Brug for råd ang hund {{forumTopicSubject}}
Godaften allesammen..
min kæreste og jeg skal måske overtage en hund. Men men gammel ejer er ret hård ved hunden. Kan godt finde på at tjatte til den, hvis den har ødelagt en sko. Og hunden er meget alene hjemme. Jeg tænker bare, hvordan vil sådan en hund reagere når den bliver stor, når den har haft en hård opvækst? Den er 6 måneder gammel mener jeg. Og er blanding af rotweiler og lab. Har labbens sind. Ville i tage imod sådan en hund? Vi skal naturligvis se den. Min kæreste har mødt den 1gang. Og er en ret sød hund. Men ja et da også usikker på om den kunne finde på at vende sig imod os. Hvad mener i? Vh Stine
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
Hvad med at have den på prøve en weekend el. uge? For at se hvordan i kommer ud af det sammen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Hvorfor skulle den vende sig imod jer? Hunden har da sandsynligvis nogen skader hvis den har haft det skidt (lyder dog ikke til at den ligefrem er blevet banket e.l. -"bare" opdraget på en uhensigtsmæssig måde). Der er sikkert noget at træne med hvis i tager den hjem, og det skal man være klar på. Men udfra dit skrevne tror jeg da ikke det er en delagt hund -men det er jo meget sparsomme oplysninger du giver.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Du kan nu hellere ikke sige noget om dens sind endnu før den bliver voksen, og sådan en blanding med den opvækst i bagagen ville jeg ikke, men i skal dælme være sikre på hvad i går ind til så den ikke bliver kastet videre.
Man skal passe på med at tage sådan en hund til sig af medlidenhed fordi den har det hårdt, tænk jer godt om før i ser den, for derefter kan det være svært at se objektivt på det.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.615
Har selv haft nogle stykker jeg har arbejdet og de er gode og kærlige hunde den dag idag
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Så ja, der er masser af solstrålehistorier. Der er osse masser af det modsatte.
I mine øjne er det allervigtigste at man overvejer hvor stort et arbejde man måske siger ja til.
For nogen hunde er der ikke de store problemer, andet end at de måske skal lære den basale opdragelse lidt senere end andre hunde.
For andre hunde er det en lang og sej kamp at få noget godt ud af det.
Udfra hvad TS skriver, lyder det ikke (for mig) som om hunden er helt ødelagt. Jeg opfatter det ikke som om den har fået bank osv. Men måske tager jeg fejl?
Jeg er mere nysgerrig i forhold til alt det andet en hvalp skal lære -er den vandt til andre hunde, mennesker osv?
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 1 Svar: 32
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Men det med jeg mener at den måske kunne finde på at vende imod os.. Var bare at man jo desværre ofte hører at hvis hunden har haft en hård opdragelse, så kan de godt vende imod mennesket, når den er blevet stor og stærk, og ikke er hvalp længere.. ?
Altså den har ikke direkte slået den.. Men det skal naturligvis også undersøges inden vi tager imod den.. Det lød til at han godt kunne finde på at slå den, hvis den tog en sko og ødelagde den.. Han har i hvertfald råbt meget af den.. Hvilket jeg ikke går indfor.. Men altså ja syntes det er svært..
sep 2007
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Men hvis du brænder for det så gør det, du skal bare vide at der skal en helveds masse træning og tillidsøvelser med hunden så.. og det kan være en kæææææmpe udfordring som du skal være forberedt/indstillet på.. en hund tager generelt en stor del af hundeejerens tid, uanset hvad..
Jeg har selv en lille omplaceringshund, og det er tydeligt at han er præget af sin fortid... Jeg ville helt klart ønske at jeg havde haft ham fra hvalp af så jeg selv kunne "forme" ham
sep 2007
Brug for råd ang hund