HyggeKrogen

HyggeKrogen

Medlemmer: 1.572
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Salg af hunde Salg af hunde

Jeg kan ikke forstå, hvordan nogle kan nænne at sælge deres elskede hunde, fordi de er flyttet til en ny lejlighed hvor de ikke må have hunde...
Hvorfor ikke finde en bolig, hvor man kan have sin hund med sig?
Jeg ville aldrig kunne sælge mine hunde, fordi jeg skulle flytte til en anden lejlighed, hvor jeg ikke måtte have dem... Så ville jeg sørge for, at finde mig et hjem hvor jeg måtte have dem med mig...

Camilla.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af hunde
  • #1   8. feb 2009 tja,vi er IKKE uenige.

• heidi h
    heidi h Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #2   8. feb 2009 Man er jo ikke altid herre over hvordan tingene udvikler sig......og kommer hunden hen et nyt godt sted.. så er det da bedre..og betænktsomt af de hundeejere, der leder efter en ny familie til deres hund

• #3   8. feb 2009 helt enig, siger man a må man også sige b. men ved jo at når man anskaffer sig et dyr, følger der også et ansvar med. men nogen gange må de hellere sælge end at der er en hund der bor i en lille lejlighed og aldrig bliver luftet.
    men der er alt for mange der der tager den hurtige oh alt for nemme beslutnming og går af med sit elskede dyr

• #4   8. feb 2009 Selvfølgelig kan det være nødvendigt for nogle........

Jeg synes at det er LANGT værre med alle de hunde som "med blødende" hjerte skal sælges fordi:
    -Man er søreme blevet gravid
    -Hunden blev større end man regnede med ( grand danoir blanding)
    - Hunden passer ikke ind i det kvarter, man bor i
    - Den "gamle" hund sælges fordi den nye hvalp ikke kan li`den
    - Man er flyttet sammen med en kæreste, som ikke kan li`hunde
    - Hunden har fået x antal kuld og kan nu ikke føde hvalpe mere

Osv. osv. osv. osv. osv........

• #5   8. feb 2009 Det er trist at det sker så ofte. Men det er altså ikke altid man er herre over alle situationer i ens liv. Det er bestemt ikke sjovt hvis man af en eller anden grund pludselig bliver boligløs og ikke har oceaner af tid til at finde en ny bolig. Så må man jo tage det der er til rådighed, selvom det måske indebærer, at man må skille sig af med sin hund. Jeg tror i hvert fald i mange tilfælde at det ikke er noget folk bare gør, fordi de er ligeglade med deres hund, men fordi de er tvunget til det.
    Jeg synes bestemt ikke man kan generalisere.

• #7   8. feb 2009 Nu er det altså ikke så let at finde et sted at bo, hvor man må have hunde.. Slet ikke, hvis man ikke har penge til at købe, men skal leje.

Og derfor kan de nogle gange være en nødvendighed at måtte gå af med sin hund.

Men hvis det er så let at finde et sted at bo, hvor man må have hunde, så må I da meget gerne sige det til mig, da jeg gerne vil flytte.

• #9   8. feb 2009 hmm er enig i det folk sige, men helt ærlig, en hund er ikke en bytte ting eller retur ting, det er et levende væsen.. og ja der sket ting i livet men ikke er herre over.. men det er .s.. da ikke hunden som vælger ejeren...

Som sagt er jeg selv i gang med at finde lejlighed hvor man må have hund og ja de lejligheder hænger ikke på træerne.. men en hunden er ligeglad hvor stor areal den har, så længe man tager sig fra den og går ture med den... Uanset hvor stor areal man har, skal man da ud og gå med den..

Jeg vil sige så længe eens hund har kærlighed omkring sig, så har den det rigtig godt smiley

• #11   8. feb 2009 hvorfor skal man så tage penge for det?? det er jo ikke hundens skyld...

• #13   8. feb 2009 Det kunne jo være at folk havde flere grunde til at måtte af med hunden end blot det med lejligheden.
    Vi er lige kommet af med Maggie til en ny super sød familie og det var det bedste vi kunne gøre for hende. Hun trives virkelig på landet som ene hund. men det var en beslutning der var meget svær at træffe, og det blev gjort med blødende hjerte.
    Vores grunde:
    * Vi venter barn nr 3
    * Vi har vandskade i hele huset og skal have det hovedrenoveret- har de sidste 3 måneder boet i stuen- 3 hunde og 2 børn
    * Maggie trives ikke optimalt kunne vi mærke
    * Zeus fik konstateret HD og skal snart opperes. Dyrlægen sagde at hvis vi ville give ham mange gode år endnu skulle vi af med Maggie
    * Jeg var ved at gå ned med depresion pga alle vores problemer med økonomi og hus. (har det dog bedre nu)

• #15   8. feb 2009 Vi valgte også at sætte et symbolsk beløb. Fik mange henvendelser fra folk der sagde at de hellere ville bruge pengene på chip og vac, men syntes ikke rigtig det er en undskyldning når hunden er passet med alt, og alle dyrlægebesøg og vacinationer er overholdt. desuden fik de alle hendes ting med.

