{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Hund til mor og far. {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Min far er igang med, at plage min mor om endnu en hund, efter de mistede deres dejlige schæfer for 5 år siden. Jeg vil sevlfølgelig gerne hjælpe min far, så hvis jeg evt kunne præsentere nogle egnede racer for dem, kunne det være mor blev lidt nemmere at overtale:-).
Så kunne godt tænke mig, at høre jeres bud på en egnet race. De har før haft en gravhund (min far brugte den til jagt, men han jager ikke så meget mere), en blanding af collie og sant. bernard og en schæfer (som var lidt af en stor mundfuld, men min far elskede den hund så højt).

Krav:
1: Det skal være en børne-glad hund, da de tit har børnebørn på besøg.
2: Det skal være en hund med nem pelspleje.
3: Det skal være en hund de kan have med på camping.
4: Det skal være en trænings-nem hund.
5: Det ska være en hund der ikke kræver store mængder motion.

Ps. de bor på en gård.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund til mor og far.
  • #4   22. jul 2010 jeg sys faktisk os corgien lyder som en race for dem

  • #5   22. jul 2010 Jytte: De er begge 58 begge to:-)

  • #6   22. jul 2010 hmmm hva' med os?

  • #7   22. jul 2010 jeg vil anbefale en retriever, labrador eller golden.
    de er nemme at opdrage
    glade for børn
    kræver ikke mere motion end hvad der er normalt
    og så ville den kunne lære at gå på jagt
    + der er ikkemeget pelspleje,

    og hvis du viser sådan en hvalp til din mor, så kan hun nok godt overtales smiley


  • #8   22. jul 2010 Christina *Retriever fan* T: Havde også selv tænkt lidt på labredor'en, jeg synes også selv det er en skøn hund:-)

  • #10   22. jul 2010 Grand danois
    'han\hun er meget børnevenlige det er en meget familie hund og er meget lære nem hvis dine forældre er meget til gå ture så syntes jeg de ska vælge en grand danois han\hun er meget til gå ture og elsker tricks elsker at blive kløet og men har en ulægmbe han\hun savler meget så han\hun ska nok være ude når de spiser eller være i et andet rum imens man spiser, han\hun ska såden ca. ha' mad 4 gange om dagen det står der i min hunde bog, han\hun ska' êk ha' så meget pels pleje han\hun er en stor hund og som sagt han\hun elsker at gå han\hun er nemlig i Working gruppen men jeg stemmer på grand danois

    Højde
    Hanner mindst 80 cm
    Hunner mindst 72 cm



    knus sabrina!


  • #11   22. jul 2010 ja. det er en fantastisk hun med et fantastisk sind.

  • #12   22. jul 2010 *jeg glemte at sige at han\hun elsker at lege med andre hunde

  • #13   22. jul 2010 Hej
    Kan klart anbefale malteseren, som er en lille hund.
    Mine maltesere (har 3 voksne + hvalpe) elsker børn.
    En langhåret malteser kræver daglig børstning og vask ca. 1 gang om måneden. Den kan også klippes, og er så letter at børste.
    Malteseren er nem at have med på camping, den fylder jo heller ikke ret meget.
    Malteseren er meget klog, og derfor let at træne. Den bør dog ikke springe.
    Malteseren kan klare sig med meget lidt motion, men kan også sagtens klare længere ture - mine tager gerne en skovtur på 6-7 km.


  • #15   22. jul 2010 Tak for alle svarene:-) Har sendt en mail til min mor med hvalpe billeder og en kort beskrivelse om de forskellige racer:-)

    Jytte B: Jeg ved ikke om det spacifik er en schæfer han ønsker sig, han var bare rigtig glad for hende han havde. Hun var med ham i troktoren og rendegraveren når han var i marken og hun gik fuldstendig berserk, rendte frem og tilbage og pev, hvis hun kunne høre at maskinerne blev startet og hun ikke kom med. Hun var go' som dagen er lang, men meget uopdragen (efter min mening), og tror måske det skyldes, at de havde undervurderet en schæfers behov for en fast trænings hånd. Hun kunne selvfølgelig basis som sit, dæk, hvad siger hunden osv. men fx havde hun en meget dårlig vane med, at slikke på ens hænder og tigge ved bordet. Hvor min far havde en laissez-faire tilgang til hendes opførelse.


  • #16   22. jul 2010 *troktoren = traktoren


  • #18   22. jul 2010 Lige præcis:-) men hvis han overhovedet skal ha' en chance for, at få en hund bliver hand nødt til, at gå på kompromis med min mor. Derfor er jeg gået i gang med, at undersøge hvilke racer der ville kunne dække begges behov:-)

  • #19   22. jul 2010 Jeg vil anbefale Cavalier King Charles Spanielen. Det er en super, super skøn hund med et dejligt sind!
    Fordele ved Cavalieren:
    - Den elsker børn (og faktisk alle mennesker og dyr)
    - Den bliver ikke specielt stor, så den er nem at have med rundt omkring
    - Den vil gøre alt for at gøre sin ejer glad
    - Den kan være lidt stædig - indtil man fremviser lidt mundgodt smiley
    - Den er utrolig lærenem
    - Den gøer ikke specielt meget (vores gør det kun i forbindelse med leg)
    - Den tilpasser sig familiens aktivitesniveau
    - Den kræver ikke meget motion, men kan dog trænes op til dette, hvis det er det man ønsker
    - Den er af natur ikke aggressiv eller nervøst anlagt
    - Den er perfekt til en campingtur, og vil bare nyde at slappe af i ejerens selskab
    - Den er bare overhovedet ikke til at stå for, og man får så mange dejlige møzzer!


  • #20   22. jul 2010 en stemme mere på corgien herfra!!!!


  • #21   23. jul 2010 det er altid svært at råde andre når man ikke kender dem men pas på med at løbe en alt for stor hund hvis de gerne vil have den med på camping smiley
    Så jeg vil tilslutte mig Jannie H : en Cavalier King Charles Spanielen


Kommentér på:
Hund til mor og far.

Annonce