{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Brug for råd ! {{forumTopicSubject}}

Har tidligere fortalt om Mica som et par gange knurrede og snappede efter min søn på 8 år. Vi lod sønnen stå for fodring og godbidder til hende med os i baggrunden, og det gik så find. Men.... nu er den gal igen, og nu er det ikke kun min søn hun har været efter.

Følgende episoder:

Min søn går forbi hende imens hun ligger i sin kurv og hun farrer op og knurrer og gør efter ham, så han begynder at græde. Jeg skælder hende ud med "fyyyh og puha" med det resultat at hun knurrer efter mig.

Min mand rejser sig fra sofaen og kommer til at snitte hende med foden idet han rejser sig (Mica ligger under sofabordet) i næste sekund snapper hun ud efter hans fod som han skynder sig at trække tilbage så han kun lige når at mærke tænderne.

Jeg har lige taget billeder af Mica og min søn (se evt. hendes profil) og sætter mig i sofaen. Min søn kommer over til mig og Mica følger med. Hun sidder på gulvet imellem min søn og mig. Sønnen begynder at ae hende i nakken og i næste øjeblik begynder hun at knurre og jeg skynder mig at skælde ud imens jeg fjerner hans hånd fra hende.

Jeg må indrømme at jeg er lidt trist og efterhånden også lidt utryg, og aner efterhånden ikke hvad jeg skal stille op. Talte med min far idag og han sagde at der ikke var andet at gøre end at aflive hende, a han var overbevist om at hun på et eller andet tidspunkt bidder for alvor.

Hvad mener i ? Hvad skal/kan jeg gøre?????



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for råd !
  • #1   14. jan 2007 Uha, den er svær kan jeg se smiley

    Hmm, prøv at snakke med en adfærdpsykolog (til hunde) Kan være de kan give dig grunden til hendes adfærd, og så komme af med den..

    På den anden side ville jeg nok aflive hende, da mine børn skal kunne føle sig sikre iblandt hundene (ikke at jeg har nogle børn :/)
    Og hun begynder jo tilsyneladende også at knurre og snappe efter andre end din søn..
    Så jeg synes at du skal snakke med en adfærdpsykolog først, og så må du holde din søn lidt fra hende, så ikke det går galt. . Og ellers aflive hende smiley

    Selvom det er en skam..


  • #2   14. jan 2007 det er vigtigt at hunden har fred i løbet af dagen. I kurven skal hunden have lov til at være i fred, og de skal i respektere ( også barnet) i skal sørge for at den har pauser hvor den kan hvile ud så den ikke er træt.

    er det nyt at hunden har ændret adfærd, så bør man søge dyrlæge. de fleste hunde der bliver aggresive med en kovending er ofte nogen som har ondt.



  • #3   14. jan 2007 prøv at kontakte etologisk institut - de har gratis rådgivning og kan måske hjælpe jer med at finde den rette løsning.
    (link fjernet)


  • #4   14. jan 2007 Jeg ville helt bestemt kontakte en adfærdspsykolog, og høre dens mening.
    Har hun ligget og sovet, da din mand stødet på hende, og da din søn går forbi hende. Kan det vare minder fra hendes fortid, som pludselig spiller ind, i ved jo ikke hvad hun har været udsat for helt før i fik hende.
    Men var hun min, ville jeg kontakte en god adfærdspsyk, og så tage beslutning ud fra det...
    Pøj pøj med det...


  • #5   14. jan 2007 Min søn rørte hende ikke men gik bare forbi, for hos os må de ikke røre hundene når de ligger i kurven eller et hvilket som helst andet sted! Det er heller ikke et nyt problem, da hun tidligere har været efter min søn, men troede vi var kommet problemet til livs.

  • #6   15. jan 2007 Når man kontakter en adfærdtspsykolog skal man så ikke vide noget om hundens baggrund/ fortid???

    Jeg kan jo kun fortælle om Mica fra de par måneder hun har været hos os.


  • #7   15. jan 2007 prøv at ringe det skader jo aldrig. Måske har de et bud på hvad det kan være og hvordan i sammen kan gøre hinanden trygge på hinanden.

  • #8   15. jan 2007 Hun var til dyrlæge lige da vi fik hende hvor hun blev tjekket igennem og han sagde at hun var fin og at alt var om det skulle være, så tror ikke at hun har ondt.

    Tror nærmere at der er noget andet galt.


  • #9   15. jan 2007 har hørt en teori om at hunde ikke regner børn for andet end hvalpe, før de (børnene) er kønsmodne... hvalpe ligger rangmæssigt under hunden...og derfor har den ikke samme respekt for børn, som for voksne individer....

    meeeennn som sagt det er en teori...

    Lykke


  • #10   15. jan 2007 Pu ha...ja jeg er også mor...det der holder absolut ikke. Hvad siger din søn når i snakker om det? Synd han blev så forskrækket at han begyndte at græde.

    Kunne det tænkes at hunden har vist dette adfærd hos den tidligere ejer, og det egentlig er derfor de ville af med den?


  • #11   15. jan 2007 Min søn siger såmænd ikke så meget. Jo lige når det er sket så syntes han jo at hun er dum, men han elsker hende jo alligevel.

    Jeg ved ikke hvordan hun var hos tidligere ejere, kun at de havde en datter, og nogle andre hunde som stod i snor og Mica var den eneste som rendte løs.


  • #12   15. jan 2007 Få et kyndigt menneske til at se på hende.Det er bestemt ikke godt når hun markerer på den måde.Som du skriver har hun været i andet hjem og været den dominante da hun har kunnet løbe rundt blandt de bundne hunde.Måske hun skulle til en familie hvor der ingen børn er og hvor hun rigtig er i centrum.Havde selv en lasa som jeg desvære måtte sælge til en ældre dame,som havde tiden til hende.Da hun var meget madglad ogknurred/bed ud efter mid datter på 2.Hvis du kommer til den beslutnig at afhænde hende til andet hjem,så sørg for at det er dig muligt at skrive/ringe for at spørge til hende.For man tænker jo stadig på hende i lang tid efter.Men man må også kunne sig at nok er nok.Gør alt hvad du kan for at få situationen vendt,så du med god samvittighed kan sige at du virkelig gjord alt for at hun kunne bliv i familien.Alt mit håb til dig om at det lykkes.

  • #13   15. jan 2007 Det behøver slet ikke være dominans, der er problemet.....

    Vi havde præcis samme problemer med Tjalfe - som også stod til aflivning efter at have bidt efter børnene flere gange, og bidt både min mand og jeg, så blodet flød.

    Det kan også være stress.....utryghed o.s.v. Det bedste forsvar er jo ofte et angreb.

    Hvorom alting er - jeg tør ikke gætte på årsagen, det tror jeg man skal se situationen for at kunne.

    Men jeg synes ikke situationen er optimal. Jeg tror ikke hunden har det godt ( psykisk ), og jeg synes det er synd din søn skal gå og være bange for hende.

    Det er nok meget fornuftigt at kontakte en adfærds-dimmer. Det gjorde jeg - 3 stk. og de anbefalede alle aflivning - for har man børn og hunde der bider sammen, vurderer de at børnenes sikkerhed på komme først.

    Tjalfe fandt et andet hjem - hvor der ikke er børn, og hvor man kan rumme en hund, som er løs på aftrækkeren.

    Jeg ved ikke, hvad I skal gøre - det må være op til jer. Jeg ville ikke turde beholde hunden. Heller ikke for dens egen skyld - den trives ikke.


Kommentér på:
Brug for råd !

Annonce