• #18   8. feb 2009 Det er jo også det det kommer an på. syntes mange af dem der henvender sig kun er ude på at få en gratis hund. og hvem ved om de så også vil bruge de sparrede penge på chip og vac som de siger- tror nogle af dem henvender sig udelukkende med viddersalg for øje og det skal ikke ske for min hund. vi lavede desuden kontrakt på at skulle hun sælges eller evt aflives så skulle vi have besked og mulighed for at købe hende tilbage til salgsprisen. min hund skal ikke være kastebold.

• #20   8. feb 2009 Jeg synes godt nok lige man skal passe på ikke at blive for hellig med udtalelser som "JEG ville aldrig", "ikke hundens valg" og des lignende.¨

Self skal man være en ansvarlig hundeejer, og gøre hvad der er i ens magt, men stod valget mellem at stå på gaden med sine børn og sin hund, eller stå i en lejlighed UDEN hund ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Ja, der er mange der sælger deres hunde for et godt ord, men det er altså langt fra alle der blot gør sådan. Det er ikke nemt at gå af med sin hund, men hellere det end at ens børn lider overlast, at hunden lever et utilfredsstillet liv eller at ejer går neden om og hjem.

Pas på med jeres udtalelser, før I selv har stået i en situation som kan gøre det tvivlsomt om man kan beholde sin hund.

• #21   8. feb 2009 Fantasibarnet

Du skriver det jeg tænker. Der ER mange der burde have fået et ekstra slag med moralkæppen, men der er også tilfælde hvor afskaffelse er den eneste løsning.

• #22   8. feb 2009 Søster, dejligt at jeg ikke er den eneste!

Vi er ikke herrer over eget liv, og nogen gange, for hundens skyld, børnenes skyld eller ens egen skyld, bliver man nødt til at skille sig af med hunden!

• #24   8. feb 2009 Jeg har tidliger taget en omplacerings hund ind og har igen i fredags taget en ind - den første helt uden problemer og den anden fra i fredags også forløbig helt uden problemer - så hvorfor er det så stort et problem for folk, at nogen sander, at det at have hund ikke lige er dem alligevel ?

Er det netop ikke, at være ansvarlig hundeejer, at man erkender at man ikke magter opgaven ?....

Om vi kan lide det eller ej, så er et dyr en handelsvare og vare koster penge, sådan er det nu bare en gang!!...

Jeg har været igennem skilsmisse og siden hen ødelagte forhold alle gange har jeg været så heldig, at der ikke har været hunde/dyr imellem, men skulle jeg en dag stå i den situation, at jeg måtte flytte og kun kunne få en bolig, hvor det ikke er tilladt, at have mine hunde med, så måtte det være sådan - for jeg ved godt, hvor svært det er, at finde en bolig i det hele taget og en hvor man må have dyr, endnu svære!! - Det mindste jeg så kunne gøre i sådan en situation, var at gøre alt hvad der stod i min magt for, at mine hunde så kom hen, hvor de ville få det godt!!!

Skulle jeg af med mine hunde, kunne jeg også forestille mig, at jeg ville sætte et beløb - og når den rigtige køber så kom, ville han/hun/de formentlig bare få dem med uden beregning.....

• #26   8. feb 2009 Jeg synes personligt at det er blevet lidt for nemt at "komme af" med hunden... Hvis man fx ved at det ikke er et blivende hjem man bor i nu. Skulle man måske vente!!!
    Når man skaffer sig hund er dert jo ikke for et par år men helt op til 14-15 år

• #27   8. feb 2009 Lotte, det kan vi sagtens være enige om - men derfor er der godt nok mange er er lidt for hellige smiley

• #29   8. feb 2009 Selvfølgelig kan der opstå situationer hvor man ikke lige havde forventet tingende skulle gå som de skulle.
    Jeg mener nu dem der køber en hund for mindre end et halvt år efter flytter i lejlighed hvor hunden ikke må komme med.

• #30   8. feb 2009 det er hårdt nok i forvejen at skal af med sin hund det kan ligså godt være en selv der kan komme i sådan klemme det er bare rigtig øv øv føler med dig du gør det der det rigstige for jer

• #32   8. feb 2009 Eller hvad med ham som havde haft hvalpen et par dage og nu satte den til salg, for han hevde glemt at han skulle starte i skole om mandagen?? Det er DE grunde jeg reagerer på!!!!

