1.524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Meget dårlig mave! Meget dårlig mave!

Hej alle sammen.
Jeg har et efterhånden ret alvorligt problem med min elskede lille Bullterrier.

For lidt over 3 uger siden begyndte han at få dårlig mave, og kom derfor på skånekost.
Efter 5-6 dage var det stadig uden bedring så derfor gik turen til dyrlægen der mente det skyldtes en overvægt af colie bakterier, og som derfor gav ham en 5 dages kur på Clavubactin, zoolac og nogle almindelige imodium.

Dette hjalp allerede på 2 dagen og efter behandlingen kørte det fint i 5 dage men så gik det galt igen og maven blev dårlig endnu engang!
Endnu en tur til lægen som mente at vi muligvis ikke havde fået slået bakterierne ordentlig ned første gang og derfor kørte samme behandling en gang til.
Denne behandling sluttede så i mandags og alt blev endnu engang godt lige indtil lørdag morgen hvor den så blev meget dårlig igen!

Det er nærmest bare grumset vand der står ud af ham og jeg kan ikke sætte maven i bero på nogen måde med hverken skånekost, A38 eller havregrød!
Inden det hele startede er han blevet fodret med Marcus Mühle hvilket har kørt fint og under forløbet her har han fået hhv. Skånekost(Udkogte ris og kylling) og så Hills i/d tørfoder.

Han kommer selvfølgelig til dyrlæge igen men min egen er gået på sommerferie og han kommer derfor en tur til Landbohøjskolen men dette bliver ikke før onsdag så hvis der skulle være nogen derude som mener de har nogle guldkorn til hvordan jeg kan sætte hans mave lidt i bero indtil da ville det være en fantastisk hjælp!
Evt hvis der skulle være nogle der har haft et problem magen til?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget dårlig mave!
  • #1   25. jul 2010 Det skal lige siges at det virker ikke på ham som om der er nogle gener ved det.
    Han er stadig den samme lille glade hund.

• #2   25. jul 2010 Nej der er ikke kørt nogle test af nogen art på ham endnu.
    Dyrlægen snakkede noget om at hvis den sidste behandling her ikke fik det iorden ville han ta nogle blodprøver for at se om leveren kørte som den skulle.

• #4   25. jul 2010 Han drikker ganske fint og jeg sørger for han får godt med væske.

Okay og hva var behandlingen mod giardia og hvordan viste det sig?

Hva med de husråd der er til mennesker som feks. et revet æble med sukker på eller daggammelt franskbrød er det ting der har en positiv effekt på hunde også?

• #5   25. jul 2010 Det eneste jeg kan anbefale at tilføje skånekosten er Bananer der er rigtig mange fibre i og derfor virker de stoppende. Men det lyder til at være lidt mere end en alm maveinfektion:-/ held og lykke

og giv gerne en opfølgning på hvordan det videre forløb går evt PB

• #6   25. jul 2010 (link fjernet)

vores hund har det samme. læs linket

• #7   25. jul 2010 jeg ville ikke anbefale at eksperimentere for meget med sukker osv..
    men ris, kartoffel, hvid fisk, kogt kylling og banan det er hvad jeg kan anbefale og så er der et pulver som er lavet på elmbark der skulle være mere effektivt end zoolac.

(link fjernet)

• #8   25. jul 2010 Mange tak alle sammen!
    Susanne beskrivelsen af giardia lyder præcis som det jeg oplever ved hans afføring da den også er lys og lugter mere surt end afføring normalt gør.
    Men samtidig beskrives den som ganske sjælden men det gør det jo selvfølgelig ikke umuligt at det kan være det.

Louise det du linker til lyder noget voldsommere end hva han er udsat for.
    Han spiser med stor glæde og der har intet været at mærke på ham i de 3 uger her og han er ifølge dyrlægen på ingen måde dehydreret samt det kommer kun ud i den ene ende.

ODDS - Har du FCI er din race ren,
    Super jeg prøver at smide et par bananer i ham for dem spiser han glædeligt.
    Jeg ved min mor har de der elmebark piller stående da hun barfer sine hunde så det kunne være jeg skulle hente dem.
    Jeg skal nok lige sende dig en PM når jeg har en diagnose på ham.

• #9   25. jul 2010 Nogle tarminfektioner kræver mindst 3 uger på Clavubactin før de er væk, og så ville jeg køre ham på Hils I/D vådfoder.

• #10   25. jul 2010 rocky har også haft giardia og det fandt dyrlægen ud af efter at hans afføring blev sendt til tyskland og blev gået igennem..... men vil så også sige at efter han fik de rigtige piller så gik der kun to dage og så var han næsten som før han fik giardia....

• #11   25. jul 2010 Susanne.
    ja okay så lyder det jo som en ganske rimelig mulighed så jeg tror jeg kontakter landbohøjskolen imorgen og hører om de så ikke vil starte med at ta en afføringsprøve på ham.

Gitte h.
    Okay lyder som om min dyrlæge har valgt den "nemme" løsning her så.
    jeg ser hvad de siger til ham derude, det er under alle omstænddigheder noget meget godt lige at få en second oppinion på det.

• #12   25. jul 2010 Ikke for at det skal ha nogen betydning men ved i hva dyrlægerne plejer at ta for sådan en afføringsprøve?
    Han har alligevel kostet en del i dyrlægeregninger den sidste måned og det er ikke ligefrem fordi budgettet er bygget til en syg hund i længden!

• #13   25. jul 2010 for at få både prøven til tyskland og pillerne mener jeg vi gav ca. 800kr. for den hele

• #14   25. jul 2010 Okay det lyder jo fair nok.
    Jamen så endnu engang tak alle sammen så har jeg da lidt at gå ud fra.

Kommentér på:
Meget dårlig mave!

Annonce