Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af hunde
  • #1   16. jul 2010 Eller i det mindste har en race hvor købere ikke er svære at finde...

I princippet generer det mig ikke så meget at maneg folk vælger at lave et kuld. Hvis de bare i det mindste gad gøre det ordentligt -altså sørge for relevante helbredstjek, sørge for at hvalpene får ormekur, bliver chippet og registreret og hvad der nu ellers bør være i orden.

Men desværre er det jo ofte ikke tilfældet

• #2   16. jul 2010 Og hvad sker der lige for folk der vælger at først at tjekke hofter osv. EFTER hvalpene er født. Det sgu da hul i hovdet! Og hvad sker der lige for en "kennelklub" for jagthunde hvor der ingen avlsrestiktioner er?!

Hvis folk ellers gad gøre avlsarbejdet ordenligt ville der ikke være SÅ mange triste hundeskæbner!

(Tak for denne tråd, trængte lige til at komme af med noget damp!)

• #3   16. jul 2010 Ja jeg ved ikke hvilke hunde der er "lette" og sælge.
    Jeg syntes der er pænt repræsenteret især af de små racer pt
    Men hold da fast der er mange der ikke engang tilnæmelsesvis bare LIGNER den race de beskriver :o((

• #4   16. jul 2010 Anne Julie F

Ja præcist!

• #5   16. jul 2010 Der kommer nok lidt gang i det igen efter ferien. Dem der har afleveret deres hunde på internater mens de holder ferie, og så køber en ny efter ferien.

• #6   16. jul 2010 Ja, men det er det ikke. Snakkede lige med en fra et internat i onsdags. De havde mellen 3-5 opkald pr dag. Og da der er fuldt besat, blev folk bedt om og vente et par uger, med og komme med hundene.
    Men nej , man skulle af med hunden nu, fordi man skulle på ferie.
    Det underlige er at i starten af samtalen var det på grund af flytning osv hunden skulle væk. Men nu var det pludselig inden ferien.

• #7   16. jul 2010 Hvor er det dog usmageligt og ansvarsløst!! FØJ

• #8   16. jul 2010 suk det er sq da for trist.... man kan sq da booke en tid hos en hundepension i god tid hvis man ikke har familie der kan passe sin hund man kan sq da ikke bare aflevere den for så at købe en ny......... ville jeg ALDRIG kunne få mig selv til hverken med hund kat eller hest..... folk må da tage sig sammen..........

• #9   16. jul 2010 En ting er hunden, der så skal i andet hjem. Men og opleve børnene, og ders sorg over og miste hunden.
    Nogle siger direkte til deres børn hunden skal på ferie, og børnene kan så ikke forstå deres hund er væk efter ferien.

Eller de kommer igen efter ferien for og kikke på en ny hund. Der hopper min kæde af.

Nej der er mange underlige mennesker til.

• #10   16. jul 2010 Ja ... det er sygt at ALLE ligepludselig avler chihuahua´er.. hvor var de henne for 5-6 år siden??

• #11   16. jul 2010 jah men det kommer vel ikke som en overraskelse at den skal passe når man skal på ferie.... suk sådanne mennesker burde ikke have hund/dyr
    bliver gal over folk behandler deres dyr som et stykke legetøj

• #12   16. jul 2010 Brug hjernen : Det siger en del om hvor meget folk egentlig lyver når det kommer til grunden om hvorfor de skal gå af med hunden...
    usmageligt!

• #13   16. jul 2010 det er så synd at folk kun køber de racer der er på mode fordi at det er på mode.. smiley Hunden har altså også følelser smiley det gør mig så trist..

• #14   16. jul 2010 Brug Hjernen -det er jo ikke så anderledes når folk ringer og skal af med hunde, og dette self er med blødende hjerte og hvad har vi. Men når så internatet ikke kan tage imod den, ja så bliver der truet med at binde den til et træ eller andre grimme ting.

-hmm... så var det da vidst ikke helt så hårdt at skulle af med den alligevel... :o/

• #15   16. jul 2010
    Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen . Nej , der er mange mere eller mindre gode undskyldninger. Og ja, den med og smide hunden over hegnet er også set flere gange.

