592 visninger
|
Oprettet:
stoppe med at gø? {{forumTopicSubject}}
ja nu er cuba sq ved at gå mig på nerverne.
jeg går hjemme i øjeblikket, så når det er fint vejr som i dag, står døren bare åben så de kan gå ind og ud af haven som det passer dem.
men cuba gør simpelthen næste hele tiden. og ikke af noget specielt (ikke noget jeg kan se eller hører i hvert fald.)'
jeg har prøvet alt for at få hende til at stoppe.
har sagt NEJ
sendt hende inden for i "time out"
prøvet at kalde hende og lave anden træning for at få hendes tanker på andet. osv.
men det stopper ikke.
nogen der har nogle gode måder at få hende til at lade vær at gø hele tiden?
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.062
jan. ja problemet er at jeg ikke se hverken se eller hører noget som skulle give hende grund til at gø. jo en gang i mellem er det fordi nabo hunden også gør. men de bliver nok ikke så glade hvis jeg "eliminere" deres hund:)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Eks. fugle i luften, nogen der går forbi ude på vejen, naboens hund...
Vores hund havde det en overgnag men at "løbe efter" og gø af fugle, selvom det var flere hundrede meter oppe i luften, og man dårligt nok kunne se dem.
Hver gang hun kiggede den mindste smule efter fuglene sagde vi nej, og roste så snart hun fjernede fokus fra dem, og kiggede på os.
Ellers som du selv har forsøgt, så ind med hende HVER gang hun gør, og det skal stort set være lige i sekundet hun gør det, da det ikke hjælper at tage hende ind, når hun er færdig.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Dvs du skal være med i haven når hunden er der - på den måde kan du korrigere og træne den ønskede adfærd med det samme og ikke "bare råbe hold kæft inde fra stuen"..
Du skal ud sammen med hunden al den tid træningen står på. Hver gang hunden får succes med at gø hvor du ikke øjeblikkeligt er der til at sige/gøre hvad du nu har valgt, bliver træningen sat tilbage.
Sammenlign det med kun at bede hunden om at gå på plads hver 5. gang den trækker..
- Al træning skal være konsekvent før hunden forstår det.
Du skal prøve at undgå helt at hunden får succes med at gø, og det kan du kun hvis du er ude sammen med hunden og ser hvad det er den galer op over.
Om du vælger at irettesætte med stemmen, at aflede, at tage hunden ind - uanset hvad du vælger at bruge, så skal det være konsekvent og konstant.
Tæning kræver engagement og tålmodighed. Når det er trænet rigtigt ind får du et uafvigeligt resultat og en hund der ikke gøer fordi det ikke kan betale sig =)
stoppe med at gø?