8.599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Smitter Hotspot? Smitter Hotspot?

Som sagt, tror bamse har fået hotspot. Her efter tur , lagde han sig og begyndte at slikke på benet. Og der faldt en sårskårpe af. Det gør ondt, og han virker hævet, og han slikker hele tiden. Jeg ved hotspot breder sig hurtigt. Skal jeg lade ham slikke?.. Tager ham til dyrlæge her i løbet af imorgen for behandling. er der noget jeg elllers kan gøre mod det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smitter Hotspot?
  • #1   25. jul 2010 Hotspot smitter slemt og breder sig hurtigt..

Pelsen omkring såret skal barberes/trimmes og såret skal holdes tørt.

Hunden må helst ikke slikke i det (ved det er et svært og dumt sted at holde ham fra)..

• #2   25. jul 2010 Fra dyr til dyr, eller fra hund til menneske?..
    Skal jeg holde ham fra mine katte?.. Lige nu er det bare et rødt område. Men det gør ondt, og det virker som en lille rød plet som har "blære" . smiley Øv altså. Må lige prøve at babere det lidt !

• #3   25. jul 2010 Det gør nok ondt, så måske skal du lade dyrlægen om at barbere (hvis der er risiko for hunden gør mere skade ved at bevæge sig)..

Det smitter i hvert fald hund til hund, tror ikke mennesker får det, men jeg ville ikke putte et åbent sår hen på for at tjekke ; )

Det er hundens egne bakterier der angriber huden, så jeg ved ikke om katten kan smittes - kommer måske an på om den har de samme bakterier eller åbne sår...?

Det skal vaskes med en klorhexidin-shampoo (kan købes på apoteket), eller renses i klorhexidin-opløsning (med et stk vat)..

Jeg ved ikke om det er smartest at binde såret ind natten over eller lade hunden slikke i det; begge dele er "forkert", men ved ikke hvilken er mest skadelig =/

• #4   25. jul 2010 Jeg brugte et skart barberblad, og han sagde ikke av. Tro mig, min hun hyler ved det mindste. Gjorde kun ondt da jeg tog fat i poten. Tog nogen billeder. hvis der er nogen der har lyst til at bedømme om det kunne være hotspot. Ligger nogen billeder ind

• #5   25. jul 2010 Såret skal holdes rent og tørt. Vaskes flere gange dagligt med klorhexidin.

Kenzo (svigers lhasa) har lige haft det efter en flåt, og han måtte have pinicilin.

• #6   25. jul 2010 http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=55121

Det er det jeg kunne få ud af bamse.
    tror du en forbinding ville være så forkert at give ham?..
    Han slikker konstant nemlig, Svært at holde tørt i løbet af natten

• #7   25. jul 2010 Jeg ville nok vælge at pakke det ind... Hellere at det er fugtigt i bandagen end at hunden oversavler det natten igennem...

Måske har du et bind/trusseindlæg du kan klippe til og lægge over såret så det suger væsken der vil komme i nat? Og så en forbinding over det og strenge ordrer om at den lille rod lader bandagen være ; )

• #8   25. jul 2010 Okay, det vil jeg prøve smiley også må være meget streng så han lader forbindingen være smiley

• #9   25. jul 2010 Jeg har 3 hunde og Zeuz har døjet en del med hot spot her i sommers.. Pigerne tygger i ham smiley Men ikke en af min tæver har fået det.. Dette har heller ikke været tilfældet med mine gamle hunde,hvor osse hannen fik det.. Ingen tæver ramt og de har altid gået i flok..

• #10   25. jul 2010 Steen.. ja hvis ikke man har piller,savle og trimmer liggende selv

• #11   25. jul 2010 Steen - Hun skriver jo netop at hunden skal til dyrlæge idag.. Jeg ved ikke om du mener hotspot er akut nok til dyrlægevagten om natten?

BB- hvordan har Bamse det idag, og hvad sagde dyrlægen til det? =)

Kommentér på:
Smitter Hotspot?

Annonce