• #17   16. jul 2010 I min race er der heller ingen avlsrestriktioner, da der ikke findes arvelige sygdomme på den!!!!!!!
    Det siger racerepræsentanten!!!
    Men min hund har HD i grad C og megaløse hofter, og han er opereret i øjnene, da hans tårekanaler stort set var væk. Og ifølge dyrlægen er det alle arvelige sygdomme??
    Og min opdrætter har bestemt ikke gjort sit arbejde godt nok, det viser sig, at min hund er resultatet af en halvsøskende parring. Dette fandt jeg først ud af efter jeg hade købt ham.
    Så nu sidder jeg med en lille hund der ikke kan bruges til det jeg ville, og med en kæmperegning på genoptræning og medicin.
    Og vi taler her om en DKK hund og der er ingen hjælp at hente nogen steder.
    Så jeg føler i den grad at jeg er blevet snydt, og min hund har bestemt ikke forbedret racen, tvætimod.
    Og tænk, jeg må gerne avle på ham

• #19   16. jul 2010 ikke på min hund, hans forældre er overført fra anden klub. Så min hund har kun en far og mor på stamtavlen. Det var først da jeg gik opdrætter hårdt på klingen, at jeg fik en kopi af de oprindelige tavler, jeg så at forældrene er halvsøskende. Hun påstod hårdnakket at hun ikke kunne få den fra hanhundens ejer. Først da jeg selv ville ringe til hanhundeejeren, skete der noget, men da var det for sent. jeg holder jo trods alt af min lille hund, og vil gøre alt hvad jeg kan for at hans alt for korte liv, bliver så godt som muligt

• #21   16. jul 2010 I min race kan det være totalt ligegyldigt med en stamtavle. Opdrætteren avler lystigt væk, på alt hvad der kan gå. Det være sig både hel og halvsøskende parringer, som mor/søn og far/datter. Og ingen restriktioner overhovedet hverken på sundhed eller noget andet. Så at købe en JRT med DKK tavle er lige så sikkert som at købe en uden tavle.

• #24   16. jul 2010 Med hensyn til arvelige sygdomme er det fuldstændig lige gyldigt, for ingen hunde bliver undersøgt i DK. Af en eller anden grund så stopper de arvelige sygdomme ved danmarks grænser på JRT.
    Og ser man på udlandet, så bliver der flere og flere restriktioner på racen,da der er mange sygdomme på den. Men ikke i DK, der vil opdrætterne ikke erkende at vi kan få et problem

• #28   16. jul 2010 Min hund glemte bare at lade sygdommene blive ved grænsen, men sådan er det. Jeg er bare blevet så skuffet over både DKK, dansk terrierklub og ikke mindst racerepræsentanten. Den sidste burde da vide lidt om racen og dens sygdomme. Men nej ingen hjælp at hente. Det er op til opdrætterne om de vil være med til at tjekke for arvelige sygdomme, og det vil de ikke

• #29   16. jul 2010 Karin:

Jeg har planlagt et kuld på Emma næste år, hvis hun da går gennem HD/AD og faderen også i februar. Alt afhængig af hvor mange hvalpe der kommer, har jeg ikke en liste med eventuelle hvalpekøbere. Jeg har fire, jeg ved vil være afsat. MEN jeg har så også pladsen til, at have de små bullerbasser løbende rundt, til de rigtige købere kommer.

• #31   16. jul 2010 Opdrætter er blevet så sur på at hun ikke vil tale med mig. Jeg har jo slidt den stakkels hund op! Hunden er kun 3½ år
    og nej ingen vil hjælpe

• #32   16. jul 2010 skal DKK ike hjælpe hvis du sender et officielt brev?

• #36   17. jul 2010 Det oprindelige emne er heller ikke helt forsvundet. For jeg kan jo bare lade min hanhund parre løs, det er der jo ingen hindring i. og så kan der sælges masser af jack russell hvalpe til en billig penge. Der er salg i dem

• #37   17. jul 2010 Jeg syntes det er fint nok hvad tråden udvikler sig til smiley

Ina T

Så har du vel de købere der skal til inden parringen?
    Spotpriser - forkerte købere - det kan du nå at undgå

• #38   17. jul 2010 Det ved jeg ikke om jeg når. Jeg "reklamere" ikke med parringen, da alt jo som sagt er op til resultatet i februar. Vi skal self. med til de udstillinger der kommer, og vil snakke med folk der. Nu har jeg ikke kennel eller opdræt. Så har ej heller en hjemmeside, hvor folk kunne få øjnene op for lige mine hvalpe. Jeg kan sætte annoncer på Bulldogs siderne og herinde. Jeg vil derimod ikke kunne blive desperat, da jeg har pladsen til, de kan løbe rundt til de rigtige købere henvender sig. Men jeg bliver jo nød til at gøre noget, for de kan henvende sig, såsom slå annoncer op. Jeg har det ok med, kun fire er afsat. Så kan jeg regne med at højst have fire, der ikke på forhånd er afsat.