• #34   8. feb 2009 Der er mange årsager til at folk skille sig af med sin hund. Og der er i den grad mange, hvor jeg også tænker; De skulle da aldrig have anskaffet sig en hund til at begynde med...Men som nævnt længere oppe i tråden synes jeg at det problem med flytning (som jo var det trådstarter lagde ud med) kan have mange årsager.
    Hvis jeg havde haft hund dengang min x og jeg gik fra hinanden, havde jeg også været nødt til at skille mig af med den. Jeg stod med et barn på knap 3, uden arbejde og meget få penge. Der var lang venteliste på de boliger jeg var skrevet op til og måtte så finde noget andet temmelig hurtigt. Flyttede 2 gange inden jeg fandt den bolig jeg ønskede, og hvor jeg så stadig bor nu

Jeg husker godt tråden om klaphatten som havde "glemt" at han skulle begynde i skole - og sådan noget tager jeg selvfølgelig også dybt afstand fra, ligesom så mange andre mærkelige undskyldninger om tilfælde som man burde have forudset (graviditet, en anden hund, kat, o.s.v.)

• #35   8. feb 2009 Blacknosekillerdogs. ja den annonce kan jeg også huske og det er derfor man kan blive gal over alle de annoncer. hvor NOGLE folk i mine øjne har dårlige undskyldninger for at komme af med deres hund.

• #36   8. feb 2009 Jeg synes nu heller ikke, at man kan dømme andre på, at de skal flytte et sted hen, hvor de ikke kan have hunden med. Det bliver mere og mere almindeligt, at udlejere IKKE vil have husdyr i deres huse/lejligheder, så man kan pludselig komme til at stå uden tag over hovedet, og har man 2 børn også f.eks så kan man altså ikke stå på gaden med dem, fordi man nægter at flytte ind et sted, hvor man ikke kan have hund

men jeg vil også sige, at folk, der skiller sig af med hunden, fordi de PLUDSELIG skal have barn, eller fordi haven er for lille til hunden, eller hvilke andre tåbelige undskyldninger folk nu kan have, det synes jeg ikke er smart...men trods alt kan det være, at det kommer hunden til gode i sidste ende, at den ikke skal blive i den familie så......
    Og hvis en hund ellers fungerer normalt i hovedet, så tager den ikke skade af at skifte hjem.

• #37   8. feb 2009 Lykke J. Først, sikke da lækre hunde du har. Og ja, selvfølgelig er der gode grunde til at komme af med sin hund. Men i nogle tilfælde synes jeg, at nogle folk anskaffer sig en lille hund uden at tænke det ordentlig igennem. Synes det er så synd for alle de hunde der skal omplaceres fordi man ikke har tænkt det ordentligt igennem inden man fik den lille hvalp.

• #38   8. feb 2009 KIRA:

JO, det var der lige nøjagtig en der gjorde. Der var også en, som satte sin hund til salg fordi den "ikke passede ind i kvarteret, hvor de boede"....... DET pisser mig af i DEN grad!!!!!

• #40   8. feb 2009 KIRA:

Det er noget HELT andet...........

• #46   8. feb 2009 Annette Ø: takker:-) Og jamen vi kunne ikke være mere enige, det er synd for de hunde, hvore ejeren ikke har sat sig ind i, hvad det vil sige at have hund....man ser så tit hunde til salg, når de er omkring 9-10 mdr, fordi de er kommet i lømmel alderen, og ejeren ikke magter dem, det synes jeg også er trist.

• #55   9. feb 2009 Jeg kan godt se det er bedste at komme af med sin hund, hvis man står i en virkelig uoverskuelig situation. Og jeg er selv kommet af med to katte, selvom jeg elskede dem højt og havde haft dem begge fra killinger af, fordi de ikk havde mulighed for at komme ud her, hvor jeg bor, uden stor risiko for at ende deres liv under bildæk og det ville jeg ikk kunne leve med, hvis det skete. Så jeg gav dem gratis væk til en ung pige, der elsker dyr, og bor et sted med adgang til mark og skov, hvor de kunne komme ud, så ja jeg kender selv til situationen med, at man kommer af med sine dyr for deres eget bedste, selvom det gør pisseondt.
    Det jeg ikke kan forstå er, hvis unge piger og drenge finder en ny bolig, hvor de ikk må have dyr, fordi lejligheden måske er federe eller andet, og så må af med deres hund, fordi de ikk må have den der. Hvorfor så ikk lede lidt længere og finde et sted, hvor de må have den med? Det kan godt lade sig gøre... Det jeg mener er, at det virker som om at nogen ikk tænker på, at man altså har sin hund i 12-14 år og man skal tage ansvaret for den... Også hvad bolig angår...
    Min kæreste og jeg har selv lige lejet en ny lejlighed, hvor begge hunde er velkomne og vi er så heldige, at der følger have med, så det er bare dejligt... Hvis man leder længe nok, tror jeg altså godt det kan lade sig gøre at finde en bolig, hvor husdyr er tilladt.
    Jeg har selvfølgelig fuld forståelse for, at nogen blir nødt til at komme af med deres hunde, hvis det er en uoverskuelig skilsmisse eller lignede... Men har ikk forståelse for dem, der kommer af med deres hunde, "bare" fordi de skal flytte i ny lejlighed... Der må da være en anden mulighed...

Kommentér på:
Salg af hunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce