, mens 'legen er god' - hunden skal få succesoplevelse af det, og føle sig glad og belønnet)
    husk tålmodighed smiley

Hvis hun helt nægter, ville jeg evt. få fat i hende, sige bestemt nej - og bede at sætte sig med ros og belønning.
    .
    pøj med det smiley

• #3   11. jul 2010 Her er et godt link: http://www.hundecenternord.dk/10-11.shtml

• #5   12. jul 2010 Vil gerne påpege at man ikke skælder hunden ud ved at sige nej...

Man bør aldrig skælde en hund ud, kun hvis man fanger den lige i at den laver noget rigtig møj - som feks. at ødelægge skoene for anden gang.

Ved at lave en høj lyd, skræmmer man ikke hunden, tværtimod afleder man hundens opmærksomhed fra det den står og er fokuseret så meget på - det er det samme man gør, hvis man fornemmer to hunde der 'lægger' for meget op til hinanden...

Ved at afbryde hunden i det den gør, meget generelt, afleder man den, for derefter, som jeg skrev, at give den en alternativ måde at opføre sig på, værende sig enten at sætte sig, eller komme hjem til ejeren igen...

Kan evt. anbefale dig at købe Mig eller hunde - af Victoria Stillwell.
    Her forklarer hun også dette nærmere med hvorfor m.m.

ps. har lige set at netto eller fakta har den på tilbud til 79 kr. smiley

• #6   12. jul 2010 Og når hunden gøer af alt - og ikke kun speciffikke ting - så er det vigtigt at tage fat i det, da det kan fører til klager fra naboer m.m.
    Det er naturligt for en hund, at 'advare' sin ejer og signaler at den bor her... men dette kan godt læres at reduceres til acceptabelt niveau smiley

• #7   12. jul 2010 Kan evt. også anbefale, f.eks. ude på turen, eller når noget sker tættere på, at gå med hunden hen og 'undersøge' er det f.eks. et blad eller lign. og når hunden så snuser til det og ikke gøer, så roser man rigitig meget - på den måde lærer hunden at associere disse ting positivt, og ikke noget den skal gøre opmærksom på *s*

Kommentér på:
stoppe med at gø?

Annonce