• #39   17. jul 2010 Jeg vil råde dig til at tænke således - at ingen er afsat.
    Selv folk du kender godt kan springe fra.

Men hvis jeg var dig ville jeg lave en hjemmeside

• #40   17. jul 2010 Ja jeg havde faktisk tænkt over det. Kender du et godt sted, man kan få den lavet til en god pris?

Jeg ser dem heller ikke som afsat, der vil stadig være plads til alle 8, hvis der skulle komme så mange, og jeg ingen kunne få afsat :-)) Men de fire par, er stabile nok. Medmindre der i det næste års tid, skulle ske forandringer. Som der kan ske for alle, og ja så er der de mindre afsat smiley

• #41   17. jul 2010 Maria:

Nope, det er fordi man med vilje har fundet en eventuel egnet hunhund hvalp, med gode og sunde linier. Det har man så også betalt lidt ekstra for smiley Man tager på udstillinger, og holder nøje øje med eventuelle afvigelser, der vil betyde hun ikke er egnet. Som 18 måneder smider man dem så i en gang HD/AD røngten, så man også er sikret der. Hvis alt falder i hak, og min tæve vil blive "avlsgodkendt" ja så kan jeg ikke se, jeg absolut skal være opdrætter, og have det største netværk, for at kunne nyde et kuld hvalpe. Jeg skal skam nok finde gode hjem til de små, også selv om det måske skal tage længere tid end de 8 uger.

Charlotte:
    Det var en god ide smiley Nej hanhundens ejer har heller ingen hjemmeside smiley Hun er heller ej opdrætter, men har en rigtig fin hanhund, også med rigtige gode linier. Han er på alder med Emma ( han er faktisk herinde )og alt kommer an på deres udvikling i sind, sundhed såvel som trænbarhed. Og deres resultater i februar, hvor de skal igennem HD/AD.
    Men min tæves opdrætter har jeg rigtig tæt kontakt med, og ved med glæde vil sætte Emmas kuld på. Så rigtig god ide smiley

• #42   18. jul 2010 Jeg kender ikke meget til hjemmesider.
    Jeg har lavet en på 123 da det er for tosser som mig.
    Jeg er totalt i tåger med en pc - men den kan enhver finde ud af.

Du kunne evt slå dig sammen med hanhunde ejeren?

• #43   18. jul 2010 Jeg prøver lige at kigge på den 123 hjemmeside. Jo tager lige fat i hanhunde ejeren. Kan også være hun har meget mere styr på pc end mig, som er en tosse, til alt elektronik smiley

Men tak for fif, vil få kigget på det smiley

• #44   18. jul 2010 mono.net er osse ret ligetil. Der har min mor hjemmeside, og hun er bestemt ikke computerhaj, men hun har, med en lille bitte smule hjælp i starten, helt selv fundet ud af at lave hjemmeside.

• #45   18. jul 2010 Michelle:

Tak, altid godt med lidt forskelligt at kigge på smiley for skal virkelig bruge den nemmeste. Måske man skulle betale, en for at komme ud og lave den smiley

• #46   18. jul 2010 Held og lykke uanset smiley

• #47   18. jul 2010 Fætter Karin:

Tak smiley håber virkelig alting flasker sig. Det er første og sidste gang jeg vil prøve at få et kuld. Men det er noget jeg har tænkt over en del år, og da hvalpen viste sig, valgte jeg at sige ja. Og indtil videre har hun kun udviklet sig positivt, i både mine og hendes forældres opdrætteres øjne. Nu bliver det spændende i august, hvor vi skal til vores første udstilling, hvad dommeren siger smiley

• #48   18. jul 2010 Hvor skal du udstille henne?

Du må huske at tage heppekoret med ;o)

• #49   18. jul 2010 Vi skal på udstilling den 7&8 august i Rørmose smiley jojo hele familien skal med. Og min anden tøs, stiller vi også op med. Hende skal min bonus datter gå med. Så det bliver en rigtig hyggetur, samtidig med den bliver "alvorlig" for Emma og jeg.

• #50   19. jul 2010 Er det på Sjælland?

Det lyder som det bliver en god dag uanset :o)

• #51   19. jul 2010 Ja Nykøbing Sjælland smiley

Vi glæder og også meget smiley især bonusdatteren, som skal gå med Aino. Hun har fast været ude og øve gå pænt, den sidste månede. Hun er meget spændt smiley

• #52   19. jul 2010 Det MÅ give bonus så :-))

Kommentér på:
Salg af hunde

Annonce